w
door w nagel Oct 6, 2010 om 18:57
Elektronica & tv

Opzegging canal digital

Ivm verhuizing heb ik mijn abonnement op Canal Digital opgezegd, omdat in de nieuwe woonplaats geen schotel meer nodig is.
Canal Digital houdt ons aan het abonnement t/m 1 november 2011 !
Ondanks herhaald verzoek blijft Canal Digital bij hun beslissing.
Mag dit?
Zijn er mogelijkheden om hier vanaf te komen per 1 november 2010?

9213 23 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Oct 6, 2010 om 19:02
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Hebben ze daar dan geen reden voor genoemd bij Canal Digital? Hun beslissing zal naar ik aanneem wel op een van de abonnementsvoorwaarden berusten. Heeft u deze nagelezen?

pu
door puursang - Oct 7, 2010 om 21:34
23 Antwoorden / 11 Vragen

Bij het aangaan van een abonnement bij CanaalDigital geldt een jaar, na dit jaar kan per maand opgezegd worden.CD heeft echter regelmatig akties waarbij gratis of tegen een geringe bijdrage een ontvanger ter beschikking wordt gesteld. Eis hierbij is dat het abonnement na afloop, als een soort klantenbinding nog een jaar verlengd dient te worden.Ook kan zoals druifje 01 al opmerkte, kunnen er andere redenen zijn.

pr
door prinspils - Oct 8, 2010 om 04:47
88 Antwoorden / 9 Vragen

Voor zo ver mij bekend is wordt een abonnement op Canal Digital voor minimaal 24 maanden (2 jaren) aangegaan. Het is best mogelijk dat Canal Digital in haar recht staat dat het contract (overeenkomst) op 1 november 2011 dan van rechtswege wordt beëindigd. Lees eerst uw overeenkomst met Canal Digital nog eens door en daar staat tevens de duur van de overeenkomst. Een verhuizing doet daar geen afbreuk aan en geldt niet om daarmee een overeenkomst te kunnen beëindigen.

Vrees dat u tot 1 november 2011 aan het abonnement vastzit met Canal Digital.

Als u een ander abonnement heeft afgesloten (b.v. Ziggo, UPC, CAIWAY o.i.d.) dan zit u daar, op ZIGGO na (per maand opzegbaar), minimaal 1 jaar contractueel ook aan vast.

ma
door mailman - Oct 8, 2010 om 14:00
84 Antwoorden / 9 Vragen

Hoezo, NOG een jaar batalen? Dat mag toch niet meer, de opzegtermijn is tegenwoordig toch een maand?

audb
door audb - Oct 8, 2010 om 16:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mailman schreef op vrijdag 8 okt 2010, 14:00]Hoezo, NOG een jaar batalen? Dat mag toch niet meer, de opzegtermijn is tegenwoordig toch een maand?
Klopt maar dat geld alleen voor nieuwe abonementen en pas na dat het gehele contrackt is gezeten.
Tevens mogen ze nog steeds een 2 jarig contrackt aanbieden en daarna mag het worden opgezegt met in achtneming van een maand ofwel je zit geen 24 maanden er aanvast maar 25 maanden!
Of is dat alleen bij telfort?

1paul
door 1paul - Oct 8, 2010 om 19:04
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Verhuizing is geen reden om een kontrakt te ontbinden tenzij u dit heeft laten opnemen, waarschijnlijk heeft u zoals al gezegd een 2 jaars abbo afgesloten en zult u dit inderdaad moeten "uitdienen".

U heeft er voor gekozen te verhuizen daar kan de levenrancier niets aan doen, mochten er in de tussentijd echter veranderende voorwaarden komen van canal digitaal kunt u WEL per direct uw abbo opzeggen...

jansje
door jansje - Oct 10, 2010 om 19:38
131 Antwoorden / 14 Vragen

het klopt allemaal echt wel.
ook mijn man had in de caravan waar hij doordeweeks verblijft ) i.v.m. ) met zijn canaal digitaal.

waren het totaal vergeten op te zeggen. ( toen hij daarna weer thuis was )
dom van ons!
zie ik ineens dat het weer van de rekening was afgeschreven, tja dan mag je nog voor een jaar betalen.

dikke pech, maar ze staan in hun recht

dat geldt dus ook voor u

jansje
door jansje - Oct 10, 2010 om 19:39
131 Antwoorden / 14 Vragen

i.v.m. met zijn werk hoort er nog tussen

gabriele
door gabriele - Oct 11, 2010 om 14:05
107 Antwoorden / 2 Vragen

zo opgelost!! gewoon je geld storneren moet je kijken wat er gebeurd zou toch te gek voor woorden zijn daar !!! ik werd ook gebeld want ik had helemaal geen pakket ,maar dat ging er uit en nu basis ,krijg ik een duoLNB opgestuur!!!!! briefje er bij dat ik die nog niet had en nu kreeg hahaha die heb ik al zolang die bestaat had mijn man zaliger nog geinstalleerd ,mail gestuurd ja was een foutje ik had ook al voor een jaar dat hele bedrag betaald ,,€70 nou dat moest ik maar storneren gelijk gedaan dus zou 5 maande gratis dat andere krijgen ,maar wat als mijn schotel wegwaait??? ga ik toch niet betalen ????? trouwens de zenders zijn allemaal waardeloos hoor kijk meer buitenlandse en als ze nog meer noten op hun zang krijgen kap ik er helemaal mee dan maar FTA geen gezeur en niks

ko
door koolschijn_1 - Oct 11, 2010 om 14:08
10 Antwoorden / 1 Vragen

Leg dit voor aan nat.ombuds man = 800 nummer.
Deze kunnen helpen brieven met HUN LOGO dan binden ze in.
Zorg dat je een AANGETEKENDE BRIEF STUURT,MET OPZEGGING.
Dat je een copy hebt daar van,
Het is schofterig om zo een klanten binding te doen.Mag niet eens volgens mij.
De afschrijving direct laten terug storten,u maakt geen gebruik meer van hun diensten,hoef je ook niet te betalen.
Ze hebben bij canaal digitaal een kronkel in hun hoofd zitten GELD/CENTEN maar normaal denken kunnen ze niet.

stacey
door stacey - Oct 11, 2010 om 14:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=koolschijn schreef op maandag 11 okt 2010, 14:08].
De afschrijving direct laten terug storten,u maakt geen gebruik meer van hun diensten,hoef je ook niet te betalen.Ze hebben bij canaal digitaal een kronkel in hun hoofd zitten GELD/CENTEN maar normaal denken kunnen ze niet.

Zo werkt het dus niet, contract is contract en als de looptijd Niet om is dan kun je dat niet zomaar even accuut beïndigen omdat Jij er geen zin meer in hebt............
Geld storneren is slecht advies want dat gaat je straks nog meer kosten want dan krijg je aanmanings/incassokosten extra te betalen.

Dus gewoon maar weer je schotel ophangen daar op je nieuwe adres en je abo daar uitkijken....................

consumbarones
door consumbarones - Oct 11, 2010 om 14:23
10 Antwoorden / 2 Vragen

Minimale duur bij Canal Digital - óók via provider Online! - is 24 maanden = 2 jaar!

Lees de overeenkomst nog maar eens door.

wi
door winasdick - Oct 11, 2010 om 16:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook met dat bijltje gehakt bij canal digitaal. het zijn gewoon geldwolven. zij denken daar alleen maar in dollars. opzeggen inderdaad ik geloof 3 maanden van te voren en dan nog wel aangetekend. zij kunnen wel alles gewoon met de post naar u zenden maar naar hun toe ff aantekenen.
opzeggen door mij is uiteindelijk direkt gelukt want als zij de prijzen verhogen mag je per onmiddelijk, gratis, opzeggen. houdt dus een prijsverhoging in de gaten en sla je slag zogezegd. succes ermee.

invalide
door invalide - Oct 11, 2010 om 16:55
787 Antwoorden / 5 Vragen

De beste oplossing is zowel abonnement als apparatuur te verkopen op marktplaats.

Als ik deze extra voordelig kan kopen, dus zowel apparaat als abonnementsprijs met korting.
Ik zit dus ook met overgenomen contract, hij is er vanaf en ik heb voordeel.

Dus niet hier klagen maar op marktplaats contract + apparaat ter overname aanbieden!

jo
door jojomo - Oct 11, 2010 om 18:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook zo iets mee gemaakt bij canal digitaal ben gebeld of ik belangstelling had voor een duurdere pakket. vrij blijvend voor 3 maanden dan zou ik een brief krijgen of ik het wilde houden, maar na drie maanden geen brief wel en een verhoging van 10 euro per maand. klantenservice gebeld konden niks doen wel gaven ze toe dat er geen brief verstuurt was ik moest het per brief doen maar helaas volgend jaar 1-7-2011 kan ik er van af komen en terug naar het goedkopere pakket ik voel me eigen behoorlijk belazerd door canal digitaal
is hier nou niks aan te doen

ri
door richard3838 - Oct 11, 2010 om 19:04
32 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte W. Nagel,

Er is een heel simpele manier om hier binnen twee weken vanaf te komen, ik heb dit middels eenzelfde brief met succes een jaar geleden ook gedaan. Ik heb eenzelfde brief toen ook naar de Postcode Loterij gestuurd en ook met succes van het abonnement af zonder gezeur.

Voor u heb ik dezelfde brief klaar gezet op de server van Mediafire waar u het kan downloaden. U hoeft hem alleen maar te printen en op te sturen. Succes verzekerd!

http://www.mediafire.com/?gbdk1m8j7nsgvvh

lemmy
door lemmy - Oct 11, 2010 om 19:57
42 Antwoorden / 1 Vragen

enigszins offtopic
@richard3838: leuk zo'n site met reclama pop-ups... :(

McAfee SiteAdvisor loopt rood aan en komt met de melding:

Downloadtests voor mediafire.com:

9 rode downloads

In onze test troffen wij op deze website downloads aan die sommigen beschouwen als adware, spyware of andere ongewenste programma's.

Ik zie zo niet welke downloads nu als 'gevaarlijk' worden aangemerkt door McAfee, maar als de melding ten onrechte is gedaan adviseer ik je dit aan te geven bij McAfee

@Nagel: gezien de melding van McAfee SiteAdvisor is alertheid hier op zijn plaats

stacey
door stacey - Oct 11, 2010 om 20:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=richard3838 schreef op maandag 11 okt 2010, 19:04]Geachte W. Nagel,

Er is een heel simpele manier om hier binnen twee weken vanaf te komen, ik heb dit middels eenzelfde brief met succes een jaar geleden ook gedaan.

Je kunt zoveel opzeggen brieven en in alle vormen en maten sturen die je wilt als je Geen opzegmogelijkheid hebt omdat je contractuele verplichtingen nog lopen dan kun je niet Binnen die termijn van je abo af (en zeker niet binnen 2 weken zoals jij beweert) niet kostenloos althans en afkoopsom is veelal geheel resterende termijn dus dat zet geen zodden aan de dijk..............

ri
door richard3838 - Oct 11, 2010 om 20:38
32 Antwoorden / 3 Vragen

@stacey,

Toch lukt het met deze opzegbrief. Ik heb hiermee mijn abo van Canal Digitaal, Postcode Loterij en mijn krant mee opgezegd zonder problemen kreeg ik een brief retour met een keurige afhandeling.

stacey
door stacey - Oct 11, 2010 om 20:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=richard3838 schreef op maandag 11 okt 2010, 20:38]@stacey,

Toch lukt het met deze opzegbrief. Ik heb hiermee mijn abo van Canal Digitaal, Postcode Loterij en mijn krant mee opgezegd zonder problemen kreeg ik een brief retour met een keurige afhandeling.

Dan had je waarschijnlijk het Recht tot opzeggen, als je minimale contractstermijn hebt uitgezeten en het wordt verlengd (zonder wijzigingen ed) naar onbepaalde tijd dan mag je per maand opzeggen.
Eerder niet.

---Canal Digital houdt ons aan het abonnement t/m 1 november 2011 ! --
Dat is dus einddatum contract en niet eerder, helaas maar het is niet anders

va
door vanzuiden - Oct 20, 2010 om 14:21
11 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=jojomo schreef op maandag 11 okt 2010, 18:59]ik heb ook zo iets mee gemaakt bij canal digitaal ben gebeld of ik belangstelling had voor een duurdere pakket. vrij blijvend voor 3 maanden dan zou ik een brief krijgen of ik het wilde houden, maar na drie maanden geen brief wel en een verhoging van 10 euro per maand. klantenservice gebeld konden niks doen wel gaven ze toe dat er geen brief verstuurt was ik moest het per brief doen maar helaas volgend jaar 1-7-2011 kan ik er van af komen en terug naar het goedkopere pakket ik voel me eigen behoorlijk belazerd door canal digitaal
is hier nou niks aan te doen
Als je niets getekend hebt voor het akkoord gaan met de nieuwe prijsverhoging en ander pakket, dan kunnen ze je daartoe niet dwingen, rode kaart insturen, en bij de bank melding ervan maken, niet meer automatisch incasseren van uw rekening.
Dit zou wat moois zijn, als iedereen zomaar eenzijdig het kan wijzigen, dan is het eind zoek voor alle consumenten en een gat in de markt voor alle bonafide bedrijven.

va
door vanzuiden - Oct 20, 2010 om 14:28
11 Antwoorden / 8 Vragen

Nu is er onlangs op 5 oktober een wetswijziging aangenomen inzake contracten, geldt dat dan niet voor alle contracten, vallen verzekeringen hier ineens buiten?
Ik werd nl geconfronteerd met een contractsduur van 5 jaar voor een verzekering, toen ik deze wilde beëindigen, kon dat pas in 2013. Hoe gaan ze dan om met overlijden? moeten nabestaande dat contract dan ook blijven betalen?
Ik vind het een warboel worden met de regelgeving rondom contracten. Als er al een wetswijziging wordt aangenomen, dan moet dat direct voor alle mensen gelden en niet pas als je een nieuw contract afsluit. Alle leveranciers waarvoor je een contract afsluit, wil toch zijn klantenbestand behouden?