Ra
door Rafik Aug 17, 2016 om 21:21
Garantie & verzekeringen

Aansprakelijk stellen tussenpersoon verzekering

Hoofdverzekering auto keert niet uit.
reden : gefraudeerd met het verstrekken van gegevens.
Wij maken gebruik van een tussenpersoon (verzekeringsmaatschappij) die heeft nalatig gehandeld met het doorgeven van gegevens naar hoofdverzekering.
Ten naam stelling en verzekering nemende van auto zijn verschillende personen.  Dit kan blijkbaar niet, maar is ons nooit iets over verteld door tussenpersoon. Kan ik schade verhalen op hun?

3128 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u bent zelf aansprakelijk voor het correct doorgeven van de gegevens. en wat bedoelt u met hoofdverzekering? En waar is de fraude?

Ra
door Rafik Aug 17, 2016 om 21:33
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie
dat hebben we ook gedaan aan de verzekering ( tussenpersoon) maar die hebben het niet doorgegeven aan de hoofdverzekering waar wij dus nooit contact mee hebben gehad neem aan dat het hun werk is

tijger1
door tijger1 Aug 17, 2016 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoofdverzekering? Maar als een auro niet van uzelf is, kunt u hem niet verzekeren. Dat is simpel.

Hebt u dan aan die tussenpersoon opgegeven dat u iemand anders zijn auto wilde verzekeren?

Topantwoord

me
door mein33 - Aug 18, 2016 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rafik,

Het afsluiten van een verzekering via een tussenpersoon ontslaat u nog niet van uw plicht om te controleren of alle gegevens correct zijn opgegeven.
U krijgt jaarlijks, omstreeks de vervaldatum, een overzicht van uw verzekeringen waar alle gegevens over de verzekerde en de verzekeringen opstaan en die moeten wel door u gecontroleerd worden of ze nog juist en actueel zijn.

hansje klein
door hansje klein - Aug 18, 2016 om 10:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Verzekeraars hebben de plicht om de gegevens te controleren en die kloppen in uw geval niet. U zult toch ècht in gesprek moeten gaan met uw tussenpersoon die klaarblijkelijk geklungend heeft. U betaalt voor zijn diensten en kunt hem om te beginnen alvast verantwoordelijk stellen en reparatie/vergoeding eisen. >>hier <<

Dat u zèlf nooit niets controlleerde is inderdaad ook nalatig, maar de tussenpersoon blijft verantwoordelijk.

(DAS) Wat is de 'zorgplicht' van een tussenpersoon?

Uit de rechtspraak blijkt dat een tussenpersoon moet handelen als een ‘redelijk bekwaam en redelijk handelend tussenpersoon’. Hij moet de nodige zorg betrachten bij zijn advisering en bemiddeling. Uiteraard moeten hierbij de belangen van u als klant centraal staan.
___________________________________________________________________________________________

Meer over de plichten van een tussenpersoon >> hier<<