ar
door arminmohajer Oct 21, 2013 om 17:04
Elektronica & tv

Sharp lcd tv garantie

Hallo,
wij zijn in het bezit van een sharp lcd tv. eerst begaf het linkergedeelte van het beeld, en nu is het hele beeld zwart en dus kapot. aangezien het toestel is aangeschaft bij een winkel hebben wij 36 maanden garantie. dit staat ook duidelijk zwart op wit op onze factuur/garantiebewijs. eerst contact opgenomen het toestel is aangeschaft in juni 2011. eerst hebben wij contact opgenomen met sharp zelf. deze liet ons weten dat we maar 2 jaar garantie hebben via sharp zelfs na het horen van mijn verhaal over de factuur met 36 maanden garantie. sharp verwees mij door naar de winkel waar ik de tv heb gekocht. vervolgens met de winkel gebeld en ik moest een schadeformulier in vullen die zij zelf op de site hadden. gelijk gedaan en netjes opgestuurd. nu zijn we een week verder( dus een week ook geen tv thuis) en ik heb nog steeds niks van ze gehoord. en als ik ze bel krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn, en dat ik maar moet wachten.
ik wil graag weten wat mijn rechten zijn en wat ik kan doen als dit nog langer duurt.
alvast bedankt
Armin

3955 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Oct 21, 2013 om 17:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als het echt lang gaat duren, dan zet u de naam van de winkel op internet, dan komt er meestal wel schot in de zaak. Een week is nog niet zo heel lang. Blijf wel aanhoudend 'zeuren' bij de winkel. Ik snap wel wat hier gaande is. De winkel heeft u 3 jaar gegeven en Sharp 2 jaar garantie. Dus dat wordt een strijd tussen die twee. De winkel wil de kosten verhalen op Sharp.
Maar u hoeft daar niet de dupe van te zijn.

klik HIER over uw rechten bij een reparatie

U kunt ook verzoeken om een vervangend toestel, mocht dat nog voorradig zijn. Of een waar u tevreden ook tevreden mee bent, ook al lijkt die niet precies, moet wel nieuw zijn. U hoeft geen genoegen te nemen met tweedehands flauwekul.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2013 om 17:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Aldi kennende gaan ze dit wel netjes oplossen, gewoon eventjes geduld hebben.

ro
door ron530 - Oct 21, 2013 om 17:44
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Ik lees nergens Aldi maar een winkel maar terzijde. Sharp geeft standaard twee jaar garantie dus daar valt niets te halen, de winkel echter geeft 3 jaar garantie daar moet u dus ook zijn. U heeft een RMA (schade) formulier ingevuld en opgestuurd daar zit een behandeltijd tussen, een week is geen uitzondering. Nog even geduld hebben.

ko
door kontakkie - Nov 9, 2013 om 19:46
45 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als u indertijd de juiste methode gevolgd had om uw Sharp TV te registreren bij Sharp had u gewoon 3 maanden garantie gehad. De vraag is dan ook of dat de fout bij u ligt of de winkel waar u hem gekocht heeft u wel of niet verteld heeft wat u moest doen. Sharp doet hier heel moeilijk over weet ik uit ervaringen met hun.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2013 om 20:01
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

Weer een 'oud'verhaal: volgens de consumentenwetgeving is de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan de verwachtingen voldoet. Volgens dezelfde wettelijke regels moet de leverancier zorgen voor deugdelijke reparatie en zo niet dient hij een vervangend apparaat te leveren. Als de reparatie te lang duurt, c.q. u krijgt geen antwoord is het het beste om de verkoper schriftelijk, aangetekend in gebreke te stellen. (BW art &:16 e.v.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2013 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=kontakkie schreef op zaterdag 9 nov 2013, 19:46]Als u indertijd de juiste methode gevolgd had om uw Sharp TV te registreren bij Sharp had u gewoon 3 maanden garantie gehad. De vraag is dan ook of dat de fout bij u ligt of de winkel waar u hem gekocht heeft u wel of niet verteld heeft wat u moest doen. Sharp doet hier heel moeilijk over weet ik uit ervaringen met hun.


Drie maanden?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2013 om 20:10
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

Herhaald: SHARP biedt fabrieksgarantie, extra garantie is meestal onnodig geld verspillen. De consumentenwetgeving geldt!!

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2013 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 9 nov 2013, 20:10]Herhaald: SHARP biedt fabrieksgarantie, extra garantie is meestal onnodig geld verspillen. De consumentenwetgeving geldt!!

Even lezen. De winkel geeft drie jaar garantie. De fabrieksgarantie is al afgelopen. Er is helemaal geen sprake van geld verspillen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2013 om 10:37
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 20:13][quote=gerritaltena schreef op zaterdag 9 nov 2013, 20:10]Herhaald: SHARP biedt fabrieksgarantie, extra garantie is meestal onnodig geld verspillen. De consumentenwetgeving geldt!!

Even lezen. De winkel geeft drie jaar garantie. De fabrieksgarantie is al afgelopen. Er is helemaal geen sprake van geld verspillen.

Tijger1@ inderdaad even lezen! Maar dan s.v.p. de geldende consumentenaankoop wetgeving BW art &17 e.v. gemakkelijk te vinden bij o.a. wetboeknl.
Vor consumenten is de Nederlands en Europese comsumentenwetgeving maatgevend . In feite heb je als consument, tenzij het artikel is gekocht bij de groothandel of rechtstreeks met bij de fabriek feitelijk helemaal niets te makenm met de fabrieksgarantie --- tenzij die beter is dan hetgeen wettelijk is vastgelegd in de consumentenwetgeving. Nogmaals: een kwestie van lezen! (Niet alleen de wetsartikelen maar ook toelichtingen)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer