ge
door gerdae Dec 21, 2012 om 11:46
Garantie & verzekeringen

Independer

Wie betaalt eigenlijk Independer. Ik neem aan dat het geen liefdadigheidsinstelling is. Ik heb ontdekt dat ze niet alle zorgverzekeringen vergelijken.

4676 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2012 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo GerdaE,

Onafhankelijk

Na ons jarenlang te hebben verzet tegen verzekeraars hebben wij eind 2011 een opmerkelijke stap gezet.

We zagen in dat als wij de verzekeringswereld nog verder wilden veranderen, we soms ook samen moeten werken met verzekeraars. Dit doen we onder andere met onze nieuwe aandeelhouder Achmea. Dit lijkt een gekke beslissing. Want zijn wij dan nog wel onafhankelijk? Niet in financieel opzicht. Maar wel in de manier waarop we werken, in onze adviezen en natuurlijk in onze vergelijking. Independer.nl blijft dus een zelfstandig bedrijf. En om onze onafhankelijkheid te bewijzen kijken we minstens zo kritisch naar Achmea als naar andere verzekeraars.

Management en medewerkers zijn voor 22% eigenaar van Independer.nl. De rest is in handen van Achmea.
(Bron: klik hier)

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Dec 21, 2012 om 12:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=GerdaE schreef op vrijdag 21 dec 2012, 11:46]Wie betaalt eigenlijk Independer. Ik neem aan dat het geen liefdadigheidsinstelling is. Ik heb ontdekt dat ze niet alle zorgverzekeringen vergelijken.

Ach, Independer is echt niet meer onafhankelijk hoor! De zorgverzekeringen die ze vergelijken zijn de verzekeringen waar zij de meeste provisie van krijgen.

Gewoon zelf vergelijken door naar de sites van de verzekeraars te gaan.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2012 om 12:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Independer is gewoon een tussenpersoon die provisie krijgt voor elke verzekering die via hen gesloten wordt. Verzekeraars die niet willen betalen, worden anders behandeld in de lijstjes dan verzekeraars waarvan ze wel provisie krijgen. Niks onafhankelijk.

zoekster
door zoekster - Dec 21, 2012 om 12:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als je alleen bij de sites van de verzekeraars gaat kijken, loop je kortingen mis. Je kunt verschillende vergelijkkingssites bezoeken en dan de voordeligste icm de best passende uitzoeken. De zorgverzekeraars die je niet kunt vinden kun je op hun eigen site bekijken.
Ik heb zelf dit jaar een verzekering via een vergelijkingssite genomen en krijg per maand ruim 9 euro korting op mijn premie. Had ik precies dezelfde verzekering meteen via de site van de zorgverzekeringsmaatschappij genomen, dan was ik dus duurder uitgeweest.

Zijn ze onafhankelijk? Nee, ze krijgen inderdaad provisie.
Maar is het erg? Je kunt er ook je voordeel mee doen...

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2012 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In hun Top 3 vermelden ze alleen verzekeringen die je via hen kunt afsluiten, waar ze dus provisie voor krijgen, een andere of goedkopere komt daar niet in.

Niet erg? Nee, je kunt net zo goed zelf vergelijker, met bijvoorbeeld "zorgkiezer" of zo.

De premie van bijvoorbeeld Anderzorg is via de verzekeraar net zo laag of hoog, als via de site van Independer.