Youfone en verhuizen
Afgelopen september heb ik een jaarcontract voor tv&internet bij Youfone afgesloten. In maart 2024 ga ik verhuizen. Toen ik de verhuizing aan Youfone wou doorgeven, kreeg ik de horen dat op het moment van verhuizen er een nieuw jaarcontract start. Dat wil ik helemaal niet.
Volgens Youfone zijn er echter 2 opties:
1. Het huidige abonnement opzeggen in maart en de resterende zes maanden van het contract plus een extra boete betalen
2. De verhuizing aanmelden, waarbij er een nieuw jaarcontract vanaf maart zal gelden.
Omdat ik nog maar 6 van de 12 maanden heb gehad in maart, kan ik het abonnement niet eerder opzeggen zonder boete. Dit staat ook in de algemene voorwaarden. Verder vind ik het geen probleem om het resterende deel van mijn huidige contract vol te maken, maar een nieuw jaarcontract vanaf maart zie ik echt niet zitten. Ik lees hier ook niets over in de algemene voorwaarden. Mag dit zomaar? Uit het contract dat ik heb getekend wordt mij niet duidelijk dat dit contract enkel geldt voor mijn huidige adres.
NB: Youfone kan gewoon op mijn volgende adres leveren dus mijn contract eindigt niet automatisch door deze verhuizing
Ja, nadat je jouw verhuizing hebt doorgegeven start je met een nieuw jaarcontract. Die ontvang je per e-mail. Je oude contract geldt dan niet meer.
Beste Mahadma, bedankt voor uw antwoord. Zie mijn reactie onder mijn vraag (ik doe het even zo, ik had een antwoord op uw reactie op de verkeerde plek geplaatst)
Topantwoord
Hallo Kelloe ,
Het staat duidelijk vermeldt op de site van Youfone , klik op de rode regel .
https://www.youfone.nl/verhuizen
Veelgestelde Vragen ,
Ja, nadat je jouw verhuizing hebt doorgegeven start je met een nieuw jaarcontract. Die ontvang je per e-mail. Je oude contract geldt dan niet meer.
Beste Marita, bedankt voor uw antwoord. Zie mijn reactie onder mijn vraag (ik doe het even zo, ik had een antwoord op uw reactie op de verkeerde plek geplaatst)
Beste Mahadma en Marita, bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb het inderdaad op de website zien staan, maar in de algemene voorwaarden staat hier niets over opgenomen. Het enige wat erover staat opgenomen staat in de afbeelding hierbij. Ik weet niet wat de rechtsgeldigheid van de informatie is die op de website staat en niet in de voorwaarden. Vandaar mijn twijfel.
@Kelloe , dit staat ook in hun voorwaarden : Algemene informatie over alle Youfone Abonnementen : Art 4. Het wijzigen van een hoofdabonnement of additioneel abonnement naar een abonnement met een lager maandbedrag en / of een kortere looptijd is niet mogelijk binnen de contractduur Art 5. Het wijzigen van de looptijd van een hoofdabonnement is niet mogelijk .
Hoi Marita, ja dat heb ik ook gelezen. Het gaat mij echter niet om een korter abonnement dan het abonnement dat ik al heb afgesloten. Ik vind het namelijk geen probleem om mijn huidige abonnement vol te maken. Ik vind het wel een probleem dat ik verplicht een nieuw jaarabonnement start bij verhuizing in plaats van voorzetting van de duur van mijn huidige abonnement. Daarover lees ik niets in de voorwaarden.
Verhuizing is een wijziging .
@kelloe ,
Ik zie nu dat er op uw volgende adres wel geleverd kan worden , is belachelijk dat u dan een nieuw contract start .
Neem eens contact op met ACM ,
https://www.consuwijzer.nl/contact
Marita, je mag het belachelijk vinden dat na verhuizing een nieuw jaarcontract start maar datzelfde gebeurt bij andere providers. Als je bijv. bij Ziggo al jaren contractvrij bent en je gaat verhuizen, krijg je bij eenzelfde abonnement toch een nieuw jaarcontract. Dat mag blijkbaar gewoon anders was er allang ingegrepen door de ACM.
Een verhuizing betekent een nieuw contract. Het staat in de voorwaarden dus ik neem aan dat ernaar gekeken is en dat je naar de kantonrechter moet als je dat wil aanvechten met een kleine kans dat je dat dan wint. Afkopen of oversluiten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer