Tv
Het beeld van de phillips tv 55oled903/12 bevriest steeds vanalles al geprobeerd maar hij blijd het doen
Krijg geen respons van phillips alleen er geen opdate.
Weet iemand een oplossing .
Ligt het probleem niet bij uw provider?
Is het tv kastje al eens getest?Soms is uit en na een paar minuten weer aan de oplossing,
Hallo Janriet ,
Lees hier eens ,
https://www.philips.nl/c-f/XC000012785/wat-te-doen-als-de-tv-vast-loopt-of-opnieuw-op-blijft-starten-reboot-en-freeze
als U TV kijkt via WIFI en niet via een bedrade verbinding dan ligt dit meestal aan de WIFI verbinding. Een kennis van mij had hier ook last van en die keek met een Mini-Next van Ziggo die met klitteband vast geplakt zat achter op haar TV. De oplossing daar was dat kastje loshalen van die klitteband.
De reden dat die daar de oplossing was dat haar router in de meterpast staat in haar huurappartement en dat er dus echt geen andere mogelijkheid was voor haar dan via WIFI kijken. Die Mini Next ligt nu los op een kastje onder haar TV en alle problemen zijn daar opgelost.
De tv is voor zover ik weet in 2018 voor het eerst op de markt gebracht en kent wel wat sofwareproblemen maar die zijn door de tv te resetten d.w.z. de stekker uit het stopcontact halen en na 5 minuten terug plaatsen wel op te lossen omdat de tv opnieuw op gaat starten.
Bevriezend beeld heeft vaak een externe oorzaak en zeker als u een externe tv ontvanger gebruikt in plaats van de kabel aansluiting.
Mogelijke oplossingen de ontvangst bij gebruik van de kabel is de kabel zelf verouderd en dat kunt u middels een speciale knop op de afstandsbediening met drie pijltjes aangegeven controleren.
Het is wel even zoeken maar zo kunt u zien of de signaal sterke en kwaliteit voldoende zijn.
Als u een externe tv ontvanger gebruikt wordt het anders omdat die middels een HDMI kabel op de tv aangesloten wordt en dan is het zaak om te controleren of de HDMI kabel tussen de tv ontvanger en de tv nog goed aangesloten is want het is wel zaak dat alle signalen naar de tv gestuurd worden.
Een niet goed aangesloten HDMI kabel leidt tot de meest vreemde dingen bevriezend beeld, weg vallend geluid en zwart beeld omdat de tv ontvanger de data overdracht naar de tv niet kan volbrengen.
Haperend beeld kan vele oorzaken hebben, maar de TV zelf is zelden de oorzaak. Ook software updates lossen een haperend beeld niet op.
Meestal ligt de oorzaak in uw huis. Denk hierbij aan een oudere HDMI kabel, oudere netwerk kabel, of oudere coax kabels en ook het gebruik van WIFI.
Oudere netwerk, HDMI kabels kunnen soms last hebben van een breuk of slechtere verbinding in de connecter of net achter de connector. van oudere doax kabels kan de eigenschappen veranderen.
Omdat u niet zegt hoe de TV aangesloten is op de buitenwereld, is het een beetje gissen wat mogelijke oplossingen zouden zijn.
Daarom een paar algemene tips:
- Zorg dat de TV (of TV decoder) niet via een WIFI signaal werkt,
- Vernieuw de bestaande bekabeling, inclusief HDMI. Kies wel voor een highspeed type die volledig bedraad is.
Mijn tv en decoder werken al jaren prima op WiFi. WiFi is niet het probleem maar het juiste gebruiken en instellen van WiFi leveren vaak problemen op.
Net als het type router. Ik zie regelmatig nog b/g/n routers net een 500 Mb verbinding erachter.
Beste Janriet
hebt u alle updates die uit gebracht zijn op de computer opgeslagen. Zo niet ga dan naar de site van Philips kies downloads zoek uw type televisie download alle eerder en de laatste updates.Het is mogelijk om te downgraden. Dit werkt zo zoek in de map downloads naar de voorlaatste update kopieer deze naar een usb stick plug de usb-stick in een usb-poort van de televisie. Klik op de usb-stick klik op de update het de update wordt nu opgestart. Haal de usb-stick niet los. Na installatie wordt de televisie opnieuw opgestart. Wanneer het tv beeld verschijnt kunt u de usb-stick afmelden en verwijderen.
Software downgraden gaat bij Philips niet lukken omdat vorige versies niet herkend worden en dus ook niet geladen kunnen worden.
Ja wel ik heb ook een Philips televisie gehad en het werkte wel.
Om u mogelijk nog een beter advies te geven, kunt u aangeven hoe lang u de tv al in uw bezit heeft en wanneer het bevriezen is begonnen?
Overigens, als u de TV nog maar kort heeft, dan moet u terug gaan naar de verkoper en niet naar Philips.
Probleem hoeft niet aan de tv te liggen. Geef meer informatie over alles. Welke internetsnelheid en provider je hebt. WiFi of via een kabel. Geef deze informatie en de mensen hier kunnen je beter adviseren en helpen het probleem op te lossen. Een provider kan het misschien ook oplossen namelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer