Ce
door Cendy1978 Feb 23, 2016 om 13:37
Elektronica & tv

Smart tv functie uitgezet

Goede middag,

Ik ben er vandaag achter gekomen dat Phillips de smart tv functie voor mijn Dvd speler heeft uitgezet ivm een update en dat deze ook niet meer gaat werken. Deze functie is juist waarom ik voor deze dvd speler heb gekozen.
Ik word nu dus gedwongen iets anders te kopen kosten te maken door hun, zij vinden overigens dat dit niet zo is. Maar de functie werkt niet meer dus er moet iets anders voor in de plaats komen wil ik weer smart tv hebben. dit houd in dat ik iets anders moet kopen.

Ik heb al een klacht ingedient met de eis dat er een voor mij goede oplossing komt en niet dat ik dan maar wat anders moet kopen. Als het apparaat stuk is snap ik het maar niet als men eenzijdig besluit zonder mij in te lichten een mogelijkheid van het apparaat uit te zetten.

Wie kan mij hier verder advies in geven ?

Met vriendelijke groeten,
Cendy

7331 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2016 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Philips heeft toch niets te maken met uw DVD speler? U houdt toch een smart tv?

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2016 om 14:57
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het ff niet volgen, hoe is Phillips in staat een DVD speler op afstand te beïnvloeden en/of een functie hiervan uit te schakelen.

marita567
door marita567 Feb 23, 2016 om 15:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

verbaasd mij ook , zou dit niet een decoder moeten zijn waarmee je kunt opnemen .

gerbera
door gerbera Feb 23, 2016 om 15:26
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat hier waarschijnlijk over een smart blu ray speler die op smart beelden op een normale tv toont. Maar Ts heeft een smart tv dus waar heeft die het over ???

marita567
door marita567 Feb 23, 2016 om 15:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Waar dit over gaat weet ik ook niet , afwachten op reactie van Ts .

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2016 om 15:33
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft het waarschijnlijk over een Smart Blu Ray speler. Maar als ik het goed begrijp heeft u een Smart tv dus is die functie op uw speler overbodig. Deze heeft als doel de beelden te tonen als zou een gewone tv een Smart zijn. Deze zal niet door Phillips zijn uitgeschakeld maar werkt, mogelijk door de update, niet meer. Maar Smart blijft Smart en daar kan niemand, dus ook Phillips, op afstand niets aan veranderen.

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2016 om 16:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Anders maar een Chromecast kopen. Probleem opgelost.

ro
door ronny530 - Feb 23, 2016 om 17:44
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Bedoelt u dat de smart functie op de dvd speler door een update is uitgezet? zoja dan is het mogelijk dat de dvdspeler opnieuw op het netwerk aangemeld moet worden. Het lijkt me overigens stug dat Philips besluit om de smart uit te zetten omdat zij vinden dat u deze niet meer nodig heeft. Een typenummer zou handig zijn want mogelijk maakt u een instel fout.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2016 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Betreft het een Philips BDP2200 of soortgelijk model?

sw
door swat1500 - Feb 23, 2016 om 22:46
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Las dit op tweakers:

Door Jeroen de Vries, dinsdag 23 februari 2016 16:51, 89 reacties • Feedback

Philips biedt compensatie aan mensen die plots hun smart-tv-functionaliteit kwijt zijn. De externe producten van Gibson boden die functie na een update niet meer. Gebruikers kunnen kiezen voor korting, de resterende waarde van hun product of een Chromecast.

Gibson, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de accessoires zoals blu-ray-spelers en geluidssystemen die hun smart-tv-functie verloren, laat aan Tweakers weten dat er voor elke klant een persoonlijke regeling getroffen wordt. Ilona de Bok, woordvoerster van Gibson, bevestigt dat klanten korting in de Philips-winkel of de uitbetaling van een restbedrag voor hun product als aanbod krijgen. Zij voegt toe dat er in sommige gevallen ook een Chromecast wordt aangeboden ter compensatie.

De berekening van het restbedrag is volgens Philips gebaseerd op de aankoopdatum en aankoopbedrag. Hiermee wordt bijvoorbeeld voor de BDP7700-blu-ray-speler 54 euro aangeboden. De laatst bekende laagste prijs van deze in de Pricewatch is 171 euro.

Eerder bleek dat veel mensen ineens hun smart-tv-functionaliteit kwijt waren. Philips en Gibson voerden  hiervoor uiteenlopende redenen aan. Volgens een officieel bericht van Gibson is er een nieuwe smart-tv-variant geïmplementeerd in verschillende producten. Met de nieuwe versie zouden veel van dezelfde dingen nog steeds mogelijk moeten zijn, maar voor veel gebruikers leidde de update tot problemen. Hun blu-ray-spelers, mediaspelers en homecinemasets kunnen geen gebruik meer maken van Philips' NetTV. Volgens Philips ligt het probleem in de aanpassingen in de smart-tv-set-up die het gevolg zijn van een wijziging in de licentieovereenkomsten.

Vooralsnog blijven Gibson en Philips klanten de drie eerder genoemde opties aanbieden, maar benadrukken zij in e-mails met gedupeerden dat het het beste is om even af te wachten en dat er actief gezocht wordt naar een technische oplossing. Verder herhaalt Philips dat het geheel naar eigen goeddunken de kenmerken van zijn apparaten mag wijzigen en citeert daarbij zijn voorwaarden.

pi
door piet44m - Feb 24, 2016 om 13:09
27 Antwoorden / 0 Vragen

in de dvd speler zat de eigen smart functie van philips  en nu stopt men met de ondersteuning,dat is hier aan de hand, tegenwoordig gaan de veranderingen te snel ,analoog naar digitaal mpeg2  toen hd mepg 4 h264 ,nu komt de h265 hevc.voor uhd  en hd en ook sd,(en dan moet je andere hardware),philips implanteert tegenwoordig  android in de niet bij hun gemaakte elektronica voor de smart functie.En dan moet je het maar uitzoeken.

als er een hdmi beschikbaar is dan kan je een chromecast gaan gebruiken ,goedkoopste oplossing 39 euro , werkt samen met android telefoon voor de bediening.app in playstore

ho
door honda98 - Feb 24, 2016 om 14:14
103 Antwoorden / 1 Vragen

als je naar de tv totaal web site gaat lees je er meer over.
ik heb zelf ook 2 dvd spelers waar van de smart functie niet meer werkt.
ik ga daarom met mijn rtv winkel over leggen.

mo
door mof - Feb 24, 2016 om 15:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u dat ding gekocht heeft op grond van de specificaties die toen daarvoor golden dan zou u naar de leverancier kunnen gaan
en misschien op grond van de garantie bepalingen iets regelen.
Misschien kan de software gedowngraded worden zodat u weer die versie heeft waarmee het apparaat wel functioneerde

Ma
door MailIk - Feb 24, 2016 om 20:56
1 Antwoorden / Vragen

Phililp haalt wel meer ''streken'' uit met smart. Enige tijd geleden RTLsmart er zomaar af gehaald.
Reden: Te duur voor de oudere TV's. TV was al 3 jaar oud dus we doen er niets meer aan.

cv
door cvdv - Feb 26, 2016 om 23:18
20 Antwoorden / 25 Vragen

Probeer de TV eens 'n paar keer te resetten, d.w.z. met de aan / uit - knop op de TV het apparaat  'n minuutje uitgeschakeld laten, en vervolgens met die knop weer inschakelen, en als je eenmaal goede ontvangst hebt de smart - functie inschakelen met je afstandsbediening. Bij mij lukte het na de derde keer resetten, en toen werkte de smart - functie op de afstandsbediening weer als normaal. Succes !  Overigens was dit een (vervelende) aktie van Google, en niet van Philips. Hoe dat in z'n werk ging weet ik niet precies, maar dat boeit me ook niet zo nu e.e.a. weer als normaal werkt.

cv
door cvdv - Feb 26, 2016 om 23:26
20 Antwoorden / 25 Vragen

MAILIK, ik zou Philips - support eens mailen met de vraag of de software intussen is aangepast. Was bij mij ook het geval toe ik de YouTube - functie via Smart - TV kwijt was. Ik kreeg een keurig antwoord terug hoe ik stap voor stap de nieuwe software kon installeren (was een fluitje van een cent, en ik ben een leek !), en YouTube via Smart - TV werkte weer als vanouds !