Ke
door Kelloe Dec 29, 2023 om 20:57
Elektronica & tv

Youfone en verhuizen

Afgelopen september heb ik een jaarcontract voor tv&internet bij Youfone afgesloten. In maart 2024 ga ik verhuizen. Toen ik de verhuizing aan Youfone wou doorgeven, kreeg ik de horen dat op het moment van verhuizen er een nieuw jaarcontract start. Dat wil ik helemaal niet.

Volgens Youfone zijn er echter 2 opties:
1. Het huidige abonnement opzeggen in maart en de resterende zes maanden van het contract plus een extra boete betalen

2. De verhuizing aanmelden, waarbij er een nieuw jaarcontract vanaf maart zal gelden.

Omdat ik nog maar 6 van de 12 maanden heb gehad in maart, kan ik het abonnement niet eerder opzeggen zonder boete. Dit staat ook in de algemene voorwaarden. Verder vind ik het geen probleem om het resterende deel van mijn huidige contract vol te maken, maar een nieuw jaarcontract vanaf maart zie ik echt niet zitten. Ik lees hier ook niets over in de algemene voorwaarden. Mag dit zomaar? Uit het contract dat ik heb getekend wordt mij niet duidelijk dat dit contract enkel geldt voor mijn huidige adres.

NB: Youfone kan gewoon op mijn volgende adres leveren dus mijn contract eindigt niet automatisch door deze verhuizing

1852 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Dec 29, 2023 om 21:05
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Krijg ik een nieuw contract na mijn verhuizing?

Ja, nadat je jouw verhuizing hebt doorgegeven start je met een nieuw jaarcontract. Die ontvang je per e-mail. Je oude contract geldt dan niet meer.

Staat dus WEL in de voorwaarden, en JA het mag, het staat in de voorwaarden die openlijk te vinden zijn. Oke, wel effe doorklikken.

Ke
door Kelloe Dec 29, 2023 om 21:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mahadma, bedankt voor uw antwoord. Zie mijn reactie onder mijn vraag (ik doe het even zo, ik had een antwoord op uw reactie op de verkeerde plek geplaatst)

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 29, 2023 om 21:11
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kelloe ,

Het staat duidelijk vermeldt op de site van Youfone , klik op de rode regel .

https://www.youfone.nl/verhuizen

Veelgestelde Vragen ,

Krijg ik een nieuw contract na mijn verhuizing?

Ja, nadat je jouw verhuizing hebt doorgegeven start je met een nieuw jaarcontract. Die ontvang je per e-mail. Je oude contract geldt dan niet meer.

Ke
door Kelloe Dec 29, 2023 om 21:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita, bedankt voor uw antwoord. Zie mijn reactie onder mijn vraag (ik doe het even zo, ik had een antwoord op uw reactie op de verkeerde plek geplaatst)

Ke
door Kelloe - Dec 29, 2023 om 21:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mahadma en Marita, bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb het inderdaad op de website zien staan, maar in de algemene voorwaarden staat hier niets over opgenomen. Het enige wat erover staat opgenomen staat in de afbeelding hierbij. Ik weet niet wat de rechtsgeldigheid van de informatie is die op de website staat en niet in de voorwaarden. Vandaar mijn twijfel.

marita5
door marita5 Dec 29, 2023 om 21:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Kelloe , dit staat ook in hun voorwaarden : Algemene informatie over alle Youfone Abonnementen :  Art  4. Het wijzigen van een hoofdabonnement of additioneel abonnement naar een abonnement met een lager maandbedrag en / of een kortere looptijd is niet mogelijk binnen de contractduur Art 5. Het wijzigen van de looptijd van een hoofdabonnement is niet mogelijk .

Ke
door Kelloe Dec 29, 2023 om 21:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Marita, ja dat heb ik ook gelezen. Het gaat mij echter niet om een korter abonnement dan het abonnement dat ik al heb afgesloten. Ik vind het namelijk geen probleem om mijn huidige abonnement vol te maken. Ik vind het wel een probleem dat ik verplicht een nieuw jaarabonnement start bij verhuizing in plaats van voorzetting van de duur van mijn huidige abonnement. Daarover lees ik niets in de voorwaarden.

marita5
door marita5 Dec 29, 2023 om 21:50
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Verhuizing is een wijziging .

marita5
door marita5 - Dec 29, 2023 om 21:56
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@kelloe ,

Ik zie nu dat er op uw volgende adres wel geleverd kan worden , is belachelijk dat u dan een nieuw contract start .

Neem eens contact op met ACM ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

Mabelle
door Mabelle - Dec 29, 2023 om 22:49
483 Antwoorden / 1 Vragen

Marita, je mag het belachelijk vinden dat na verhuizing een nieuw jaarcontract start maar datzelfde gebeurt bij andere providers. Als je bijv. bij Ziggo al jaren contractvrij bent en je gaat verhuizen, krijg je bij eenzelfde abonnement toch een nieuw jaarcontract. Dat mag blijkbaar gewoon anders was er allang ingegrepen door de ACM.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 30, 2023 om 16:22
2119 Antwoorden / Vragen

Een verhuizing betekent een nieuw contract. Het staat in de voorwaarden dus ik neem aan dat ernaar gekeken is en dat je naar de kantonrechter moet als je dat wil aanvechten met een kleine kans dat je dat dan wint. Afkopen of oversluiten.