jo
door jo1956anja May 30, 2016 om 22:05
Garantie & verzekeringen
Garantie laminaat vloeren

Garantie laminaat vloeren

hier onder heb ik een antwoordt gehad op mijn vraag van laminaat, laminaat ligt er nu bijna 1,5 jaar in.
zoals u leest moet ik die expert betalen voor controle van de vloer een bedrag van 249,95 euro de vloer kost 233,23 euro dit is toch belachelijk
betaal ik de vloer dubbel.

( MAIL ) Beste meneer, mevrouw [edit]


Dank voor uw bericht.

Op basis van de foto's is inderdaad te zien dat de vloer loslaat aan de kopse kanten. De aanleiding hiervoor is vaak dat de ondergrond niet stabiel is en dat de vloer daardoor te veel gaat veren. Ook is er een kans dat de vloer verkeerd is gelegd.

De vloer heeft inderdaad 10 jaar fabrieksgarantie. Wij kunnen een onafhankelijk expert sturen om uw vloer te bezichtigen. De kosten voor expert bedragen €249,95 en als de probleem inderdaad komt door de bovengenoemde aspecten, dan zullen de kosten helaas op uw rekening komen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[edit-redactie]
Vloerenhuis Deventer

industrieweg 18
7418 CE Deventer
Tel. 0570 752 114
www.vloerenhuisdeventer.nl


 


From: jo


Sent: Sunday, May 22, 2016 7:01 PM


To: info@vloerenhuisdeventer.nl


Cc: edit


Subject: klik laminaat


 


Geachte vloerhuis deventer


 


Sorry voor de ander mailtjes ( zie bijlage )


Ik heb vorig jaar klik laminaat gekocht en nu gaat de laminaat in de lengte op verschillende plekken van elkaar en er springen ook overal stukjes af ?


Ik ga er vanuit dat er  garantie op zit


wat gaan we er aan doen ik vindt het vrij snel zo


In afwachting van U antwoordt


 


 


 


Gr jo [edit-red.]



De Algemene- en Leveringsvoorwaarden
 
Artikel 1 Algemeen
1.1 Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Vloerenhuis Deventer uitgebrachte opdrachten en gesloten overeenkomsten.
1.2 Afwijkingen op deze algemene voorwaarden en/of   overeenkomst zijn slechts geldig indien zij schriftelijk door Vloerenhuis Deventer en de koper zijn overeengekomen.
 
Artikel 2 opdrachtbon
2.1 Alle door Vloerenhuis Deventer uitgebrachte opdrachtbon zijn vrijblijvend.
2.2 De door Vloerenhuis Deventer uitgebrachte opdrachten zijn geldig tot een maximum van 7 dagen na dagtekening. Binnen de termijn van 10 werkdagen heeft Vloerenhuis Deventer het recht om foutief vermelde prijs schriftelijk aan te passen.
2.3 De afgesproken opdracht is geldig zolang de voorraad strekt. Indien wij de laminaat moeten bijbestellen kunnen er andere prijzen gehanteerd worden.
 
Artikel 3 Overeenkomst
3.1 De wederpartij kan via de bestelformulier een aanvraag doen voor een opdrachtbon aan Vloerenhuis Deventer. Vloerenhuis Deventer is pas gebonden aan de overeenkomst indien de door Vloerenhuis Deventer gezonden opdracht ondertekend door de wederpartij is terugontvangen, op dat moment komt een overeenkomst tussen de partijen tot stand. Bij een getekende opdrachtbon die wordt geannuleerd  rekenen wij 10% annuleringskosten met een minimum van €50,- .
3.2 Indien een opdracht een vrijblijvend aanbod bevat en dit wordt aanvaard door de wederpartij, dan heeft Vloerenhuis Deventer het recht het aanbod binnen 2 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding, te herroepen.
3.3 Indien er een niet leverbare product wordt opgevraagd door de wederpartij kan Vloerenhuis Deventer  weigeren een opdrachtbon   af te geven.
3.4 De wederpartij dient op de opdrachtbon die hij of zij ontvangt van Vloerenhuis Deventer, zijn of haar telefoonnummer te vermelden.
 
Artikel 4 Prijs
4.1 Alle prijzen zijn inclusief BTW.
4.2 Prijsverhogingen ontstaan als gevolg van de verhoging van overheidswege opgelegde kosten, transportkosten of verzekeringspremies en optredende in het tijdvak gelegen tussen het moment van orderbevestiging en aflevering van de goederen, geven Vloerenhuis Deventer de bevoegdheid de overeengekomen prijs dienovereenkomstig te verhogen.
Na verhoging van de prijs door Vloerenhuis Deventer heeft de wederpartij het recht de overeenkomst schriftelijk, door middel van het zenden van een brief aangetekend met ontvangstbericht, te ontbinden binnen 24 uur na het bekend worden van de verhoging van de prijs.
4.3 De door Vloerenhuis Deventer gehanteerde standaard prijzen zijn af bedrijf, kosten voor leveren, leggen van de vloer en andere services kunnen opdracht voor worden aangevraagd.
 
Artikel 5 Levertijden
5.1 De door Vloerenhuis Deventer opgegeven levertijden zullen nimmer te beschouwen zijn als fatale termijnen; de levertijden worden bij benadering opgegeven.
5.2 Bij overschrijding van de bij benadering opgegeven levertijd door Vloerenhuis Deventer kan deze termijn door Vloerenhuis Deventer worden verlengd met een nadere termijn van 2 weken.
5.3 Bij overschrijding van deze nadere termijn heeft de wederpartij het recht de overeenkomst zonder in gebreke stelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden.
5.4 Zodra aan Vloerenhuis Deventer  bekend is wanneer de levering ongeveer kan plaatsvinden wordt de datum doorgegeven aan de wederpartij.
 
Artikel 6 Levering
6.1 Door Vloerenhuis Deventer  wordt telefonisch of per mail gemeld dat de roerende zaken gereed liggen voor aflevering.
6.2 De levering geschiedt af bedrijf.
6.3 Indien de wederpartij wenst dat de roerende zaken worden afgeleverd aan de woning van de wederpartij zijn de vervoerskosten en kosten van verzekering voor rekening van de wederpartij.

6.4 Wanneer de aflevering aan woning niet aan de begane grond en/of niet te bereiken is via een lift, zal de levering plaatsvinden aan deur.
6.5 De wederpartij dient het ontvangstbewijs voor correcte ontvangst van de roerende zaken te ondertekenen bij levering.
 

Artikel 7 Retourneren/ruilen
7.1 Retourneren / ruilen van de roerende zaken is alleen mogelijk indien dit geschiedt binnen 7 dagen na levering; de vervoerskosten zijn voor rekening van de wederpartij .Tevens is de wederpartij 15% van het totale factuurbedrag verschuldigd als retournering kosten.
7.2 Het retourneren/ruilen van de roerende zaken is alleen mogelijk indien de roerende zaken in de originele staat verkeren. Tevens moeten de roerende zaken op voorraad aanwezig zijn. 
7.3 Uitgesloten van retourneren/ruilen zijn de plinten, profielen en accessoires, alsmede de speciaal bestelde artikelen. 

7.4 Roerende zaken, die als "Restpartij" worden verkocht, kunnen niet worden gerouteneerd/geruild. Tevens vervallen op "Restpartij" de garantie
 
Artikel 8 Betaling
Bij levering van de roerende zaken aan de wederpartij dient de 8.1 wederpartij het factuurbedrag contant te betalen.
8.1 Bij aflevering op adres dient het factuurbedrag eerst betaalt te worden door de wederpartij.
8.2 Indien de wederpartij in gebreke blijft het factuurbedrag contant te betalen, is de wederpartij in verzuim en heeft Vloerenhuis Deventer  het recht zonder nadere in gebreke stelling tot invordering van het onbetaalde factuurbedrag over te gaan. Bij aanschrijving door een derde zijn de daaraan verbonden buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van de wederpartij tot maximaal 15% van de openstaande hoofdsom.
Tevens is de wederpartij aansprakelijk voor alle kosten die nodig zijn ter invordering van het nog openstaande factuurbedrag.
8.3 De wederpartij is niet bevoegd om op het overeengekomen factuurbedrag enig ander bedrag in mindering te brengen.
 
Artikel 9 Eigendomsvoorbehoud
Vloerenhuis Deventer  blijft eigenaar van de geleverde roerende zaken zolang de wederpartij de overeengekomen prijs niet of niet geheel heeft betaald. De wederpartij is verplicht de geleverde roerende zaken zorgvuldig te behandelen en kan deze roerende zaken niet aan derden afstaan, in pand geven, belenen, of uit ruimten waar zij geleverd zijn te doen verwijderen totdat het gehele factuurbedrag en de eventueel daarbij komende kosten volledig zijn voldaan.
 
Artikel 10 Klachten en aansprakelijkheid
10.1 Klachten van de wederpartij over eventuele onjuiste uitvoering van de order(s) of over de kwaliteit van het geleverde product dienen uiterlijk binnen 8 dagen na levering van de roerende zaken door middel van een aangetekende brief ter kennis te worden gebracht van Vloerenhuis Deventer . Bij overschrijding van de termijn van 8 dagen is Vloerenhuis Deventer  niet meer verplicht de klachten in behandeling te nemen.
Evenmin worden klachten in behandeling genomen indien de geleverde roerende zaken niet meer verkeren in de staat waarin het werden aangeleverd.
10.2 Vloerenhuis Deventer  is nimmer aansprakelijk voor schade die de wederpartij stelt te hebben en die de netto factuurwaarde van de roerende zaken te boven gaan. Vloerenhuis Deventer  zal nimmer gehouden zijn geleden bedrijfs- en/of gevolgschade van een wederpartij te vergoeden. De wederpartij vrijwaart Vloerenhuis Deventer  voor vordering of aanspraken tot schadevergoeding van derden.
 
Artikel 11 Garantie
11.1 Voor alle door Vloerenhuis Deventer  geleverde roerende zaken geldt de fabrieksgarantie.
11.2 Indien de wederpartij een klacht indient over de geleverde roerende zaken doch dit niet doet binnen de termijn van 8 dagen na levering van de roerende zaken, zal Vloerenhuis Deventer  de klacht in behandeling nemen doch de kosten van de vergoeding of vervanging van de roerende zaken zullen dan voor de wederpartij zijn. Een en ander overeenkomstig de garantieregeling van de fabriek.
 
Artikel 12 Ontbinding
Indien de wederpartij niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting, welke voor hem uit deze of enige andere met Vloerenhuis Deventer  gesloten overeenkomst mocht voortvloeien alsmede in geval van faillissement, surseance van betaling, stilleggen of liquidatie van het bedrijf van de wederpartij of de wederpartij in privé, wordt de wederpartij geacht van rechtswege in verzuim te zijn en heeft Vloerenhuis Deventer  het recht zonder enige in gebreke stelling of zonder rechterlijke tussenkomst de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst geheel of ten dele te ontbinden na een schriftelijke verklaring, onverminderd de haar verdere toekomende rechten. In de genoemde gevallen is elke vordering, welke Vloerenhuis Deventer  ten laste van de wederpartij heeft of krijgt, dadelijk en ineens opeisbaar.
 
Artikel 13 Geschillen en toepasselijk recht
13.1 Alle geschillen uit of naar aanleiding van een overeenkomst zullen uitsluitend worden berecht door de gewone rechter van de vestigings- plaats van Vloerenhuis Deventer .
13.2 Op alle overeenkomsten met Vloerenhuis Deventer  waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, is het Nederlandse recht van toepassing.

 


Voorwaarden Thuiswinkel Keurmerk
14.1. Vloeren Huis Deventer gaat akkoord met de gedragsregels voor leden van Thuiswinkel Keurmerk
zoals vermeld op de website: www.thuiswinkelkeurmerk.info
14.2. In geval van een conflict tussen Vloeren Huis Deventer en een wederpartij, is Vloeren Huis
Deventer verplicht om onverwijld dan wel ten minste binnen een periode van 15 werkdagen
medewerking te verlenen aan Thuiswinkel Keurmerk. Tenzij anders overeengekomen in verband
met overmacht of vooraf gemelde tijdelijke afwezigheid.




 


 


 


 

5815 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 30, 2016 om 23:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen
3

Sorry maar dit verhaal is veel te lang. Dat de expert moet worden betaald is bijna navenant aan het zelf leggen. U heeft gelegd en iemand anders komt zijn mening geven.  Had het vloerenbedrijf gelegd dan was het hun pakkie an. 
Nu moet u na 1,5 jaar gaan bewijzen dat u de vloer juist heeft gelegd. 
Diewilik

tenormin
door tenormin May 31, 2016 om 00:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

hoi, @diewilik, durfde niet te schrijven dat een verhaal zonder eind...inderdaad onleesbaar is. Heb niet eens gelezen dat het zelfgelegd is. Hoef je sowieso geen expert in te schakelen, dat win je nooit.

Gerry1969
door Gerry1969 May 31, 2016 om 00:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat vermoed ik ook, ze vinden altijd iets desnoods de vochtigheid in huis die niet goed is. 
Mvg Diewilik

zoekster1
door zoekster1 - May 31, 2016 om 10:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Helaas is deze verkoper niet aangesloten bij een geschillencommissie en dan wordt het moeilijk, dan had u nl goedkoper een expert kunnen krijgen. Aan het Thuiswinkel Keurmerk heeft u niet zoveel.

Wat u nog kunt doen is zelf een expert inhuren. Misschien is dat goedkoper. U bent nl niet verplicht om een expert van de verkoper in te huren.
Klik HIER die vond ik op internet. U kunt altijd vragen hoeveel zo'n rapport kost.

U moet er wel van overtuigd zijn dat de problemen niet door uw handelswijzer zijn ontstaan, anders is het geldwegsmijterij.

1paul
door 1paul - Jun 1, 2016 om 11:46
3147 Antwoorden / 0 Vragen
0

garantie is 2 jaar, uiteraard willen zij zich ervan vergewissen dat de vloer goed is gelegd, ik zou trouwens sowiezo niet hun expert laten komen maar er zelf een in schakelen...

mocht de vloer goed zijn gelegd zijn zij gehouden aan de garantie die ZIJ geven, met de fabriek heeft u niets van doen, wat er ook in de bepalingen staat...

crewmember
door crewmember - Jun 2, 2016 om 10:59
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je hem zelf gelegd?  Dan is het je eigen schuld.
 
laminaatvloeren als deze gaan schuiven als je ze verkeerd legt en dan krijg je dit soort kieren.
 
En expert inschakelen is in dit geval onwijs.  Aangezien die alleen maar gaat constateren dat hij inderdaad verkeerd gelegd is.
 
250€ voor een Laminaat "expert" slaat trouwens nergens op.  Maar dat terzijde
 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer