sanvw
door sanvw Sep 28, 2005 om 23:10
Garantie & verzekeringen

Eigen risico

Ik ben benieuwt wanneer het eigen risico van 255,- die iedereen zou moeten ontvangen wordt uitgekeerd, iemand een idee?

Bvd.

314 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sanvw,

De zorgverzekering is een individuele verzekering. De no-claimteruggave geldt voor elk lid van uw gezin afzonderlijk. Uitzondering daarop vormen kinderen onder de 18 jaar. Zij betalen geen vaste (nominale) premie en hebben geen recht op no-claimteruggave.

Als u niets claimt bij uw zorgverzekering in een kalenderjaar, kunt u die € 255,- claimen waar u aan refereerde, als u wel iets claimt wordt dit verrekend met deze no-claimteruggave. U ontvangt het bedrag van uw no-claimteruggave (dit kan dus max € 255,-zijn) daarom ook pas na afloop van het kalenderjaar.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie, dit zal dus begin volgend jaar uitgekeert
worden? wordt dit door de zorgverzekeraar gedaan of door de
belastingdienst? dat is mij nog onduidelijk

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

kleine aanvulling : de noclaimbonus wordt in april 2006 uitbetaald

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit bedrag wordt inderdaad in het begin van het volgende jaar uitbetaald en wel door de zorgverzekering.

Groet, Miguel.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2005 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was de bedoeling eind van het jaar!!! Onlangs las ik weer dat die uitkering in maart 2006 plaats vind. Ze doen niet altijd wat ze beloven.