cats
door cats Apr 10, 2005 om 20:19
Elektronica & tv

Verdwenen digitale foto's

Teruggekomen van een stedentrip, ontdekte ik dat van de meer dan honderd gemaakte digitale  fotoopnamen er alleen de eerste 33 en de laatste 10 afbeeldingen op mijn memory stick staan. De tussenliggende meer dan 50 opnamen zijn er niet. Heel spijtig. Iemand die ik daar naar vroeg, zei, dat ze waarschijnlijk in een andere map staan. Maar ik heb geen andere mappen aangemaakt, alles staat in map 101.
Mijn vraag:

1  Zijn deze opnamen ergens nog terug te halen??

2. Wat kan de oorzaak zijn van dit verlies.Staan er misschien    instellingen verkeerd??

Ik heb op een gegeven moment wel de flitser uitgeschakeld, en ook een keer batterijen verwisseld.
Het toestel is een Sony cybershot P72.
Wie weet raad??

480 6 Rapporteer

morrigan
door morrigan - Apr 10, 2005 om 22:19
87 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat er programma's zijn om foto's mee terug te halen. Kijk eens op http://www.softcities.com/PhotoOne-Recovery/download/9662.htm en http://www.z-a-recovery.com/digital_image_recovery.htm.

wo
door woodstock - Apr 10, 2005 om 23:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het volgende programmaatje downloaden. Deze kan bestanden weer terughalen die mogelijk gewist zijn of deels beschadigd.

http://www.wintotal.de/softw/index.php?rb=43&id=1809

Ik heb het ook eens gehad met mijn camera. Deze liep om een onbekende reden vast.

Bij het wisselen van de batterijen heeft u toen de camera aan laten staan of deze eerst uitgezet? Want hierdoor is het mogelijk dat er foto's zijn beschadigd of gewist. Het uitschakelen van de flitser heeft geen invloed op de foto's. Mij lijkt het logisch dat uw camera gewoon is vastgelopen en de betreffende foto's heeft gewist. Probeer eens met het programmaatje de foto's terug te halen.

Succes!

cats
door cats - Apr 11, 2005 om 17:21
153 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo morrigan,

Bedankt voor de info, het ziet er erg ingewikkeld uit.
Ik ben er nog niet uit.

cats
door cats - Apr 11, 2005 om 17:26
153 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo woodstock,

Ik heb deze site gedownload en de memory stick laten onderzoeken.
Er werd niets gevonden.
Toch heb ik de foto's wel gezien, af en toe kijk ik nl. of het er een beetje goed opstaat.
Inderdaad heb ik de batterijen er uitgehaald, toen de camera niet wilde sluiten. Ik dacht dat de batterijen leeg waren en wilde ze even met mijn handen verwarmen. Als het verdwijnen toen moet zijn gebeurt, dan vraag ik me af, waarom niet alle foto's, die ervoor stonden verdwenen zijn.
Weet je eventueel nog andere mogelijkheden??

Groet
cats

user123
door user123 - Apr 11, 2005 om 18:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zelf een HP camera. Deze heeft een intern geheugen voor ongeveer 10 - 15 foto's. Als u foto's kunt maken en terugkijken zonder geheugenkaartje heeft u dit ook.

Grote kans dat de foto's welke u hebt bekeken op het interne geheugen waren opgeslagen. Zodra u de batterij verwijdert wordt het geheugen gewist....

me
door mevnu - Jul 22, 2005 om 23:46
20 Antwoorden / 6 Vragen

Weet niet waar je je camera gekocht hebt, maar bij de fotospeciaalzaak kunnen ze de inmages op memorykaarten nog 'recoveren' d.m.v. n speciaal programmaatje zoals in antw. 1 ook beschreven staat, alleen met t verschil dat zij t dan doen op hun computer (en niet online) en ze de verdwenen foto's dan op cd-rom zetten voor je