voordeel
door voordeel Jun 22, 2010 om 17:13
Garantie & verzekeringen

Advies over een aanvullende autoverzekering

Ik wil bij mijn autoverzekring een extra verzekring aanvragen.
Maar je kan kiezen uit een Ongevallen inzittende verzekering of een Schadeverzekering voor inzittende.
Wat kan ik nu het best erbij afsluiten ?

1171 8 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Jun 22, 2010 om 18:15
777 Antwoorden / 31 Vragen

Kun je wellicht een maatschappij aangeven en/of een link naar die site?
Maakt het wel zo makkelijk te reageren.

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2010 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo voordeel,

Allebei!

Met vr.gr.

voordeel
door voordeel - Jun 22, 2010 om 19:25
12 Antwoorden / 4 Vragen

Het is van Reaal Verzekeringen.
Maar de meeste Autoverzekeringne hebben deze keus.

jscholtes
door jscholtes - Jun 22, 2010 om 19:32
777 Antwoorden / 31 Vragen

Van de Reaal site

Ongevallen Inzittenden

Deze dekking geeft recht op uitkering bij overlijden of invaliditeit van de bestuurder of de passagier(s).

Schadeverzekering Inzittenden

Met deze dekking heeft u recht op een uitkering voor geleden schade na een verkeersongeval. Verzekerd zijn schade aan kleding en bagage, medische kosten, inkomstenverlies, hulp in de huishouding en aangepaste woning en vervoer. Ook smartengeld is meeverzekerd.

Vraag welke dekking wenst u???

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2010 om 20:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes,

....Vraag welke dekking wenst u???....
Daarin vraagt vraagsteller nou juist advies!!

@voordeel,

Zou een offerte aanvragen - of printen - bij (bv.) Reaal en deze dan insturen naar Polis Direct en daar een offerte vragen. Die zijn altijd 10% goedkoper en voor zover ik weet zitten beide dekkingen in de polis.
Kijk maar eens op hun site: Polis Direct en kijk eens in de polisvoorwaarden.

Suc6

jscholtes
door jscholtes - Jun 22, 2010 om 20:19
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 22 jun 2010, 20:06]@jscholtes,

....Vraag welke dekking wenst u???....
Daarin vraagt vraagsteller nou juist advies!!

@voordeel,

Zou een offerte aanvragen - of printen - bij (bv.) Reaal en deze dan insturen naar Polis Direct en daar een offerte vragen. Die zijn altijd 10% goedkoper en voor zover ik weet zitten beide dekkingen in de polis.
Kijk maar eens op hun site: Polis Direct en kijk eens in de polisvoorwaarden.

Suc6

De vraag is terecht echter als iemand je vraagt of tie links of rechts af moet gaan moet je wel begrijpen waar die heen wil. Als je dat niet weet kan elk advies fout zijn. We kennen TS situatie ook niet.

voordeel
door voordeel - Jun 22, 2010 om 21:01
12 Antwoorden / 4 Vragen

Bij geen enkel verzekering zit dit automatisch opgenomen.
Ook bij Polis Direct kun je beide dekkingen los van elkaar afsluiten.
Maar ik laat hier ook nog wel even een offerte maken.
Kan altijd kijken wat eruit komt.

ha
door hanneke - Jun 23, 2010 om 20:49
321 Antwoorden / 1 Vragen

Een Ongevallen Inzittenden verzekering biedt dekking voor letselschade aan bestuurder en passagiers, ongeacht schuldvraag. Je krijgt dan een bedrag uitgekeerd dat gerelateerd is aan de mate van blijvende invaliditeit die je hebt overgehouden aan het ongeval. Dit bedrag is puur lichamelijk en heeft geen verband met of je er wel of niet arbeidsongeschikt van bent geworden.
Dit bedrag krijg je uitgekeerd ongeacht de schuldvraag, en kan dus bovenop een eventuele claim komen die uit de WA van de schadeveroorzakende tegenpartij of (in geval van passagiers) bestuurder wordt betaald.

Een Schadeverzekering Inzittenden betaalt naast het hierboven genoemde ook schade aan spullen van de inzittenden (bestuurder + passagiers) die in of op de auto worden vervoerd (echter meestal niet in aanhangers, en ook bijvoorbeeld (fietsen op) fietsendragers zijn niet altijd gedekt). Ook in veel gevallen als het "eigen schuld" is (koffer op het dak laten liggen, jas tussen de achterklep). Deze dekking is dus veel ruimer dan die van de O.I.

Dit is wat over het algemeen die verzekeringen inhouden. Kijk voor de exacte dekking echter altijd in de polisvoorwaarden. Op de site van de verzekeraar staan meestal ook zogenaamde productwijzers. Hier kun je ook meer informatie vinden.