Ar
door Ariane Goossens Jun 4, 2023 om 11:41
Garantie & verzekeringen

Autoverzekering FBTO premieverhoging vanwege ingetrokken schadeclaim

FBTO heeft mijn premiebedrag verhoogd naar aanleiding van een schadeclaim. Twee bijzonderheden: 1. met terugwerkende kracht van twee maanden vóórdat de aanrijding plaats had; 2. de tegenpartij heeft zijn schadeclaim ingetrokken omdat er geen schade bleek te zijn. Toch blijft FBTO de verhoogde premie incasseren. Drie maal telefonisch contact gehad met verschillende medewerkers die het dossier bij de hand hebben (na tenminste een kwartier zoektijd) en mijn vragen niet begrijpen maar wel toezeggen e.e.a. uit te zoeken. Vervolgens gebeurt er niets. Ik heb twee mails verstuurd, waarop een automatisch antwoord waarin FBTO dat belooft om binnen 10 dagen te reageren en dat niet doet. Graag advies.

4044 6 Rapporteer
atlas1302
door atlas1302 - Jun 4, 2023 om 12:11
341 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi Ariane, ik zou vragen om een royamentverklaring en uitkijken naar een andere verzekering. En vragen om een schriftelijke bevestiging waarom dit en dat, hoe en waarom?

Als er niet te begrijpen valt, wat valt er dan uit te zoeken? Om hoeveel verhoging gaat het eigenlijk? verzekeringen stellen hun prijzen wel eens bij, niet altijd in het voordeel van de klant lijkt mij. Omdat het twee maanden voor de schadeclaim is verhoogd met terug werkende kracht. Ahúm!

hereistom
door hereistom - Jun 4, 2023 om 13:21
743 Antwoorden / 1 Vragen

Ook een tijd geleden bij FBTO gezeten en gedonder met ze gehad omdat ze er alles aan deden om de schade niet te vergoeden.
Daarom via Independer een andere verzekering genomen.

emcede
door emcede - Jun 4, 2023 om 13:51
960 Antwoorden / 4 Vragen

Is de premie verhoogd of is de bonus-maluskorting verlaagd? Dat is nogal een verschil.

Verlaging van de BM-korting vanwege schade gaat altijd pas in ná de schadedatum. Dat kan hier dus niet aan de orde zijn. Dan lijkt het erop dat er simpelweg een premieverhoging is geweest. Alles wordt duurder dus ook schadeherstel en daarmee ook de premie van een autoverzekering.

Advies: bel of mail met FBTO en vraag gewoon eens waarom de premie verhoogd is. Neem niet op voorhand aan dat dit met de schade te maken heeft.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 4, 2023 om 22:14
2119 Antwoorden / Vragen

Wat een raar verhaal ook al omdat u blijkbaar weet wat de andere auto aan schade heeft geclaimd, geen informatie waar u mee te maken heeft nadat partijen hun verzekeraars hebben ingeschakeld.