robert11
door robert11 Jun 12, 2012 om 08:49
Elektronica & tv

Schotelantenne uit Duitsland, te gebruiken hier in NL?

Een vraag over schotelantenne, geen NL antennen, maar een uit Duitsland die ik gratis kan overnemen van mijn dochter.
In Duitsland betalen ze nog steeds kijkgeld zoals wij vroeger, dus is er geen card (abonnement) in het systeem. Haar campingschotel van 90 cm is compleet met receiver etc...
Ik wil die wel hebben voor de televisie op de terras of in de tuin. Ik zal geen Nederlandstalige zenders kunnen ontvangen dat deze allemaal zijn gecodeerd en alleen via de Astra satelliet te ontvangen zijn.

Mijn vraag is: (vooral aan wolfenjong) welke zenders zal ik dan wel ontvangen?

9293 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan je dochter je toch vertellen.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt alle FTA zenders ontvangen, zo simpel is het ?

Het is ook maar net waar je de schotel op uitricht, richt je hem uit op Astra 1, dan kun je de FTA zenders van Duitsland en een paar van Nederland ontvangen.
Zet je hem op Astra 3, dan kun je misschien ook nog een paar zenders ontvangen (in ieder geval met een HD ontvanger)
Zet je hem op Astra 2, dan kun je een heleboel Engelse zenders ontvangen.
Zet je hem op Hotbird, enz, enz, enz...

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Je kunt met deze receiver, en ga er even van uit dat je ook maar over een lnb kop beschikt voor op de schotel, deze zult moeten richten op Astra 1 om de meeste nu alleen nog, ( zins deze maand) de niet commerciële Duitse zenders te kunnen ontvangen in sd kwaliteit, en misschien BVN in sd kwaliteit, maar dat verschilt per receiver, maar als deze niet Benelux gecertificeerd is, en of geen kaart en of een module sleuf heeft, gaat dit niet meer lukken. En om bijv verder Nederlandse zenders te ontvangen, daar de meeste ook nog maar alleen in HD kwaliteit uitzenden, en alleen via Astra 3 te ontvangen zijn, met een gecertificeerde HD receiver.
Hier via deze link hier kun je ook alles vinden over satelliet ontvangst, en welke zenders er nog gratis te ontvangen zijn in Duitsland.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.satellietentv.nl/astra-1.html
www.satellietentv.nl/astra-2.html
www.satellietentv.nl/astra-3.html

Overzicht FTA zenders Astra-1
Overzicht FTA zenders Astra-2
Overzicht FTA zenders Astra-3

Hier is nog een zenderlijst van CanalDigitaal met alle zenders.
canaldigitaal-zenderlijst-tv-radio.pdf

Waar "Vrij te Ontvangen" bijstaat kun je dus ontvangen, maar heb je geen HD ontvanger, dan kun je dus de Vrij te Ontvangen mpeg 4 zenders niet ontvangen, daar heb je dus een HD ontvanger voor nodig.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Even wat recht zetten in mijn antwoord,

Maar als deze niet Benelux gecertificeerd is, en of geen kaart en of een module sleuf heeft, gaat dit niet meer lukken (voor Ned sd zenders) . En om bijv verder Nederlandse zenders te ontvangen, daar de meeste ook nog maar alleen in HD kwaliteit uit zenden, en nog alleen via Astra 3 te ontvangen zijn, met een gecertificeerde HD receiver.

Nogmaals succes er mee.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedank voor de informatie....op winterman na.....
Mijn dochter ging altijd naar Italië op vakantie en niet in NL...daarom mijn vraag....

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

robert11 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 13:44: Bedank voor de informatie....op winterman na.....
Mijn dochter ging altijd naar Italië op vakantie en niet in NL...daarom mijn vraag....

m.v.g. Robert

Wat maakt dat nou uit? Je richt zo'n ding op een satelliet. Het is een schotel!!!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

robert11 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 13:44: Bedank voor de informatie....op winterman na.....
Mijn dochter ging altijd naar Italië op vakantie en niet in NL...daarom mijn vraag....

m.v.g. Robert

....tja, toch moet ik Winterman gelijk geven. Wie kan nou beter vertellen wat je met deze set kunt ontvangen als uw eigen dochter die de set nu zelf gebruikt! Of dit nou in Nederland, Duitsland of Italië is maakt hier helemaal niks bij uit. De Astra1 bijvoorbeeld kunt u hier ontvangen.