galantje
door galantje Jun 21, 2011 om 21:10
Garantie & verzekeringen

Andere auto gekocht en weg noclaim van 80%

Hallo

Ik heb in maart 2009 m,n huidige auto gekocht ...een Mitsubishi Galant en het toen m,n oude Daewoo ingeruild .

Nu gaat het om het volgende , ik had 80% noclaim korting ruim 20 schade vrije jaren toen ik m,n Daewoo reed .

Ik was tot december 2008 verzekerd bij centraal beheer met ook 80% korting voor m,n Daewoo en ben overgestapt naar Abn omdat ik volgens Abn goedkoper bij hun was . In het begin dat ik was overgestapt niets aan de hand . Het is dus begonnen toen ik m,n huidige auto heb laten overschrijven .En ik heb nooit schade veroorzaakt / gehad .

Nu zie ik laatst ineens dat ze bij de Abn Amro mij op 1 schadevrije jaar hebben gezet . Ben dus bij de Abn Amro geweest en zij zeggen dat ik een royementsverklaring moet inleveren terwijl ik een polis heb van m,n vorige auto waarop staat dat ik 80% had . Nu lees ik op diverse site,s dat dit vanaf 2007 niet meer nodig is en ik lees dan het volgende ………………..

Alle Nederlandse motorrijtuigenverzekeraars moeten vanaf 1 september 2007 de royementsverklaringen opnemen in een centrale databank. Hierin kunnen motorrijtuigenverzekeraars en gevolmachtigden direct zien hoeveel schadevrije jaren u hebt opgebouwd. Deze gegevens dienen door de oude verzekeraar uiterlijk op de royementsdatum te zijn verstrekt. Royementsgegevens zijn hierbij gekoppeld aan de verzekeringnemer en niet aan de eventuele regelmatige bestuurder.

Zo ontstaat er een meer klantvriendelijke situatie. Royementsgegevens hoeven niet meer te worden doorgestuurd, kunnen niet meer zoekraken en polissen kunnen sneller en vaker in één keer juist worden

Ik betaal nu bijna de volle premie voor m,n huidige auto , graag uw reactie , advies .

Vr groet Galantje

2008 21 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Jun 21, 2011 om 21:20
483 Antwoorden / 2 Vragen

Dit heb je gemeld bij ABN ???

galantje
door galantje - Jun 21, 2011 om 21:22
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben op m,n abn bank kantoor geweest en zij heeft gebeld met afd verzekeringen .....ik snap er niets van .

moeder56
door moeder56 - Jun 21, 2011 om 21:45
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=galantje schreef op dinsdag 21 jun 2011, 21:22]Ik ben op m,n abn bank kantoor geweest en zij heeft gebeld met afd verzekeringen .....ik snap er niets van .

Je was verzekerd bij Centraal met je Daewoo. Je bent overgestapt naar de ABN met je Daewoo. Kreeg je daar ook 80% ?

Je koopt een andere auto, vervolgens wijzig je de verzekering van de Daewoo naar de nieuwe auto. Dan zou je automatisch dezelfde no-claim korting moeten krijgen.

Als je dus al bij ABN verzekerd was is dat verhaal van een royementsverklaring natuurlijk onzin.

ab
door abcdefe - Jun 21, 2011 om 22:09
23 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is een roymentsverklaring nodig bij overstappen naar andere verzekeringsmaatschapij.

rj
door rjw - Jun 21, 2011 om 22:20
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=abcdefe schreef op dinsdag 21 jun 2011, 22:09]Volgens mij is een roymentsverklaring nodig bij overstappen naar andere verzekeringsmaatschapij.

Dat dacht ik ook, maar volgens het vetgedrukte deel in het bericht van de TS schijnt dit niet meer nodig te zijn.

galantje
door galantje - Jun 21, 2011 om 22:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ moeder56 , klopt precies ...ze dachten zelfs dat ik een 2e auto erbij had gekocht , maar niets is minder waar . Ze willen nu absoluut een roymentsverklaring van mij ...terwijl ik die nooit heb gehad .

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Jun 21, 2011 om 22:51
152 Antwoorden / 5 Vragen

Galantje,

Helaas nemen nog altijd niet alle verzekeraars deel aan de digitalisering van de royementsverklaringen.
Welke van de twee niet deelneemt weet ik niet. Het kan net zo goed uw oude verzekeraar zijn als ABN.

In iedergeval; omdat één van beide niet deelneemt, ben je geplaatst op 0 schadevrij jaren bij het aangaan van je verzekering.

Je had dit bij ontvangst van de polisbescheiden al moeten opmerken.

he
door hen.2 - Jun 21, 2011 om 23:11
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Galantje, gewoon even contact op met je vorige verzekeraar opnemen en het probleem voorleggen,en dan even vragen om een royementsverklaring, zodat je die aan de ABN kunt overleggen, dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
M.v.g. Hen.2

galantje
door galantje - Jun 21, 2011 om 23:18
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had het ook eerder moeten zien ,,,maarja als ik m,n vorige auto ..de Daewoo op 80% noclaim stond in maart 2009 ook bij Abn Amro dan mag je er van uitgaan dat dit goed gaat , zelfs in de vrijblijvende offerte stond 80% en ik heb de polis hier nog van liggen dus ook van Abn en ook nog laten zien .Voor mij ligt de fout bij Abn maar zij wijzen naar mij .

galantje
door galantje - Jun 21, 2011 om 23:21
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ Hen.2 ,
Bewaren en geven ze deze gegevens wel af ondanks dat ik bij centraal beheer ben weggegaan ?

nb
door nbw - Jun 22, 2011 om 02:43
521 Antwoorden / 24 Vragen

Ben ik nou gek? Waarschijnlijk wel .Allereerst moet je bij je oude verzekeraar een Bonus/Malus verklaring opvragen over je schadeverleden. Dit document verteld over je schadeverleden en is verplicht af te geven. Lever dit document in bij je nieuwe verzekeraar en je wordt ingeschaald op hetzelfde nivo als bij de oude. Zo simpel is het.

Nog erger is dat je nieuwe verzekeraar de ABN je heeft bedonderd. Anders kan ik het niet zeggen. Iedereen met een financieel beroep met verzekeringskennis weet dat er een verklaring is schadevrije jaren mee te nemen als je besluit over te stappen. Zelfs de klantenservice aan de balie hebben deze scholing gehad.

Heb nog 1 vraag voor je. Was je daar voor enkel verzekeren van je auto of voor een ander financieel product?

börgemeister
door börgemeister - Jun 22, 2011 om 03:40
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=galantje schreef op dinsdag 21 jun 2011, 21:10]Hallo

Ik heb in maart 2009 m,n huidige auto gekocht ...een Mitsubishi Galant en het toen m,n oude Daewoo ingeruild .

Nu gaat het om het volgende , ik had 80% noclaim korting ruim 20 schade vrije jaren toen ik m,n Daewoo reed .

Ik was tot december 2008 verzekerd bij centraal beheer met ook 80% korting voor m,n Daewoo en ben overgestapt naar Abn omdat ik volgens Abn goedkoper bij hun was . In het begin dat ik was overgestapt niets aan de hand . Het is dus begonnen toen ik m,n huidige auto heb laten overschrijven .En ik heb nooit schade veroorzaakt / gehad .

Nu zie ik laatst ineens dat ze bij de Abn Amro mij op 1 schadevrije jaar hebben gezet . Ben dus bij de Abn Amro geweest en zij zeggen dat ik een royementsverklaring moet inleveren terwijl ik een polis heb van m,n vorige auto waarop staat dat ik 80% had . Nu lees ik op diverse site,s dat dit vanaf 2007 niet meer nodig is en ik lees dan het volgende ………………..

Alle Nederlandse motorrijtuigenverzekeraars moeten vanaf 1 september 2007 de royementsverklaringen opnemen in een centrale databank. Hierin kunnen motorrijtuigenverzekeraars en gevolmachtigden direct zien hoeveel schadevrije jaren u hebt opgebouwd. Deze gegevens dienen door de oude verzekeraar uiterlijk op de royementsdatum te zijn verstrekt. Royementsgegevens zijn hierbij gekoppeld aan de verzekeringnemer en niet aan de eventuele regelmatige bestuurder.

Zo ontstaat er een meer klantvriendelijke situatie. Royementsgegevens hoeven niet meer te worden doorgestuurd, kunnen niet meer zoekraken en polissen kunnen sneller en vaker in één keer juist worden

Ik betaal nu bijna de volle premie voor m,n huidige auto , graag uw reactie , advies .

Vr groet Galantje

Roy data!

Kijk ook even op www.roydata.nl

lottesanne
door lottesanne - Jun 22, 2011 om 08:56
438 Antwoorden / 47 Vragen

@galantje, je zegt dat de ABN dacht dat je er een 2e auto bij had gekocht. Heb je de Deawoo wel afgemeld bij de ABN? Ik denk nl. dat het daar in zit. Een communicatiestoornis dus. Want dan betaal je nu voor 2 auto's verzekeringspremie. Wanneer dit niet is gebeurd, zul je toch bij de oude verzekeraar om een royementsverklaring moeten vragen en de Daewoo alsnog meteen afmelden. Overigens moet je bij het afmelden van een auto bij de verzekeraar altijd het vrijwaringsbewijs overleggen. Heb je dit ook gedaan voor de Daewoo?

lottesanne
door lottesanne - Jun 22, 2011 om 08:57
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ter aanvulling op het voorgaande: zonder een kopie van het vrijwaringsbewijs wordt de vorige auto (de Daewoo dus) nl. niet uitgeschreven bij de verzekeraar.

galantje
door galantje - Jun 22, 2011 om 21:14
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ lottesanne

De daewoo verzekering is stopgezet om 12u s,middags toen ik deze inruilde , en de mitsubishi was vanaf 8uur s,morgens verzekerd en heb ik om 11 uur opgehaald . Ik heb op de polissen staan dat de daewoo is stop gezet op de datum dat ik de mitsubishi op heb opgehaald . Ik betaal nu alleen voor de mitsubishi , maar m,n noclaim korting van 80% ( ivm ruim 20 jaar schadevrij rijden )die ik wel met m,n vorige auto had is nu ineens weg en teruggezet naar 1 jaar schade vrij rijden en 20% korting .

Vr groet

moeder56
door moeder56 - Jun 22, 2011 om 23:15
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=galantje schreef op woensdag 22 jun 2011, 21:14]@ lottesanne

De daewoo verzekering is stopgezet om 12u s,middags toen ik deze inruilde , en de mitsubishi was vanaf 8uur s,morgens verzekerd en heb ik om 11 uur opgehaald . Ik heb op de polissen staan dat de daewoo is stop gezet op de datum dat ik de mitsubishi op heb opgehaald . Ik betaal nu alleen voor de mitsubishi , maar m,n noclaim korting van 80% ( ivm ruim 20 jaar schadevrij rijden )die ik wel met m,n vorige auto had is nu ineens weg en teruggezet naar 1 jaar schade vrij rijden en 20% korting .

Vr groet

De ABN heeft de nieuw aangemelde auto verzekerd, op dat moment had je er twee. Ik neem aan dat je gemeld hebt dat je de nieuwe auto ging ophalen en de Daewoo ging inleveren. Van de Daewoo heb je een vrijwaringsbewijs gekregen. Dit is duidelijk een geval van onkunde bij de ABN. De nieuwe hadden ze in voorlopige dekking moeten nemen en bij het afmelden van de oude de no-claim moeten toepassen op de nieuwe polis. Overigens is het vrij gebruikelijk dat je op een tweede auto dezelfde no-claim krijgt. Dus vraag om een emailadres van de verzekeringsafdeling of een telefoonnummer. Kom je er niet uit kun je altijd nog aangeven dat ze jouw verhaal en de reacties op Kassa even lezen. Succes !!!

galantje
door galantje - Jun 23, 2011 om 18:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

@moeder56
...Absoluut wist abn amro ervan had dit een week eerder door gegeven aan hun dat ik een andere auto had gekocht . Ik neem nu eerst contact op met centraal beheer ...mijn vorige autoverzekering .

Vriendelijk dank voor alle reactie,s en ik laat weten hoe het verloopt .

co
door cocoallo - Jul 2, 2011 om 10:48
10 Antwoorden / 5 Vragen

"Royementsgegevens zijn hierbij gekoppeld aan de verzekeringnemer en niet aan de eventuele regelmatige bestuurder"

Dit is wel de meest kromme regel in de voorwaarden van de roy data bank.
Mijn man rijd vorig jaar in de auto van mijn zoon, krijgt een klap aan de zijkant van een duitse vrachtwagenchauffeur..schade geclaimd bij verzekering...gevolg...zoon wordt gelijk op min 3 gezet en kan nergens meer een normale betaalbare verzekering afsluiten en bij diverse maatschappijen zelfs helemaal niet..
De auto hebben we van ellende maar op naam van mijn man gezet en dan krijg je dus ook gelijk de wegenbelasting weer op je naam.Dat kan dan weer wel!!

Dit klopt gewoon niet!! Mijn zoon heeft nog nooit een schade veroorzaakt, rijd hardstikke goed...maar wordt wel gestraft.
Zou het niet veel logischer zijn als dit soort dingen op rijbewijs wordt gecheckt...of ben ik nou gek?

rj
door rjw - Jul 2, 2011 om 11:12
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=galantje schreef op dinsdag 21 jun 2011, 23:18]?...dan mag je er van uitgaan dat ....

In het Engels is daar een mooie uitdrukking voor: "Assumption is the mother of all fuck-ups.". Oftewel, nooit ergens van uitgaan zonder het te controleren....

galantje
door galantje - Jul 2, 2011 om 19:58
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb van de Abn Amro bericht ontvangen dat ze het gaan uitzoeken omdat ik een klacht heb ingediend en ik heb een royementsverklaring aangevraagd bij Roy-Data ...dus ik ben in afwachting .

Groet

galantje
door galantje - Jul 13, 2011 om 12:23
8 Antwoorden / 1 Vragen

Heb inmiddels diverse keren contact gehad met abn en nu geven ze toe fouten te hebben gemaakt , heb ook met roy data gebeld en m,n vorige verzekering en ik heb wel 80% korting ..Abn gaat per direct mijn polis aanpassen en heeft excusses aangeboden en ik krijg het teveel betaalde geld terug gestort .

Iedereen bedankt voor het reageren .

Vr groet , Galantje

Topic ...gesloten .