ew
door ewihenk Oct 16, 2016 om 17:16
Elektronica & tv
Tv opnemen

Ik zoek een goedkope en eenvoudige oplossing om af en toe tv programma op te nemen.
TV-42PFL4007K-12, en is alleen aangesloten via de sat konnekter aan mijn schotel.
Bij voorbaat dank voor een goede oplossing.
mvg

9957 8 Rapporteer

jo
door jorisw - Oct 16, 2016 om 17:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht heb je wat aan wat op bladzijde 23 van de manual staat.

dirck
door dirck - Oct 16, 2016 om 20:40
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, hoe moeilijk kan dat zijn? Je sluit gewoon een externe harde schijf of een usb-stick op een usb aansluiting van je tv aan en je kan opnemen.
Meestal heeft een tv een speciale usb aansluiting die specifiek bedoeld is voor het opnemen. Zie daarvoor de handleiding van je tv of ga naar de Philips website en zoek je tv op en bekijk daar de handleiding.

ew
door ewihenk - Oct 16, 2016 om 21:10
3 Antwoorden / 2 Vragen

hallo jorisw,
volgens mij heb ik dan een internet op de tv nodig ?
in elk geval vast bedankt

zw
door zwaardvis Oct 16, 2016 om 21:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, het huidige programma wordt opgenomen met de rode knop op de AB.
Maar je kunt ook uitzendingen van NPO 1,2,3 downloaden van internet naar je PC. NPO.nl i.c.m. gemistdownloader.

ew
door ewihenk - Oct 16, 2016 om 21:13
3 Antwoorden / 2 Vragen

hallo Dirck,
Ik heb het geprobeert,doch niet gelukt, heb ik internet hierbij nodig? ik geen internet op mijn  tv !
in elk geval vast bedankt
mvg ewihenk

dirck
door dirck - Oct 16, 2016 om 22:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe heb je het geprobeerd dan? Als je een usb-stick gebruikt, dan moet hij wel snel genoeg zijn om te schrijven en het liefst 16GB of groter.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2016 om 11:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Al eens gedacht aan opnemen met een 'nu ouderwetse' videorecorder. Dat is niet meer en minder heel simpel mogelijk  via de aansluitingen op uw satontvanger of op uw tv (bijv skart aansluiting)

vr1944
door vr1944 - Oct 17, 2016 om 12:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt dvd of een video recorder met een tuner nodig om programma's op te nemen .

tijger1
door tijger1 Oct 17, 2016 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar heb je toch die  satelliet ontvanger voor als tuner.

pe
door pebk Oct 17, 2016 om 14:49
583 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig kunnen de TV's, waaronder deze van EWIHENK zelf opnemen. Pagina 25 van de handleiding.
http://download.p4c.philips.com/files/4/42pfl4007k_12/42pfl4007k_12_dfu_nld.pdf Om te programmeren lijkt een internetverbinding voor de tv gids nodig te zijn.

vr1944
door vr1944 Oct 17, 2016 om 15:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Tijger

Een VHS en een DVD recorder hebben standaard een Tuner.

vr1944
door vr1944 Oct 17, 2016 om 15:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ Perk Dat zal niet de bedoeling zijn van TS Opmerking: u kunt de TV-uitzending niet pauzeren als u met een opname bezig bent. De opgeslagen uitzending op de USBharddisk wordt gewist als u:  de USB-harddisk loskoppelt  de opname van een TV-programma start  Smart TV opent  de televisie in stand-by zet  naar een andere zender schakelt

audb
door audb - Oct 17, 2016 om 14:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=42PFL4007K/12&dct=FAQ&faqview=1&list=aa12_list_partial.html&mid=Link_FAQs&refnr=0080851&scy=BE&slg=NLD&view=aa12_view_partial.html

Blijkbaar is het wel een smart tv.

Maar op pagina 25 staat duidelijk dat alleen digitale zenders kan worden opgenomen en alleen het programma wat op dat moment wordt bekeken (?)

Maar ik denk dat u er beter aan doet om een satelliet ontvanger met PVR (Opnamerecorder)  kan kopen.

Om het niet te duur te maken zou ik als ik u was gaan (online) shoppen in Duitsland zoals bij deze zaak  http://onlineshop.real.de/SAT-Anlagen/

Wel werken de meeste zonder interne harddisk het voordeel er van is dat u opgenomen programma`s dan op een pc of mac zou kunnen afspelen.

Helaas neemt nog geen enkele PVR op met hevc/H265 wat een betere kwaliteit beeld geeft.