pe
door petram Nov 12, 2020 om 11:28
Elektronica & tv

Wat zijn mijn rechten wbt garantie van 3 jaar

Beste mensen,

Aangezien ik bijna alles van medion heb en qua service eigenlijk vrijwel geen problemen ondervond hebben we afgelopen jaar met black fryday  de MD32190 smart tv gekocht. Dit is de grootste miskoop van het jaar geweest na enkele weken vertoonde het beeld zwarte vlekken alsof er iemand met vieze handen aan de binnenkant zo het scherm erop hadden gemonteerd.
Contact opgenomen met het dure telefoonnr van medion er zou een monteur komen.
Monteur  komt en legt uit niks te kunnen doen de tv word vervangen..
Weer enkele weken wellicht maand of 3 wederom zelfde probleem tv zal net geen half jaar, weer dure servicedesk er zou een monteur komen en inderdaad de betreffende monteur keek erna brak iets af en toen bleek die ook nog eens het verkeerde scherm bij zich te hebben.
Door de caronna moesten we extra lang wachten wanneer er in de buurt werd geleverd.Inmiddels komt televisie nr 3 en bleek het om een belgisch toestel te gaan, hier kwamen we pas achter nadat we wederom weer de dure servicedesk aan de telefoon hadden.

Omdat we geen vertrouwen meer hadden in de tv eisten we ons geld terug hier werd erg moeilijk over gedaan en weer werd de televisie met exact dezelfde klachten omgeruild echter nu deden ze moeilijk omdat het een belgische tv bleek te zijn wat wij niet wisten. Nu denk je probleem is verholpen maar nee hoor nr 4 wederom dezelfde problemen weer een dure afrekening van kpn door het dure servicenummer,overegens heeft de laatste tv het het langst volgehouden schat om en nabij 3 en halve maand totdat ja hoor
10-11-2020 wederom zwarte vlekken in het beeld kwamen. Nu is mijn geduld op en eis mijn geld terug omdat dit het zoveelste type van deze serie is..Buiten het feit dat ik zoveel telefonische contacten heb gehad met het dure telefoonnr het wachten met omruilen vanwege caronna het verkeerd geleverd beeldscherm etc hebben ze op geen enkele wijze een tegemoedkoming gedaan in de gelede schade die wij hebben gehad.Thuis blijven toren hoge kosten van de telefoon etc etc.

Nu komt het verhaal ik wil geen tv meer van dit type dus wederom gezegt dat ik mijn geld terug eis omdat ik vanaf het begin al problemen heb met dit toestel.
Nu krijgt mijn dochter een mail waarom zei de mails krijgt is voor ons onduidelijk daar zei  ooit een laptop gekocht heeft en wij alles van medion hebben onze mail in hun systeem moet staan ook dit is voor ons eenfrustrerend iets.
Ze hebben de mail beantwoord het komt erop neer dat ik mijn kapotte televisie aan hun moet afstaan en ik de dagwaarde van de televisie krijg dit kan en mag toch niet zomaar. Over 2 weken is de televisie 1 jaar oud. Dat betekent dat ik nog 2 jaar aan de dure service gekluisterd ben en nog 2 jaar televisies maag ontvangen met de wetenschap dat de televisie dan op is.Nou ja eigenlijk is die al op na 6 weken want dan verschijnen de vlekken.
Dit beleid is toch geen garantiebeleid van 3 jaar,ik vraag me dan ook met recht af wanneer heb je als klant garantie, en hebben wij als consument juist gehandeld en is medion in gebreke gebleven.
Uiteraard ga ik niet accoord met hun voorwaarden en vraag me af wat mijn rechten als consument zijn.
Aangezien ik deze service van garantie zo slecht vind is dit mijn laatste medion product ook, wat ik vroeger altijd riep moet je van medion pakken top service als er iets is sta ik nu niet meer achter. Zal de laatste zijn om mensen waaronder mijn kinderen een product van medion aan te raden.

Psmedion nederland is slechter dan duitsland 3 apparaten uit duitsland die dateren van 2008 t/m 2014 spelen nog de rest van aldi gaat tussen 2 en 5 jaar mee dit zijn helaas ook dingen om te vermelden.Jammer genoeg mogen nederlanders niet via duitse site bestellen dus er moet iemand in duitsland wonen.Dit geld niet voor mijn 1ste medion tv  gekocht via duitse site komt misschien dat er toen geen nl medionshop bestond.Bovendien kun je op de duitse shop grotere tv s krijgen dan in Nl dat is ook een van de redenen dat ik deze grote televisie heb gekocht omdat ze normaal met luttelformaat televisie s verkopen.
Alleen al daarom baal ik van mijn destijds gekozen keuze.
Ik ben gewoon radeloos ze horen mij toch tegemoet te komen gezien ik zo collant ben geweest naar hun toe?
Ben echt benieuwd wat ik nog voor rechten heb als ik ze al heb gehad. mvg Aikodji

3327 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 12, 2020 om 11:47
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Petram ,

Lees deze informatie eens door , ( zie ook benedenaan voorbeeldbrieven )  klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.medion.com/nl/shop/klachtenprocedure

Neem eens contact op met het Juridisch Loket / of rechtsbijstandverzekering als u deze heeft .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

ma
door malty - Nov 12, 2020 om 11:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U hebt de tv een jaar kunnen gebruiken, dus totale aankoopbedrag terug zal niet gaan.
Wanneer medion voor deze tv een gebruiksduur van 5 jaar hanteert zou u 80% van het aankoopbedrag terug kunnen ontvangen, ook al heeft u 3 jaar garantie.

marita5
door marita5 Nov 12, 2020 om 12:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@malty , U hebt de tv een jaar kunnen gebruiken , binnen 1 jaar 4 tv`s

ma
door malty Nov 12, 2020 om 12:12
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5 Ja, 4 tv's, maar alles bij elkaar een jaar kunnen kijken.
Medion zou voor alle ellende het hele aankoopbedrag wel terug mogen storten maar wil daar kennelijk niet aan.

1paul
door 1paul Nov 13, 2020 om 09:13
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Malty, onzin.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2020 om 12:00
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste moet u helemaal niet bij Medion zijn aangezien volgens wetgeving de verkoper verantwoordelijk is en de wetgeving prefaleert boven fabrieksgarantie.
Waar u recht op heeft:
U kreeg al enkele verwijzingen en ik geef u er nog een paar: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en de integrale wetgeving in deze: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html met de aantekening dat op basis van Europese regelgeving de wetgeving in Duitsland ongeveer hetzelfde is.

1paul
door 1paul - Nov 13, 2020 om 09:14
3173 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de verkoper toe en ontbind de aankoop en zeg deze dat u uw geld terug wilt....

u heeft hen genoeg de gelegenheid gegeven om te repareren....