mo
door moosding Jun 23, 2011 om 19:23
Garantie & verzekeringen

Monuta hanteert bel truc

Wie weet of Monuta of mijn oude tussenpersoon de regels overtreden?
Enkele dagen geleden werd ik gebeld door mevr. H. die me vertelde dat ze bij mijn oude tussenpersoon (waar ik nog één premievrije pensioenpolis heb lopen) werkt en namens S. contact opnam in het kader van de zorgplicht. Ik betwijfel sterk of mevr. wel op dat kantoortje van ca. 2,0 fte. werkt, ik kreeg de indruk door haar callcenter babbel dat ze bij een of andere maatschappij werkte. Ze vroeg of ik al een uitvaartverzekering had, mijn antwoord daarop was: ja. Daarna vroeg ze of ze kosteloos een wensenfoldertje mocht toesturen. Ik vond dat goed. Gisteren kreeg ik een brief van Monuta waarin staat dat ik via die tussenpersoon bij Monuta om toezending had gevraagd. De brief was ondertekend door de mevr. die me had gebeld en duidelijk afkomstig van het service center van Monuta. Als je de wensenfolder invult, dan weet Monuta heel veel privé zaken, terwijl de uitvaartverzekering ergens anders loopt.
1. Ik sta geregistreerd in het bel-me-niet register.
Monuta heeft dit omzeild door te zeggen dat die mevr. bij de tussenpersoon werkt
2. Mag de tussenpersoon mijn klantgegevens aan een willekeurige maatschappij verkopen?