m.bregman
door m.bregman May 5, 2012 om 19:20
Garantie & verzekeringen

Dubbeleverzekering tandarts en aanvullend

mams zit sinds 2002 in vph sinds kort is gebleken dat zij al die tijd aanvullend en tandarts verzekering betaald terwijl nu blijkt dat zij alleen het basispakket nodig heeft de rest (aanvullend en tandarts )valt onder de awbz. haar zakgeld is 250 euro waarvan 137 euro naar unive gaat. naar mijn inziens heeft ze dus al die tijd (10 jaar) 38 euro teveel betaald .Graag zou ik een advies willen omtrent een eventuele restitutie en of dit mogelijk is.
vriendelijke groet namens mijn moeder

323 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 5, 2012 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo m.bregman,

Dit is een openbaar forum.
Heb de redactie gevraagd om je NAW-gegevens te verwijderen.

Met vr.gr.

vladja
door vladja - May 5, 2012 om 20:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Restitutie is niet mogelijk. Wel alvast de aanvullende verzekering opzeggen, zodat dat niet vergeten wordt. Per 1 januari 2013 kan die verzekering pas be-eindigd worden.

Vladja

stacey
door stacey - May 5, 2012 om 22:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien moet je je nog wel even goed informeren voor je de Aanvullende verzekering opzegt, je kunt in sommig gevallen Wel geconfronteerd worden met extra kosten:

--Iemand die in een AWBZ-instelling woont is niet automatisch verzekerd voor alle vormen van zorg.
Wat gebeurt er als iemand tijdelijk in een ziekenhuis verblijft en weer terug gaat naar een AWBZ-instelling? Dan worden kosten die het gevolg zijn van dat verblijf in het ziekenhuis, niet vergoed vanuit de AWBZ. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld aangepaste voeding of fysiotherapie na een operatie.. Info