Bedrijf wil mijn geleden schade door hun product niet compenseren
Onlangs heb ik een striping remover (een zachte caramelsteen) gebruikt op mijn auto om een stickerlaag weg te krijgen. Op de verpakking stond dat dit product, dat o.a. speciaal voor auto's is, de lak niet zou aantasten. Nadat ik het product volgens de aanwijzingen heb gebruikt, blijkt het product wél de lak aan te tasten. Hierdoor is de witte lak op mijn zwarte bumper er op een plek af (en dus zit er nu een opvallend zwart stuk op mijn witte auto).
Na wat contact met het bedrijf heb ik gemeld het bedrijf aansprakelijk te stellen indien nodig en dat ik een schadevergoeding verwacht. Als reactie hierop moest ik iemand bellen die de schade ter plekke zou komen bekijken. Toen ik met deze persoon een afspraak wilde maken, kreeg ik te horen dat het bedrijf er naar kijkt om op de verpakking te zetten dat het product niet geschikt is op kunststof objecten. Maar dat stond dus niet op de productverpakking toen ik het product kocht en daarna gebruikte. Verder kwam het erop neer dat hij weinig voor mij kan doen.
Ik ben van mening dat het absoluut niet hun recht is om de productverpakking aan te passen en de schade niet te vergoeden. Ik wil dus een schadevergoeding, alleen de partij werkt niet echt mee (en ze hebben nog niets gezegd over een schadevergoeding). Wat nu?
Niet eerst op een klein plekje geprobeerd? Nou die bumper dan maar poetsen.
Ik heb het eerst op een klein plekje geprobeerd! Alleen het werd heel snel een lelijke plek. En klein plekje of een groot plekje, het lijkt mij dat de schade vergoed moet worden.
Heeft U die verpakking nog wel dan? Anders wordt het lastig bewijzen.
Ik heb de verpakking nog en ook een filmpje als bewijs hoe ik het product gebruikt heb met het ongewenste resultaat. Maar dit lijkt het bedrijf weinig te doen
Waarom heeft u van het toepassen een filmpje gemaakt? Heel apart. Had u al een idee dat het weleens niet goed zou kunnen gaan, verkeerd besloten had?
Staat er ook nergens " probeer eerst een klein niet opvallende plek " . Staat er bijna altijd op. Ik dat geval heb je pech.
En misschien is het product het probleem niet maar de stickerlaag die er op zat
Wie eist bewijst dus succes
Nee, staat er helaas niet op dat je het moet proberen op een kleine plek. Zie ook: https://hpx.eu/en/product/tape-striping-remover/
En het lijkt me dat je bij de aankoop van een product er vanuit mag gaan dat het juist werkt? Ongeacht de stickerlaag? Er staat namelijk ook nergens een waarschuwing o.i.d. dat het bij bepaalde stickerlagen niet werkt
Ik heb het eerst op een klein plekje geprobeerd! Alleen het werd heel snel een lelijke plek. En klein plekje of een groot plekje, het lijkt mij dat de schade vergoed moet worden.
Ik heb de verpakking nog en ook een filmpje als bewijs hoe ik het product gebruikt heb met het ongewenste resultaat. Maar dit lijkt het bedrijf weinig te doen.
En wat voor spul of apparaat was dat dan? En het is maar een plastic bumper, met poetsen knapt het beslist op.
Het is een HPX tape and striping remover. De bumper heeft een witte laklaag, maar de bumper is zwart, vandaar dat de schade zo goed te zien is.
Dan maar nieuwe sticker plakken.
Is zeker een optie! Maar ik heb er juist voor gekozen om de racestrepen van mijn auto af te halen, omdat ik deze niet meer wilde. Dus een compensatie voor de schade zou op zijn plek zijn lijkt mij...
Als u schadevergoeding wenst is het antwoord op uw vraag dat u dan een civiele vordering kunt instellen. U kunt beginnen met een brief waarin u de schade vordert. Verzend die brief aangetekend. Als er negatief op wordt gereageerd zit er helaas niets anders op dan verdere actie te ondernemen bijv. door het inschakelen van een deurwaarder of zelf een verzoek te richten tot 'Rechtspraak, sector kanton'.
Of het dat allemaal (de mogelijke kosten) waard is? Kunt u niet zelf iets met bijv. een lakstift in de goede kleur?
U kunt hoe dan ook nader advies vragen bij www.juridischloket.nl
U dient als u vordert wel heel duidelijk aan te geven wat dan de schade voor u is. Daarvoor kunt u denk ik het beste terecht bij uw garage of bij een schadeherstelbedrijf.
Ja, is inderdaad even kijken of het de kosten waard is... Bedankt voor je antwoord!
Graag gedaan, een brief zenden kan altijd al betekent dat nog wel enige portokosten.
Topantwoord
De oorzaak kan zijn dat de lijm van de sticker de samenstelling van lak al heeft aangestast .Het is moeilijk te bewijzen of het aan de remover heeft gelegen.
Klopt! Ik heb de sticker overigens al wel van mijn dak afgehaald en hier had ik geen problemen met aangetaste lak (alleen dit duurde mij te lang, vandaar dat ik een caramelsteen als remover kocht zodat het vlotter zou verlopen). Zou dit genoeg "bewijs" zijn?
Het is altijd het proberen waard
Topantwoord
“Wat nu”? Hoezo? Dat bepaalt u toch zelf?
Met zulke acties is het ook altijd zaak om naast de gebruiksaanwijzingen lezen, je verstand te gebruiken. Afbijtspul op plastic gebruiken is verre van slim en handig, dat weet iedereen. En de “schade” kan ook door de sticker en/of de lijm ervan zijn veroorzaakt, dat weet u niet.
Hoe hoog had u zich een compensatie voorgesteld?
Koop een bus verf en spuit die handel over en u bent klaar voor een paar euro.
En natuurlijk mag een bedrijf zelf weten wat ze op hun producten voor informatie zetten. Daar gaat u natuurlijk helemaal niet over, het zou niet gekker moeten worden.
Kijk hier:
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=verf+spuitbus
"Wat nu?" is een vraag, omdat ik een beetje hopeloos ben aangezien het bedrijf heel traag reageert en ik dit graag opgelost heb.
Overigens is het een caramelsteen met een zachte werking, o.a. speciaal voor auto's. Uiteraard gebruik ik geen bijtend spul op mijn auto, dat snap ik ook wel. Daarnaast had ik al stukken van de sticker met de hand van de auto afgehaald, maar dit ging mij te traag. De sticker heeft mijn laklaag dus niet aangetast.
Graag niet zo snel bijdehand reageren hoor, ik weet heus wel wat ik doe ;). En ik denk niet als je op een productverpakking zet "tast lak niet aan", dat het dan geen probleem is als je toch wel lakschade krijgt. Als er mogelijkheden zijn dat de lak wel wordt aangetast, zoals bij kunststof objecten, dan hoort dat gewoon op de verpakking te staan als "waarschuwing"!
U geeft mij beslist niet de indruk “dat u weet wat u doet”, integendeel want anders was u niet zo bezig gegaan. En hoe ik of anderen reageren beslissen we zelf, daar hoeft u geen “bijdehandte” opmerkingen over te maken. U wilt niet horen dat u erg dom bezig geweest bent. Jammer, want u had daarvan voor de toekomst kunnen leren.
En als u alleen reacties wilt horen die u bevallen, bent u op dit forum abuis.
Heb je een overgespoten auto gekocht?
Info:
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/334444/racestrepen-auto-bladeren-eraf-probeer/
Dit is niet vermeld bij de koop van mijn auto, maar zou inderdaad wel kunnen.Het zou kunnen dat mijn bumper normaal gesproken gewoon zwart kunststof was. Echter is er niet vermeld bij het product dat dit problemen zou kunnen veroorzaken (dat willen ze dus nu pas op de verpakking en gebruiksaanwijzing gaan vermelden).
En dan is de vraag of de vorige eigenaar de bumper zelf met een spuitbusje heeft overgespoten of dat een bedrijf dat heeft gedaan. Je zou eens naar de bumper kunnen laten kijken door een schadebedrijf. Mogelijk kunnen zij je vertellen wat er aan de hand is met die bumper.
Goede tip! Daar ga ik zeker naar kijken.
Een kunststof bumper die fabriek af gemonteerd is wordt eerst voorzien van een aantal geschikte grondlagen omdat autolak niet voldoende op kunststof hecht op die grondlagen wordt de autolak aangebracht en na droging voorzien van een blanke lak laag die behalve glans geeft ook een beschermende werking tegen het verkleuren van de autolak biedt. Aftermarket bumpers zijn legio te koop maar dan is de hoofdkleur zwart en dienen voor de hoofdkleur eerst van die grondlagen voorzien te worden. Waarschijnlijk is er op uw auto toch een aftermarket bumper gemonteerd die zonder grondlagen in de hoofdkleur gespoten is om de auto voor de verkoop in showroom staat te brengen. De zachte caramelsteen schijf lijkt me niet de oorzaak van uw schade dus vrees ik ook dat u geen schade vergoed gaat krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer