ahmedemin1
door ahmedemin1 Nov 2, 2017 om 08:22
Garantie & verzekeringen

Maximaal aantal claims?!

Goedendag,

Laatst heb ik schade veroorzaakt aan een auto en ben daar aansprakelijk voor gesteld. Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering di dat zou moeten dekken.


Dit jaar heb ik al 5 claims ingediend. Mijn verzekeraar beweert dat als ik deze schade ook via de verzekering laat betalen, ik de verzekering uit wordt gegooid en op een 'rode lijst' wordt gezet waardoor andere maatschappijen mij ook niet zulln accepteren en er uiteindelijk één optie overblijft, waarbij ik een te hoge premie moet betalen. 

De verzekeraar beweert dat dit een nieuwe regeling is die per 1 januari 2017 in is gegaan. 

Klopt deze regeling en zoja waarom bestaat er dan een APV verzekering?

9007 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Nov 2, 2017 om 08:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Dit kan inderdaad gebeuren. Waarom heeft u zoveel schade geclaimd? Is erg bovengemiddeld en roept twijfels op bij de verzekeringsmaatschappij .

pino123
door pino123 - Nov 2, 2017 om 08:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen
2

Kijk eerst eens in de polisvoorwaarde wat hierover staat vermeld. Ik kan mij wel voorstellen dat een verzekeringsmaatschappij na 5 schades (mits jij de oorzaak bent) hierover gaat corresponderen.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2017 om 08:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

“Waarom bestaat er dan een AVP verzekering”? Die is er niet om alle schade die een lompe vlegel of een olifant in de porceleinkast veroorzaakt.

En inderdaad, als u te vaak claimt, kan de verzekeraar die verzekering beeindigen en komt u op een dure lijst te staan.

En hoe en wat voor schade hebt u dan veroorzaakt aan die auto?

Cookies
door Cookies Nov 2, 2017 om 08:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Gr
door Grunn1 Nov 2, 2017 om 09:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou daar ben je dan weer mooi klaar mee. Als iemand zo vaak schade veroorzaakt dat die uit een verzekering wordt gezet zal daarna niet minder schade veroorzaken en zullen er mensen de pineut worden waarbij dan schade wordt veroorzaakt. Zie je geld maar eens te krijgen van iemand die niet meer verzekerd is omdat de premie te hoog is.

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2017 om 09:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot. Men heeft een eigen verantwoordelijkheid. Men moet niet denken dat men voor 3 á 5 tientjes per jaar maar kan doen en laten wat men wil en dat de verzekeraar maar blijft dokken.

Gr
door Grunn1 Nov 2, 2017 om 11:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger, ik was het een keer met je eens vandaar mijn reactie die betrekking heeft op mensen zoals ts.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 2, 2017 om 09:30
7211 Antwoorden / 3 Vragen
1

LET OP!

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2017 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts zat op de fiets.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 2, 2017 om 11:45
7211 Antwoorden / 3 Vragen

De TS heeft een geparkeerde auto beschadigd. Een motorvoertuig dus.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjoppie. Misschien nog maar eens de voorwaarden van de AVP lezen. Die dekt, onder meer, geen schade die je MET een motorrijtuig hebt veroorzaakt. 

Een fiets is geen motorrijtuig. En de Ts heeft met die fiets een schade veroorzaakt AAN  een motorrijtuig, als hij daarvoor aansprakelijk is, en dat is hij in dit geval, dan dekt zijn AVP dat.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 3, 2017 om 16:02
7211 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1, dat is precies wat ik bedoel, als vraagsteller de avp inschakelt dan wordt hij de verzekering uitgezet en komt op de rode lijst te staan omdat er teveel claims zijn ingediend. Ik hoop dat de TS mij heeft begrepen.

besseldekker
door besseldekker Nov 4, 2017 om 04:01
123 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Sjoppie de juiste lezing geeft. Er staat inderdaad ". . . dat met motorrijtuigen verband houdt", en dus niet ". . . dat je met een motorrijtuig hebt veroorzaakt".

Maar al met al gaat het dan om twee aparte zaken:
1. de schade houdt inderdaad verband met een motorrijtuig, en valt daarmee buiten de dekking
2. het aantal claims wordt, zoals besproken, de verzekeraar te gortig.

gerbera
door gerbera - Nov 2, 2017 om 11:04
7373 Antwoorden / 14 Vragen
3

Dit jaar al 5 claims is 1x per 2 maanden. Wordt het toch eens tijd dat u echt leert fietsen of deze maar gewoon van de hand doet en lekker gaat lopen. Het zijn mensen als u die er voor zorgen dat de premies omhoog gaan en een dure klant bent voor een verzekering. Begrijpelijk dat u dan uit de verzekering gezet wordt.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2017 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat voor schades hebt u het afgelopen jaar dan allemaal veroorzaakt?

chris74
door chris74 Nov 2, 2017 om 11:45
564 Antwoorden / 44 Vragen

Denk dat het over deze schade gaat Tijger1

schade auto gemaakt.

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2017 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn vraag gaat over die vijf andere schades. Dat deze schade over die geparkeerde auto gaat is vanmorgen vroeg al gemeld door @Carola.83

emcede
door emcede - Nov 2, 2017 om 12:11
960 Antwoorden / 4 Vragen
0

De verzekering heet AVP maar dat terzijde. U bent verzekerd voor schade die u veroorzaakt. Maar dat gaat niet met open portemonee. Als de verzekeraar het idee heeft dat u een zodanige brokkenpiloot bent dat u 5 claims in een jaar (dat is echt erg veel!) indient, dan mogen zij de verzekering opzeggen. Dat heeft niets met een nieuwe regeling te maken, dat is 'altijd' al zo geweest. En nee, u zult ook niet zomaar elders geaccepteerd worden.

Maar waarom heeft u in vredesnaam 5 claims gehad dit jaar???

En waarom heeft u een nieuw account aangemaakt om deze vraag te stellen? Want u had over dit onderwerp natuurlijk eerder al iets gevraagd: stilstaand-auto-gekrast.

ahmedemin1
door ahmedemin1 Nov 3, 2017 om 14:24
Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan niet inloggen op m'm vorige account..

mi
door miraltje - Nov 3, 2017 om 00:14
462 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ sjoppie

Indien jij met een fiets, bal etc schade aan een motorvoertuig die geparkeerd staat veroorzaakt, zul je toch echt je AVP moeten aanspreken om de schade te vergoeden 

De eigenaar van een motorvoertuig zal de schade melden bij zijn (WAM)verzekeraar waar het motorvoertuig is verzekerd, deze zal jouw vervolgens aansprakelijk stellen voor de schade omdat het voertuig geparkeerd stond.

Als de schade is veroorzaakt anders dan met een motorvoertuig kun deze schade niet claimen op je (WAM) autoverzekering

Een (WAM) autoverzekering is verplicht als er een motorvoertuig op jouw naam staat en heeft alleen betrekkening op het motorvoertuig waarop de verzekering is afgesloten, als jij met een fiets schade veroorzaakt aan motorvoertuig die geparkeerd staat heb je niks aan deze verzekering

jo
door jorisw Nov 3, 2017 om 08:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag het ook zelf betalen. Het is niet verplicht om dit via de verzekering te doen.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 3, 2017 om 08:11
7211 Antwoorden / 3 Vragen

@miralte,
vraagsteller heeft met fiets schade aan een geparkeerde auto toegebracht, hij zal de daarvoor bestemde procedure wel gevolgd hebben. Waar het op neerkomt is dat TS al zoveel claims heeft ingediend dat als hij deze laatste ook wil claimen zijn verzekering wordt opgeheven en op een rode lijst komt te staan met alle gevolgen van dien.

Yv
door Yvonne_909 - Nov 3, 2017 om 12:59
42 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja, hoor dat mag. Dat iemand een verzekering heeft wil niet zeggen dat je maar onbeperkt schade kunt veroorzaken en claims in kunt (laten) dienen. Dit noemen ze "Risicobeheer. Ze kunnen ook bepaalde schades uitsluiten, bestuurders uitsluiten, (hogere) eigen risico's / eigen bijdrages opleggen, etc. Bestaat al jaren. Heb ooit zelf op zo'n afdeling gewerkt.

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 3, 2017 om 13:51
509 Antwoorden / Vragen
1

Nee, je verzekering wordt niet meer verlengd in de meeste gevallen of je wordt direkt geroyeerd om te voorkomen dat er nog meer claims uit claimkoker komen..

fl
door flyingfrance - Nov 3, 2017 om 15:19
62 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zult zich moeten gaan aanmelden bij https://vereende.nl/  voorheen Terminus  en RIALTO
https://www.depremievergelijker.nl/kennisbank-verzekeringen/verzekeraars/rialto-verzekeringen/
Deze geven u nog een kans (Misschien)
Deze verzekerings maatschappij is indertijd in het leven geroepen voor mensen die zich nergens meer konden verzekeren.
Maar ze hebben GEEN acceptatie plicht.

mo
door mof - Nov 3, 2017 om 19:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Verzekeraars doen dit om fraude te beperken. Lullig voor diegenen die werkelijk schade hebben. Lees uw voorwaarden er op na.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer