driemaaldrie
door driemaaldrie Mar 6, 2009 om 12:06
Garantie & verzekeringen

Hedex expertise?

Wie heeft ervaring met HEDEX/BARTOK.
Ik heb mijn corporatie wettelijk aansprakelijk gesteld voor schade aan mijn parketvloer.
Deze corporatie verzoekt nu Hedex een expertise uit te voeren.
Ik wil graag schriftelijk een vooraankondiging waarin mij duidelijk wordt gemaakt wat zij komen doen, welk doel en in opdracht van wie.
Gezien de laatste media informatie over expertiseclubjes maak ik mij zorgen. Terecht?

776 1 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 6, 2009 om 12:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Op de site van Hedex staat o.a. het volgende:

Hedex is een bedrijf dat zich in haar dienstverlening laat leiden door de markt.

De expertises van Hedex zijn snel, efficiënt en van een hoog kwaliteitsniveau. Toch zijn wij ons ervan bewust dat voor u onze dienstverlening geen doel op zich is. Wij stellen daarom de behoefte van onze klanten centraal in onze processen. Die behoeften zijn divers, maar hebben uiteindelijk allemaal ten doel om uw klant tevreden te stellen.

Hedex komt in opdracht van de corporatie de schade vaststellen. De corporatie is de opdrachtgever en dus de klant van Hedex, die ze “tevreden willen stellen”. Dit is echter altijd zo bij elke expertise. Iemand moet de schade vaststellen en een expertise laten uitvoeren kost geld. Het gezegde is: Wie betaalt, bepaalt.

U kunt de corporatie een brief sturen waarin u - onder voorbehoud van contra-expertise - akkoord gaat met expertise door Hedex. Stel daarin dat u het voorbehoud maakt, omdat Hedex op haar website stelt :  ............ Haal in de brief wat letterlijke teksten aan van Hedex, zoals bijv. bovenaan gedaan.

Zodra bekend is, wanneer de expert komt, stuurt u een briefje aan Hedex waarin U zegt hen ter info een kopie van de brief aan de corporatie zendt, maar wel vooralsnog uitgaat van een degelijke onafhankelijke correcte schadevaststelling door Hedex. Dat zet ze op scherp.

Daarna is het afwachten waarmee Hedex - via de corporatie - komt. U bent geen opdrachtgever en daarom krijgt u van Hedex ook geen kopie van het expertiserapport.

Vladja