te
door teo Jan 16, 2016 om 15:51
Elektronica & tv

Weet iemand hoe een SIGMA lens (80-400mm) te demonteren ivm met speling?

Ik heb deze vraag eerder gesteld in de rubriek "tuin en vrije tijd"!

1510 7 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2016 om 15:59
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar heeft niemand daar ervaring mee, anders was er wel een reactie op gekomen. Het in verschillende rubrieken plaatsen is niet verstandig dit schept alleen maar verwarring.

te
door teo - Jan 16, 2016 om 16:19
82 Antwoorden / 30 Vragen

gerbera,

Uw conclusie is enigszins voorbarig want de vraag pas vandaag gesteld.
Het spijt me dat u in verwarring!? bent geraakt door het gebruik van 2 rubrieken, maar
zie daar verder geen bezwaar in.
mvg

Cookies
door Cookies - Jan 16, 2016 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@makreel17: ben het met gerbera eens dat het onhandig is je vraag 2x te stellen. Dat is ook helemaal niet gebruikelijk op forums. Je krijgt echt niet meer of betere antwoorden door dezelfde vraag meerdere keren te stellen.

Denk ook dat je deze vraag beter op een fotografie forum kunt stellen, bijv. deze http://forum.zoom.nl/ of deze http://dutchphotozone.com/

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2016 om 17:24
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@makreel17 uw eerste vraag in de rubriek "tuin en vrije tijd" is gesteld om 13.41u er zit dus 2u en 10 min tussen beide vragen. Dit forum wordt druk bezocht en kunt u zien dat er vrij snel reacties op een vraag komen. Als die er niet zijn dan betekend dit dat er (nog) geen "kenner" is langsgekomen. Geduld is dus een schone zaak.

reflecs
door reflecs - Jan 16, 2016 om 18:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Tekst eerste vraag:

Heeft iemand ervaring met repareren van 'n sigmaobjectief?

Bij de voet/bajonetsluiting van m'n Sigmaobjectief 80-400mm 1:4.5-5.6 APO DG is speling gekomen; waarschijnlijk door
het losser raken of breken van een van de bevestigingen binnen het objectief.
Hoe maak ik dit objectief open om te zien wat de - evt eenvoudig zelf te reparen - oorzaak van de speling is?
Alvorens hem hem blindelijks op te sturen naar een reparatiecentum met minimumreparatietarieven van 150e
en ik bovendien als vogelaar! wekenlang dit objectief moet missen.
Simpelweg met het verwijderen van 4 sterschroejes aan de bovenkant lijkt het niet mogelijk.

Meerdere keren de vraag stellen is onoverzichtelijk. Niet alleen voor de beantwoorders, maar ook voor uzelf.

reflecs
door reflecs - Jan 16, 2016 om 18:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

I.p.v. demonteren kunt u misschien ook de lens op een andere manier fixeren?
Carola.83 heeft een aantal links gegeven naar forums waar men hopelijk hier meer over kan vertellen.

Edit: Aan de andere kant, als het geen invloed heeft op de foto's die u maakt...
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=67908

door 1953 Jan 17, 2016 om 03:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gaat het om een CANON reflexcamera?

door 1953 - Jan 17, 2016 om 02:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zit er nog de wettelijke 2 jaar garantie op? Ook na de 2 wettelijke garantie moet de verkopende partij aanspreekbaar blijven voor enig herstel conform een formule, m.a.w. de garsntie eindigt niet voor verkopende partij, herstelplicht, na de wettelijke garantie.