Belleevi
door Belleevi Mar 24, 2021 om 15:42
Elektronica & tv

Sprocket papier niet langer beschikbaar

Ik heb 1,5 jaar geleden de Sprocket 200 van HP aangeschaft, hier heb ik echter speciaal papier voor nodig. Dit nu al sinds zeker begin december nergens in Nederland meer te verkrijgen. Bij contact met de klantenservice kreeg ik te horen dat dit is, omdat er een nieuwe site komt speciaal voor de Sprocket benodigdheden. Ook vertelden ze dat ze (de Nederlandse klantenservice) geen idee hebben wanneer de Nederlandse site (en shop) beschikbaar zal zijn.
Intussen zit ik nu al 4 maanden met een product dat niet werkt zonder papier wat nergens te verkrijgen is door een herstucturering van HP zonder enig perspectief. Wat kan ik hier aan doen?
Alvast ontzettend bedankt!

8670 9 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2021 om 15:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo te zien kan je het bij Amazon.nl wel bestellen.

Belleevi
door Belleevi Mar 24, 2021 om 15:56
Antwoorden / 1 Vragen

Daar heb ik het probleem dat de prijs 2x hoger is dan voorheen en ook levertijden van meer dan een maand (of het is de verkeerde soort papier)

diumenge
door diumenge Mar 24, 2021 om 16:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij sommige staat aangegeven dat het op voorraad is en morgen bezorging, maar mogelijk betreft dat een ander model.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 24, 2021 om 15:51
7225 Antwoorden / 3 Vragen
Belleevi
door Belleevi Mar 24, 2021 om 15:55
Antwoorden / 1 Vragen

Daar bestelde ik voorheen "tijdelijk uitverkocht" staat er al 4 maanden, en andere soorten papier werken niet helaas

sjjoppy
door sjjoppy Mar 24, 2021 om 16:11
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer, misschien komt er nog iemand met een oplossing langs.

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2021 om 16:12
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u hier  ook gekeken?

Belleevi
door Belleevi Mar 24, 2021 om 18:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat is niet het juiste papier, en ik heb nog een bestelling lopen bij 123 inkt die ik half december heb geplaatst (en nog niks gehad wegens 'leveringsproblemen')

mi
door miennaamishaaz - Mar 24, 2021 om 20:10
725 Antwoorden / 1 Vragen

Een printer die speciaal papier nodig heeft? het moet niet gekker worden

Kunt u niet bestaand foto papier op maat snijden, en dat gebruiken?? of heeft elk velletje soms op de achterkant een barcode die aangeeft of het een "oficieel" velletje is van HP zelf?

diumenge
door diumenge Mar 24, 2021 om 20:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Verdiep je even in de techniek van dat soort printertjes, dan begrijp je dat je antwoord nergens op slaat.

gerbera
door gerbera Mar 24, 2021 om 21:39
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@diumenge +10

rj
door rjw Mar 24, 2021 om 22:46
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]

mi
door miennaamishaaz Mar 25, 2021 om 14:02
725 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge,
ik heb het eens opgezocht en heb wel gelijk dat het een Barcode gebruikt met de HP vellen

Tevens kan je ook gewoon 3rd party zink based photo-papier gebruiken
https://www.bestbuy.com/site/questions/hp-sprocket-2-in-1-photo-printer-white/6167606/question/04056e41-400a-3a49-a099-a2b54c930156

diumenge
door diumenge Mar 25, 2021 om 16:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je had het over bestaand fotopapier op maat snijden, daar bedoelde je geen ZINK papier mee.

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2021 om 21:38
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u hier ook tussen gekeken?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 25, 2021 om 08:59
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Voor mijn  oude Fax had ik ook  Thermisch papier nodig,  snel weggedaan,   vaak niet leverbaar of verkeerde maat.

Als je iets koopt, eerst kijken of  dit verkrijgbaar is en wat dat koste per vel.
Ik draai  zowel gewoon als Foto papier in oude  HP Laser printer   en dat  gaat al sinds 2004 prima.

Ik denk  dat HP van deze lage omzet af wilde.... en nu  Herstructurering  gebruikte  om er vanaf te komen.

Gr
door Grunn1 Mar 25, 2021 om 12:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En wat heeft dit met de vraag van ts te maken?

Belleevi
door Belleevi Mar 25, 2021 om 14:25
Antwoorden / 1 Vragen

Daar heb ik zeker naar gekeken, toen ik hem kocht was het een nieuw uitgebrackt apparaat. De herstructurering is juist wegens hoge vraag/populariteit dus komt er een nieuwe site/platform speciaal voor dit apparaat. En dit is geen 'gewoon' foto papier dit is thermisch papier wat geen inkt nodig heeft. Daarom heb ik ook voor dit apparaat gekozen omdat het 'dure' papier goedkoper is dan gewoon papier en inkt samen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 26, 2021 om 13:10
1389 Antwoorden / 10 Vragen

In 2004 via Belastig Dienst  verkoping een  HP  Color Laser Jet 2840 gekocht
Met voorraad Tonor en  zo,   ver onder de nieuwprijs.
Die  print op normaal papier  en   ook in kleur.

Thermisch papier dat kleur weergeeft  is  zeer dure oplossing.
Ik kan  meerdere formaten en papier soorten gebruiken.
Van  Action A4 budget ,  Foto met Hoogglans of Mat, tot  zelfs  Linnen structuur.
En na weghalen klepje is ook A3 te printen...  beetje lastiger invoeren maar het kan wel.

Nu ben ik inmiddels 3x Opa geworden en leerde dat nieuwe producten, worden succes of mislukking!
De eerste CD, later DVD maar  zowel de Branders als de blanco schijfjes  worden nu zeldzaam...
Net als  vele Laptops nu zonder zitten... en ik nog  5 spindels  heb staan!

Mijn dochter heeft eigen Orkest en zowel  de DVD als hoesje printen, nog ruim 500x   die weggeven....
mits de Corona  voorbij is.
Ja, niets in leven is zeker....
Een  nieuw uitgebracht apparaat  en ik had er tot  Uw vraag kwam nog nooit van gehoord of gezien.
Wel een  Inktjet  voor school opgehaald met flesjes,  Epson  is navulbaar....
En een Literfles  is voordeliger als .. Ik ben toch niet Gek winkel.

gerbera
door gerbera Mar 26, 2021 om 15:34
7382 Antwoorden / 14 Vragen

$OM555 u weet denk ik nog steeds niet om wat voor printer het gaat, het is een "mobile" printer speciaal voor het afdrukken van foto's 5x7,5

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 25, 2021 om 09:54
16887 Antwoorden / 202 Vragen

En anders geduld hebben omdat het niet geleverd kunnen krijgen een gevolg kan zijn van de Covid-19 problematiek als het product van verre moet komen, daar fabricage problemen zijn geweest of er vertraging is in het transport. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat de reden een herstructureingsprobleem van/bij HP is. Als al gezegd maar dan iets anders: een probleem met het geleverd krijgen door HP.

Belleevi
door Belleevi Mar 25, 2021 om 14:25
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het anders niet weten, dit is ook alleen maar wat mij verteld is door de klantenservice.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 25, 2021 om 15:29
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Als men dit zo bij de klantenservice is gemeld dan kan het een idee zijn om een melding te doen bij Consuwijzer van de ACM hoewel het maar de vraag is of hier sprake is van overtreding van regels, anders dan het geven van 'slechte klantenservice informatie en is dit dan mogelijk een betere oplossing klachtenkompas van de consumentenbond  (u behoeft geen lid te zijn)

gerbera
door gerbera - Mar 25, 2021 om 10:07
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Is het Zink papier van Canon of Polaroid niet te gebruiken, hier  nog een zoekplaatje.

Belleevi
door Belleevi Mar 25, 2021 om 14:26
Antwoorden / 1 Vragen

Die werken niet, het is namelijk ander papier en moet steeds ingelezen worden met een barcode om zo de juiste kleuren te kunnen afdrukken.

Donuts
door Donuts - Mar 25, 2021 om 14:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen
gerbera
door gerbera Mar 25, 2021 om 15:10
7382 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR BELLEEVI 25 MRT. 2021 OM 14:26
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Die werken niet, het is namelijk ander papier en moet steeds ingelezen worden met een barcode om zo de juiste kleuren te kunnen afdrukken.

Donuts
door Donuts Mar 25, 2021 om 15:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gerbera, die reactie stond er nog niet, anders had ik hem zeker gelezen.;-)) en mijn reactie niet geplaatst.

gerbera
door gerbera Mar 26, 2021 om 15:25
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Sprietje, stond onder mijn vraag verstopt vandaar dat ik hem ff naar voren heb gehaald;-))