bo
door bolt0109 May 26, 2021 om 11:27
Elektronica & tv

Update Mediabox Ziggo

Binnenkort wordt  mijn Mediabox van Ziggo geupdate. Helaas worden daarbij al mijn dierbare opnames in één keer gewist. Je mag één keer om uitstel vragen, maar daarna is het een voldongen feit. Mijn vraag is of Ziggo dit zomaar mag doen. Als klant voel ik mij machteloos! Het voelt alsof je privacy wordt aangetast..

4443 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 26, 2021 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u die opnames niet overzetten, of misschien afkijken?

Heeft natuurlijk niets met privacy van doen dat opgenomen programma's worden gewist.

sira
door sira - May 26, 2021 om 11:50
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Een zelfde geval werd recent bij mr. Visser behandeld. Weet niet of het ook over Ziggo ging, maar de conclusie was in ieder geval dat er niets aan te doen is.
Als u in de toekomst dierbare opnamen wilt bewaren, is het misschien verstandig er een DVD/HDD recorder met harde schijf bij te nemen.

Zelf heb ik een schotel met een HD-ontvanger waar ik middels een USB-stick eventueel programma's kan opnemen, misschien heeft Ziggo ook iets dergelijks.

justmeagain
door justmeagain May 26, 2021 om 23:36
623 Antwoorden / 8 Vragen

En welk signaal moet de dvd of harddisk dan opnemen? Analoog via coax is er niet meer en via HDMI kun je geen opname maken op een dvd/HDD recorder.

rj
door rjw May 27, 2021 om 08:38
3294 Antwoorden / 5 Vragen

De mediabox heeft nog een analoge uitgang. Er zijn capturing apparaatjes te koop om via die interfaces de boel af te tappen en op te nemen.

Donuts
door Donuts - May 26, 2021 om 11:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga er maar vanuit dat je het over de Mediabox XL hebt. Wat het wissen van de harde schijf met privacy te maken heeft, ontgaat me. Ze gaan echt niet bekijken welke opnames er allemaal op de schijf stonden. En ja, dat mag Ziggo zomaar doen.

Donuts
door Donuts - May 26, 2021 om 11:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En nog eentje

sjjoppy
door sjjoppy - May 26, 2021 om 11:57
7225 Antwoorden / 3 Vragen
Donuts
door Donuts May 26, 2021 om 12:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry sjoppy, dit is geen tip. Bij beide Mediaboxen staat nl. dat opnames NIET kunnen worden overgezet.

sjjoppy
door sjjoppy May 26, 2021 om 12:05
7225 Antwoorden / 3 Vragen

.

Donuts
door Donuts May 26, 2021 om 12:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dat gaat over een Humax decoder.

sjjoppy
door sjjoppy May 26, 2021 om 12:29
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Tips enigszins bewerkt.

Dacht aan een tip voor als ts nog eens een box wil hebben waar wel mee opgenomen kan worden.

mahadma
door mahadma - May 26, 2021 om 12:08
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Was inderdaad bij mr f visser.dit waren unieke beelden en werden uit coulance eenmalig gecopieerd. U weet dat u bij deze box uw opnames kwijt kunt raken. Het woord privacy zie ik niet want wat er uitgezonden en opgenomen is was publiekelijk.

tdmduc
door tdmduc - May 26, 2021 om 12:33
704 Antwoorden / 2 Vragen

Je bent niet de eerste die het vraagt.

Opgelost: Opname Mediabox XL overzetten - Ziggo Community

Gr
door Grunn1 - May 26, 2021 om 12:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het kan hier natuurlijk nooit om privacy gaan aangezien je alleen kan opnemen wat er openbaar op tv wordt uitgezonden. Als het echt iets dierbaars is, zou niet weten wat je daarmee bedoelt met opnames van omroepen maar goed, kan je maar 1 ding doen.
Speel het nog een keer af en ga voor de tv zitten met een videocamera of met je telefoon en film je tv en neem het op.

rj
door rjw - May 27, 2021 om 10:32
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Je bent geen eigenaar van de Ziggo Mediabox, dus Ziggo mag daarmee doen wat voor hun dienstverlening nodig is. Je kunt natuurlijk weigeren om te updaten maar dan kan Ziggo hun dienst niet meer leveren op een gegeven moment. En dan heb je helemaal niets.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 27, 2021 om 11:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb  een 4 TB harde schijf  op Smart TV, die kan ook opnamen en  die wis ik zelf wel als die vol zit.

Geen dure Ziggo Box nodig.
Alleen  via de  USB kabel dus geen 4K  opname  helaas.

Gr
door Grunn1 May 27, 2021 om 12:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En wat heeft dat met de vraag te maken? Helemaal niks.

diumenge
door diumenge May 27, 2021 om 13:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+10 Grunn1

heremietkreeft
door heremietkreeft May 27, 2021 om 16:15
16887 Antwoorden / 202 Vragen

-10 aangezien hetgeen @$OMSSS.. terecht aangeeft dat het wel degelijk kan mits men een Smart TV heeft. Ts geeft niet aan of er wel of geen sprake is van een smart TV. Is er sprake van een smart TV, dan vanaf de mediabox afspelen en opnemen.

diumenge
door diumenge May 27, 2021 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft, leg mij dan even uit hoe TS het wissen van zijn opnames kan voorkomen met het 'loterij antwoord' van Soms?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 28, 2021 om 10:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik noem  alternatief die je zelf mag wissen.

Niet meer of minder.

Ziggo heeft  aanbieding met en zonder opname  boxen!

Kijk eens naar de maand prijs en  hoeveel  1, 2, 3 of 4 Tb koste bij  een witgoed winkel!

brui0929_20654
door brui0929_20654 - May 27, 2021 om 17:18
98 Antwoorden / 1 Vragen

Aan de achterkant van de mediabox xl zit een schakelaar. Zet deze op uit dan haalt u de stroom af van de mediabox en kan de update niet worden uitgevoerd. Het kan dat u geen beeld hebt wel geluid hoort na de update. Veel sneller is de mediabox niet geworden. Door de update stroom besparen onzin.

Bij meester Frank Visser ging het om het aansluiten van een modem op het ziggo antenne kast. Dit betrof een gekocht modem door de klant. Geen ziggo modem. Zo ervaar ik de update ook.

AWYeah28
door AWYeah28 - May 27, 2021 om 19:02
355 Antwoorden / Vragen

Wat was het toch een mooie tijd toen we nog iets konden opnemen op videoband of later op DVD of HDD.
Nu betaal je het viervoudige bedrag per maand en mag je blij zijn als je het privilege krijgt iets te bewaren om het later nog eens te zien.
Dat moet dan ook nog op apparatuur die 'in bruikleen' wordt gegeven zodat je er geen enkele zeggenschap over hebt.
Alsof dat apparaat niet ieder jaar volledig betaald wordt in de abonnementskosten.
Ooit betaalde je een maandbedrag gebaseerd op kostprijs, plus een redelijke marge.
Nu is het geworden wat de gek ervoor geeft, en wat blijkt: er zijn er heel veel die heel gek zijn.

De enige manier om een bedrijf te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent, is te stoppen klant te zijn.
Helaas weet Ziggo maar al te goed dat de mensen die gewend zijn aan hun product zoiets niet elders kunnen krijgen.

rj
door rjw May 27, 2021 om 19:48
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Dus je geeft toe dat Ziggo een superieur product biedt. Anders snap ik je laatste zin niet. Maar net zoals we geen stoomtrein meer hebben en we comfortabel in elektrische treinen kunnen reizen, hoeven we ook niets meer omslachtig op te nemen (met alle ellende van verkeerde tijden en vastgelopen tapes). Het is heel makkelijk of beschikbaar via diverse uitzending gemist mogelijkheden, dan wel op youtube te vinden. En als je echt wilt is het ook wel ergens te downloaden. Maar dan is het meestal wel heel obscuur materiaal.

He
door Helen* - Jun 18, 2021 om 15:11
1 Antwoorden / Vragen

Ik kreeg vandaag ook de brief
Ziggo gaat je opslag verhogen om jou opnames in de cloud te zetten
Ik heb aan gegeven dat ik niet in de cloud wil en dat m'n box genoeg ruimte heeft
Ik heb tv opnames op m'n box staan van m'n zieke vader
Deze kan ik nergens terug halen of over zetten ze zullen gewist worden door de VERPLICHTE update ja verplichte update want je kan hem niet weigeren
En die box heb ik zelf gekocht in de winkel niet via ziggo
Ik ben al klant uit de quicknet tijd Maar denk er serieus over de stekker er uit te trekken
Zo klant onvriendelijk heb ik ze nog niet eerder mee gemaakt
Mag duidelijk wezen dat ik zeer boos ben

aurora1
door aurora1 Jun 18, 2021 om 15:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet met een smartphone of tablet het gedeelte van de opnames van uw vader opnemen? Althans proberen of dat lukt?