mriek
door mriek Sep 5, 2016 om 19:39
Garantie & verzekeringen

Fietsreparatie

23 juli fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl de fiets gebruik ik om naar mijn werk te komen, dus elke dag... Nu rammelt die hele fiets steeds los, wat gewoon gevaarlijke situaties veroorzaakt. Vrijdag de fiets naar een servicepunt gebracht, vandaag opgehaald, helemaal niks aan mijn 'klachten' gedaan. Klantenservice van fietsenwinkel hebben de enige oplossing:
- naar een servicepunt verder weg, wat voor mij niet handig is en alleen open is tijdens tijden dat ik zelf werk.
- zij halen de fiets op om zelf te repareren en ben ik mijn fiets minstens 2 weken kwijt. Het woord leenfiets komt bij hen niet voor...
Beide geen realistische optie voor mij.
Wat kan ik hier mee? 

3479 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2016 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Een van de twee opties kiezen. Dat is het nadeel van een internet aankoop van een fiets. Zat die rijwielhandel bij u op de hoek, was het eenvoudiger, maar duurder. Dus u moet kiezen.

marita5
door marita5 - Sep 5, 2016 om 21:23
11545 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo MRiek , 

De teamleden van onze klantenservice helpen u zo goed mogelijk. Toch nog niet tevreden? Vraag dan gewoon naar de manager. Ook hij hoort graag uw klacht aan en bedenkt samen met u een oplossing.

bron : fietsenwinkel.nl 

Lees ook dit eens , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontevreden-over-vervoermiddel/vervangende-fiets-tijdens-reparatie

https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontevreden-over-vervoermiddel/mag-ik-vervanging-fiets-eisen-of-akkoord-gaan-met-reparatie

zoekster1
door zoekster1 - Sep 5, 2016 om 21:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

U heeft niet alleen recht op kosteloos herstel, u heeft er ook het recht op dat het herstel niet te lang duurt en u mag er geen ernstige overlast van ondervinden. Dus een leenfiets is hier zeker op zijn plaats. Hebben ze niet ergens nog een fiets staan voor dit soort problemen?

U kunt gebruik maken van het volgende wetsartikel 7:21 lid 3 bw

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.


Maar waarom kan dat servicepunt dichterbij niets voor u doen? Daar moet toch de nodige expertise aanwezig zijn?

Als u er niet uitkomt met fietsenwinkel.nl dan kunt u ook nog een klacht via thuiswinkel.org indienen. Daar is deze webwinkel bij aangesloten.

frtits22
door frtits22 - Sep 5, 2016 om 21:51
46 Antwoorden / Vragen
0

Sorry hoor, maar ik ben praktisch ingesteld.
Wat rammelt er precies los? Veel meer dan een paar boutjes aandraaien zal het toch niet zijn.
Om daar nu zo'n discussie van te maken.
Wat heeft de fiets overigens gekost?

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2016 om 22:34
7382 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wat die fiets gekost heeft doet totaal niet ter zake. Als de fiets voor herstel wordt aangeboden mag je verwachten dat er ook wat aan gedaan wordt. Zou zeggen terug naar het servicepunt met de mededeling dat als er opnieuw niets aan gedaan wordt u hem elders laat herstellen op hun kosten.

pi
door pieterwolters - Sep 6, 2016 om 09:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ik vraag me af waarom rammelen tot levensgevaarlijke situaties leidt. Wat rammelt er dan? Zo moeilijk is het toch ook weer niet om zelf effe de boutjes en schroefjes aan te draaien. En als je daar zelf niet toe in staat bent was het misschien handiger geweest om een fiets bij een lokale fietsenwinkel te kopen. Zo veel goedkoper is fietsenwinkel.nl nu ook weer niet.

ph
door philip36 - Sep 6, 2016 om 09:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

U wilt wel een goedkope fiets via internet maar de service van een winkel om de hoek.
Wat zijn uw klachten precies, de hele fiets rammelt los, daar kan ik me niks bij voorstellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer