rietvoorn
door rietvoorn Oct 8, 2006 om 13:26
Elektronica & tv

Prijsonderhandeling Media-Markt?

Goedemiddag,

ben van plan om een LG LCD TV (32 inch) aan te schaffen, model LG LC 2 R. Op het internet de zaak vergeleken en moeten constateren dat de prijzen hier varieren van 800 to 1200 euro! Bij de Media-Markt ligt de prijs op 1045 euro. Ben mij er uiteraard van bewust dat bij internetwinkels vanwege het ontbreken van de tussenhandel de prijzen wat gunstiger uit kunnen pakken maar toch... Kan iemand van jullie misschien iets zinnigs roepen over de prijsonderhandeling in de winkel, of liggen deze gewoon vast? Heb wel van verschillende kanten vernomen dat er een zekere marge is waarbinnen te onderhandelen valt, maar heb graag wat meer informatie hierover.

Alvast ontzettend bedankt, kijk naar jullie reactie uit!

groeten,

Rietvoorn.

19147 32 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

tegenwoordig zeg ik proberen maar !

niet geschoten is altijd mis. Ik verwacht dat ze niet veel ( of helemaal niet ) naar beneden gaan met de prijs.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderhandelen over de prijs kan niet bij mediamarkt, ze hebben wel een laagste prijsgarantie, maar die geld alleen voor winkels in een straal van 35km.
Het mag dan ook geen aanbieding zijn, en Internetwinkels doen zo al niet mee.
Dus wil je naar een winkel en onderhandelen over de prijs dan moet je niet bij mediamarkt zijn.
Maar waarom niet gekocht via een internetwinkel, op de shopsurvive van www.tweakersnet.nl kunt u beoordelen of de winkel goed staat aangeschreven.
Nog een tip betaal altijd onder rembours en zeker niet vooruit.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Rietvoorn,

Zoals collega binka schrijf valt er bij Mediamarkt in principe niet over de prijs te onderhandelen. Toch heb ik twee kennissen die wel degelijk bij Mediamarkt in Rotterdam (Alexandrium en Centrum) hebben onderhandeld en 10% goedkoper uit waren. Dus ik zou het zeker proberen.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rietvoorn,

Meestal is er inderdaad een zekere marge waarbinnen prima te onderhandelen is. Maar of dit ook bij Media Markt kan?? Media Markt zit natuurlijk al laag in de prijslijn en hoe lager een winkel in de prijslijn zit, hoe moeilijker er meestal iets met de prijs te doen is. Daarbij komt dat Media Markt een filiaalbedrijf is, dus de aanwezige bedrijfsleider aldaar, wordt aangestuurd door het hoofdkantoor en is dus geen zelfstandig ondernemer. Dit bemoeilijkt het afdingen eveneens.

Dit laat onverlet dat het afdingen in het algemeen wel degelijk zinvol kan zijn. Het inmiddels ter ziele gegane KRO programma "Ook dat nog!", had zelfs een hele cursus in het leven geroepen, om consumenten effectief te leren afdingen. Beelden van deze cursus heb ik zo snel niet kunnen vinden, wel de belangrijkste tips die zij toendertijd aan de consumenten meegaven; tips om af te dingen.

Naast afdingen is het soms ook mogelijk om iets extra's bij een grote aankoop te krijgen. Bijvoorbeeld een pak printpapier bij aankoop van een printer, een geheugenkaartje bij een dig. camera of een pakje RW-DVD'tjes bij een DVD-recorder. Maar zoals de link ook zegt; hou het wel leuk, het is een spel en moet ook een spel blijven. Mocht het een keer niet lukken, nou jammer dan, wie weet de volgende keer weer wel.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Rietvoorn,

kort en krachtig: altijd afdingen!

Er is genoeg concurrentie. Wil MM hieraan niet meedoen, blijven er genoeg andere winkels over. Op deze wijze heb ik al eens van een bepaald apparaat 400 euro afgedongen: meerdere zaken wilden er €1599,- voor hebben, terwijl er 1 zaak was (na onderhandelen) die accoord ging met €1200,-.

Je moet dus niet bij 1 bedrijf blijven maar lekker gaan winkelen. En je moet natuurlijk ook niet op je mondje gevallen zijn. Daarnaast mag je de bedrijven best tegen elkaar uitspelen, dus bij name noemen.

Wil het echt helemaal niet (meer) lukken, probeer dan iets extra te krijgen, bijv. een gratis Senseo apparaat o.i.d.

Bij een zaak die helemaal niet mee wil werken, ben ik snel weer weg.

Heel veel succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad; altijd proberen!

Ik had ook een tv gekocht, op internet was ie tussen de 920 en 1300 oid. Bij Mediamarkt stond ie voor 1149,-. Maar kon 'm uiteindelijk voor 1000,- meenemen. Dus altijd proberen!

Overigens ligt het er wel aan welke verkoper je treft, heb ik gemerkt. Van die bijbaantjes verkopers kunnen minder doen met korting dan bijv. de afdelingschef.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf meegemaakt dat men eerst in de PC keek wat het percentage/bedrag de winst is op het artikel en dan kan/wil men je alsnog korting geven of niet natuurlijk.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rietvoorn,

Wij hebben verschillende keren afgedingd bij de Mediamarkt. Onze laatste aankoop in Zoetermeer was een LCD TV van Panasonic. Wij hebben hier ongeveer zo'n 500 euro vanaf gekregen terwijl deze pas in de winkel stond. Ik vertel je dus dat je het gewoon moet proberen. Wel is het zo dat de ene verkoper het wel doet en de ander niet. Ik hoop voor je dat je net zo'n babbelaar bent als mijn man, dan moet het op zeker lukken. Veel succes ermee.

Joanne

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik las een stukje over dat media markt onder een hoofdkantoor valt.

Dat is dus niet waar media markt is een winkelketen die gedecentraliseert is dat betekend dat elke medaimarkt zijn eigen directuer cq eigenaar heeft daarom kan het assortiment per winkel verschillen  want elke winkel koopt zelf in

en wat afdingen bij media markt betreft ik zou het zeker proberen want ik weet dat ze daar behalve bij aanbiedingen zeker op in gaan al kan ik weining zeggen over hoeveel er dan vanaf gaat

succes bij je aankoop

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeer het altijd maar als ze erg aarzelen probeer ik er wat gratis bij te krijgen, een usb-kabel bij een printer lukt zo altijd.
<br>

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk is op deze site ik heb er goede ervaringen mee.

http://www.modern.nl/winkel/productOverzicht/default.aspx?menu=14

Afdingen bij media markt is mij nooit gelukt.

Suc6, ariet

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

koop toch via internet, bij plasmadiscounter succes verzekerd, heb hem 2 maanden geleden daar gekocht, en binnen 2 dagen geleverd, met 2 jaar gerantie, gezien voor 783,-- succes ermee, is trouwens een mooi disign en makkelijk in gebruik

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je alleen maar een advies geven, koop het bij onze oosterburen.
Voorbeeld.
Bij aanschaf van een LCD van philips, kosten 8500 euro.  En 10 dagen na aankoop een weekend naar Dusseldorf, daar stond de
zelfde lcd voor 5900 euro. Doe het wel dit jaar nog, want volgend jaar gaat daar ook de btw omhoog.   Kijk wel bij Saturn, is het zelfde als"
de Media Markt.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo iedereen

je kunt wel degelijk onderhandelen over de prijs

dat kan in principe bij iedere winkel die witgoed verkoopt

probeer het maar es

het is mij nog altijd overal gelukt

bij de mediamarkt bij ypey bij de harense smid

gr dutchies

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afdingen bij Mediamarkt gaat prima. Vantevoren goed orienteren wat er bij een ander betaald moet worden - ook de internetprijzen nalopen - ook nagaan wat 't in Duitsland kost.

Vervolgens net beneden laagste prijs bieden, zodat er onderhandeld kan worden met "geven en nemen"; je kunt dan wat naar boven als de ander wat zakt met de prijs.

Toch ...... Mediamarkt heeft wel een enorme keus, maar is zeer beslist niet de Goedkoopste. Ideaal ter orientatie, en vervolgens gaan "shoppen". Succes!

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK HEB ZELF EEN COMPUTER IN DE AANBIEDING GEKOCHT EN OP DE DOOS STONDEN TWEE VAKKEN 1 VOOR DVD OP COMPUTER ZETTEN EN EEN VOOR BRANDEN DUS DAT JE METEEN VAN HET ENE SCHIJFJE KON BRANDEN OP HET ANDERE.

THUIS BLEEK HET ENE LEEG TE ZIJN EN BELLEN NAR KLACHTENCENTRUM HEEFT  GEHOLPEN ZE ZETTEN ER EEN GRATIS IN OOK AL WAS HETPLAATJE OP DE DOOS NIET GOED

DUS WIE WEET WAT ER VALT TE LEVEREN

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn antwoord is gewoon proberen af te dinge,n ik doe dat altijd bij grote aankopen en het lukt bijna altijd wel. Ik denk alleen niet dat je veel kans maakt bij de Mediamarkt (is mijn ervaring), maar gewoon doen. Als ze niet lager willen gaan zitten in geld kan je altijd nog proberen er gratis iets bij te krijgen, zodat je toch nog 'voordeel' hebt. Zo heb ik een keer een lagere prijs voor een fototoestel betaald (niet bij mediamarkt) en gratis oplaadbare batterijen erbij gekregen.

Suc6!

Loont vaak!

Groeten Karin

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

woon je in het oosten van het land?

Ik ben zelf een Samsung LCD in Duitsland wezen kopen bij Mediamarkt.

Scheelde voor mij 80 euro,in ieder geval is het altijd 2% goedkoper vanwege lager BTW tarief.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hr. Mevr. Rietvoorn,

Uit ervaring kan ik zeggen dat een internetwinkel als b.v. Bobshop een vertrouwd adres is. Maar kijk eerst bij www. Kelkoo.nl naar wat je zoekt. Want de typeaanduidingen lopen een beetje door elkaar heen en daardoor zijn de prijsverschillen niet helemaal duidelijk. Of er bij Mediamarkt te onderhandelen is? Ik vraag het mij af.

Als ik in uw schoenen zou staan en er is bij een vertrouwde internetwinkel een goede prijs, dan kies ik daarvoor.

Groet,

Pieter van der Heu

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rietvoorn

We hebben dezelfde tv pas gekocht maar dan een maatje groter 37 inch.

Bij Mediamarkt was hij veeeeel te duur 1799 euro.

Bij BCC wilden ze de prijs laten zakken tot 1425 euro.

We hebben hem uiteindelijk gekocht bij It's voor 1375 euro.

Bij mediamarkt heb ik geprobeerd over de prijs te onderhandelen via de telefoon, ik vertelde de verkoper dat ik voor 1799 euro niet eens de moeite nam om naar de winkel te komen, hij zou bij de afdelingschef gaan informeren en zou terug bellen, dit heeft hij niet gedaan.

Ik noem in eerste instantie een prijs zo laag dat ze gelijk roepen daar kan ik niet op in gaan en dan ga ik iets hoger zitten. Als ze moeilijk doen dan zeg ik dat ik naar een ander ga, meestal komen ze dan wel over de brug met een lagere prijs daar ga ik dan weer onder zitten. Mijn man stelt altijd de technische vragen en ik onderhandel over de prijs. Ik moet zeggen het lukt me eigenlijk altijd wel om iets te kopen voor de prijs die ik in gedachten heb. Je moet het dus zeker proberen, bepaal vooraf wat je er voor kwijt wil en probeer er iets onder te beginnen.

Staar je niet blind op internet prijzen, in de winkel kom je eigenlijk nooit zo laag als op internet uit maar dat vind ik ook logisch. Op internet komt er vaak nog een behoorlijk bedrag aan verzendkosten bij en je moet vooruit betalen of per rembours laten versturen is ook duurder.

Succes.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mediamarkt is een onderdeel van Metro en een broertje of zusje van Makro. Men prefereert de goedkoopste te zijn, maar ze slaan de plank ook nog wel eens mis. Als je kunt aantonen dat een bij hen gekocht artikel elders goedkoper is, dan doen ze niet moeilijk. Ik heb alle keren dat ik iets mij Mediamarkt kunnen afdingen. Soms is het bedrag aanzienlijk en soms valt het een beetje tegen. Ik heb alle keren mee kunnen kijken in de computer hoeveel ruimte de verkoper had. Zelfs is men wel eens bij afdelingsverantwoordelijke toestemming gaan vragen of er meer korting gegeven mocht worden. Maar dan spreek ik over een aankoop van een paar duizend Euro.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet dat er prijsverschillen kunnen ontstaan tussen de verschillende Media Markten want het zijn allemaal aparte vennootschappen!

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Mediamarkt valt best wel af te dingen. ze doen er wel moeilijk over alsof het lijkt dat het een splinternieuw product is, maar over het algemeen verkoopt Mediamarkt verouderde producten die eigenlijk al vanzelf een lagere prijs zou moeten hebben. Verdienen doen ze er toch genoeg aan. Vergeet die stunten van hun maar! Hou er wel rekening mee dat je de volgende dag bij het servicecenter staat te wachten omdat het product dat je kocht niet compleet is of een mankement vertoont. Ik zelf kocht b.v. een laptop afgelopen zomer,  maar bij thuiskomst zat er geen adapter en accu in de verpakking.  het duurde meer dan een uur om een andere laptop te krijgen die wel compleet was. Let dus goed op bij de MM.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plusminus een half jaar geleden hebben mijn vriend en ik twee laptops, een bijpassende tas en twee muizen gekocht bij de mediamarkt. Wij hebben wel iets van de prijs afgekregen. Veel was het niet. De ervaring met de serviceverlening achteraf is echter zo verschrikkelijk slecht dat ik iedereen die overweegt een aankoop bij de Mediamarkt te doen dit ten sterkste moet afraden. Zoveel goedkoper zijn ze echt niet, en andere winkels leveren veel betere service!!

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rietvoorn,
het is heel goed mogelijk om bij de MediaMarkt af te dingen, deze zomer zelf ook nog gedaan want ik zag een fotocamera voor twee honderd duurder als bij de Makro ik had de folder bij mij en kreeg promt voor twee euro goedkoper en ook toebehoren zoals geheugenkaart tas enz. stukken goedkoper gekregen. Het scheelde bij elkaar 250euries!

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al eerder aangaf zijn de MM producten meestal verouderd.Ala je prijsbewust bent en beter om je heen kijkt blijken meer winkels goedkoper te zijn met recentere producten dan de MM. Door de manier van reclame maken met grote ophef lijken ze goedkoper te zijn. Verder kun je echt niet verwachten van de MM  professionele service te krijgen.Ze doen hun werk, meer niet, vooral in het servicecenter. Ik woon 200 meter van een MM, maar ik kijk altijd eerst bij de concurenten, daarna bij MM.Dan blijkt al vaak dat je de aankoop bij een ander doet.

Een klein voorbeeld: Een netwerkkaart kost bij MM €12,50, bij een concurent €10,00, Bij Hardware Outlet kost dezelfde netwerkaart €7,50.Een verschil  dus van € 5,00 met de MM. En dan heb ik het nog maar over en klein-goedkoop artikeltje.

Kun je nagaan "Rietvoorn"wat het verschil kan zijn met een LCD scherm.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals een redelijk aantal anderen al meldt: JA afdingen kan (en niet alleen bij Media Markt). Het is alleen wel zo dat ze in principe niet op de superaanbieding van de week willen inleveren. Het geheim van de smid is dat als je kunt aantonen wat de reële waarde is (een uitdraai met prijzen meebrengen helpt) dat je er zonder veel moeite wat vanaf kunt praten.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou ik heb het geprobeerd met en koelkast van 8oo euro,maar het andwoord was !!!  we zijn geen koeienmarkt  dus aan afdingen doen we niet

geluk er mee

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

wij hebben het bij media markt geprobeert maar het lukte daar niet. wel als het een laaste artikel is, toen kregen we er wel 50 euro vanaf.

bij veel zaken lukt het nog wel eens,

succes maria

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb, met uitdraai van kelkoo/kieskeurig/etc. in de hand, binnen 5 minuten €100 afgepraat van een €1100 kostend lcd scherm, dat is ruwweg 10% dus. Let wel: ik ben niet het type met vlotte babbel dat overal onderhandelt over prijs. Misschien dat er bij bijv. een wasmachine of een mp3-speler minder marge op zit en lukt het niet, ook is de ene verkoper de andere niet.

Als je alleen maar vraagt "kan er wat van de prijs af" dan zal je waarschijnlijk "nee" als antwoord krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mij zeker gelukt om een artikel bij MM in Rijswijk voordeliger te krijgen. Maar je moet wel beslagen ten ijs komen en kunnen tonen wat andere zaken voor het bewuste artikel vragen. Dus altijd proberen.

Boontje

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Wanneer je een LCD-TV in Duitsland koopt, kun je dan je instellingen ook in het Nederlands op de TV krijgen?