UPC - 1 april grap !!
Momenteel hebben wij nog een analoge aansluiting van UPC.
UPC geeft al enkele jaren de gelegenheid om via een analoge aansluiting een groot van het zenderpakket digitaal te kunnen bekijken. Om deze reden hebben een jaar geleden een nieuwe TV gekocht die geschikt is voor digitale ontvangst. En dat is het afgelopen jaar ook goed gegaan.
Als 1 april grap heeft UPC gisteravond om 18.30h gemeend onze TV plotseling bijna geheel zwart te laten kleuren, alleen een enkele analoge zender was nog beschikbaar.
Ons oude toestel weer neergezet en was het wel mogelijk om TV te kijken.
Vanmorgen het nieuwe toestel weer neergezet echter zonder resultaat. UPC weet van niks en komt van nergens en geeft alleen aan dat er werkzaamheden zijn i.v.m. het samen gaan met Ziggo.
Zelf op internet bij UPC gaan zoeken en nu blijkt dat mijn nieuwe toestel plotsklaps niet meer geschikt is voor de digitale ontvangst van UPC. de ontstane situatie kan wel worden opgelost door een aanvullend abonnement á € 5.50 extra p.mnd af te sluiten.
De 1 april grap van Upc blijkt helaas geen 1 april grap te zijn, maar pure realiteit.
Wat mij nog het meeste ergert is dat dit allemaal plaatsheeft zonder ook maar enig bericht te hebben ontvangen van UPC over deze wijziging(en).
UPC wordt in ieder geval bedankt voor deze minachting van de klant.
Ik ben bang dat ik het e.e.a. wel zal moeten accepteren, maar misschien heeft iemand een tip hoe hier mee om te gaan.
Er is al veel herrie op het forum van UPC over het veranderen van de zenders en waar ze te vinden zijn/waarom sommige verdwenen zijn. Gisteren kreeg ik ineens een mailtje dat het die avond allemaal anders zou zijn met de zenderindeling. Dat had ook wel wat eerder gemogen. Goed naar de klant communiceren blijft een probleem bij UPC.
Ik heb echter een mediabox dus kan u niet verder helpen. Misschien kunt u zelf een topic op het UPC forum zetten. Of bij het draadje aansluiten dat er al over gaat.
klik HIER
Waarschijnlijk moet u op uw toestel gewoon de automatisch zender zoeken activeren. Kijk dan even wat u opnieuw moet instellen voor UPC. Zoals Adw ID, Frequentie, Sym. en Modulatie.
Als u een Digitale kabel Tv en Radio abonnement heeft moet u de digitale zenders kunnen ontvangen.
Dat abonnement kost bij UPC nu € 18,70 per maand.
Als uw TV beschikt over een DVB-C tuner moet de ontvangst van digitale zenders mogelijk zijn.
Misschien moet u de TV maar eens opnieuw instellen voor de ontvangst van de digitale zenders waarbij de onderstaande gegevens nodig zijn (volgens de website van UPC).
Frequentie: 164000
Modulatie: 64QAM
Symboolfrequentie: 6900
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in:
Brabant: 43144
Flevoland: 43138
Friesland: 43140
Gelderland: 43142
Noord-Holland: 43136
Zuid-Holland: 43146
De € 18,70 per maand voor het abonnement is een landelijk tarief.
In sommige gemeenten is dat lager volgens onderstaand lijstje van de UPC site
Gemeente
Tarief per 1 januari 2015*
Geldermalsen € 16,10 p.m.
Graafstroom € 14,47 p.m.
Liesveld € 14,47 p.m.
Huissen € 14,00 p.m.
Hilversum € 13,19 p.m.
Lingewaal € 14,20 p.m.
Tiel € 14,35 p.m.
Wijchen € 11,96 p.m.
Als u in Hilversum woont zou ik, voordat u dat (aanvullende) abonnement neemt, eerst kijken wat voor abonnement u nu heeft.
Het kan zijn dat met deze extra € 5,50 per maand u naar het landelijk tarief gaat maar hetzelfde abonnement blijft houden wat u nu al heeft.
Ik lees op de UPC site dat, i.v.m. de nieuwe zenderindeling per 1 april, u de zenders opnieuw moet instellen.
De TV is een jaartje oud, dus digitale zenders opnieuw zoeken en instellen zal niet zo moeilijk zijn.
Het digitale signaal is niet gecodeerd, dus moet te ontvangen zijn door elke TV met een DVB-C tuner.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 2 apr 2015, 16:03]Ik vermoed dat topicstarter het niet goed begrijpt allemaal.
carola.83,
Uw vermoeden dat ik het e.e.a. niet goed begrijp allemaal is volkomen juist.
Maar dit wel in een andere context dan hetgeen u hiermee bedoeld. ;-(((
Ik begrijp nl. niet dat een bedrijf als UPC niet het fatsoen heeft om de klanten tevoren op de hoogte te stellen van de wijzigingen die zij doorvoeren en geen passende aanwijzingen biedt om de ontstane problemen op te lossen.
Klaarblijkelijk gaat het bij UPC met de Amerikaanse "je bekijkt het maar" mentaliteit.
Het heeft mij inmiddels doen besluiten om over te stappen naar een glasvezelaanbieder en het wat UPC betreft voor gezien te houden.
Scontra.
@scontra
Als u een HDTV heeft en overstapt naar een glasvezel aanbieder, kijk dan eens naar een HD digitaal abonnement.
Het digitaal signaal wat u had met de analoge aansluiting is wel beter dan een analoog signaal maar is geen HD.
Door de glasvezel en gebruik van een HDMI kabel voor de TV aansluiting krijgt u een veel mooier beeld.
Eenmaal gezien wilt u niet meer terug.
[quote=philip36 schreef op vrijdag 3 apr 2015, 12:02]@scontra
Als u een HDTV heeft en overstapt naar een glasvezel aanbieder, kijk dan eens naar een HD digitaal abonnement.
Het digitaal signaal wat u had met de analoge aansluiting is wel beter dan een analoog signaal maar is geen HD.
Door de glasvezel en gebruik van een HDMI kabel voor de TV aansluiting krijgt u een veel mooier beeld.
Eenmaal gezien wilt u niet meer terug.
Philip36,
Hartelijk dank voor uw advies, ik ga dit zeker meenemen in de zoektocht naar een glasvezelaanbieder.
Ik denk aan Kpn-glasvezel aangezien ik nu reeds internet en bellen van Kpn heb.
vr.gr. Scontra
[quote=scontra schreef op vrijdag 3 apr 2015, 11:35][quote=carola.83 schreef op donderdag 2 apr 2015, 16:03]Ik vermoed dat topicstarter het niet goed begrijpt allemaal.
carola.83,
Uw vermoeden dat ik het e.e.a. niet goed begrijp allemaal is volkomen juist.
Maar dit wel in een andere context dan hetgeen u hiermee bedoeld. ;-(((
Iedere nieuwe t.v. is geschikt voor digitale t.v. van (o.a.) UPC. Het klopt gewoon niet wat je schrijft, quote: Zelf op internet bij UPC gaan zoeken en nu blijkt dat mijn nieuwe toestel plotsklaps niet meer geschikt is voor de digitale ontvangst van UPC
En waarom is de reactie van philip dan een topantwoord, als dat het goede antwoord niet is?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Wunderland Kalkar berekent personeelskosten door
Wunderland Kalkar berekent personeelskosten door Lees meer
Waternet waterschapsbelasting (Gooi en Vecht gemeente Amsterdam)
Wij zijn verhuisd afgelopen november (2023) naar een nieuw adres. We dachten dat alles goed geregeld, afbetaald en afgerond was van ons oude adres. Krijgen we in mei ineens TWEE waterschapsbelasting aanslagen over 2022 en 2023 van bijna €300 die afbetaald moeten worden vóór juli 2024. Vervolgens gebeld en het enige dat je hoort aan de andere kant van de lijn is "we hebben achterstand in onze a ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer