Pa
door Partyboy-35 Dec 28, 2016 om 19:07
Garantie & verzekeringen
motorcross toebehoren wel of geen Inboedel verzekering

Motorcross toebehoren wel of geen Inboedel verzekering

Hallo,

Na een brand te hebben gehad in de schuur waarbij alles is opgebrand zijn de volgende dingen wel vergoed.

-schuur    opstal verzekering
-tuin     opstal of dergelijk is ook appart verzekerd of valt ergens onder
-inboedel     als inboedel verzekering
-crossmotor (niet gekentekend)      apparte motor verzekering tot max bedrag verzekerd
-kleding en bescherming te dragen bij motorcross         inboedel verzekering

Niet vergoed: Onderdelen crossmotoren denk hierbij aan o.a. spatbord, reserve ketting, uitlaat deel, crossmotor band en andere reserve onderdelen.

Kleding en bescherming werd in eerste instantie ook niet vergoed want dat viel ook onder motor accessoires. Boot-aanhanger en motor accessoires is een apparte verzekering en die heb ik niet. Na onderzoek en navraag is dit later wel vergoed want valt gewoon onder inboedel. De verzekering blijft echter volhouden dat de reserve onderdelen tbv de motorcross valt onder motor accessoires. Zei kunnen mij tot heden niet duidelijk aangeven waarom niet verzekerd was en hoe dit nu wel te verzekeren is voor de toekomst.

Het achteraf wel uitkeren van de kleding en bescherming is gekomen doordat ik deze nu wel wou laten mee verzekeren maar dus niet appart kon omdat het inboedel is. Daarmee hebben ze het gevoel gewekt dat als ik dit niet opnieuw had aangeschaft en appart wou laten verzekeren ze dit dus nooit hadden uitgekeerd

Graag zou ik willen weten of deze eerder benoemde "niet gekentekende" motorcross artikelen wel of niet onder inboedel vallen. En zo niet onder welke verzekering valt het dan.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

4710 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2016 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een motor valt niet onder de inboedelverzekering en daarmee ook de reserveonderdelen voor die motor niet.

Of u dat eventueel bij uw motor extra zou kunnen verzekeren, moet u aan die verzekeraar vragen.

fedja
door fedja - Dec 28, 2016 om 20:21
23 Antwoorden / 3 Vragen

Aangezien dit een gecompliceerde zaak is, zou ik deze vraag eens voorleggen bij de consumentenbond of consuwijzer.
Onder een opstalverzekering valt in ieder geval het huis en de schuur, maar niets wat hier in staat. Tot de inboedel hoort alles wat in huis of schuur staat of ligt zie independer: https://weblog.independer.nl/in-het-nieuws/rtvnh/. Voor je motoronderdelen is dit niet duidelijk. Het kan onder de inboedel worden gerekend, maar ook onder de motorverzekering en volgens deze laatste geldt dat niet altijd, want dat ligt aan de WA-verzekering en hoe oud deze is. Zie tabel https://www.independer.nl/autoverzekering/info/dekking/beperkt-casco.aspx

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2016 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ fedia

Heeft niets met de WA verzekering van doen. En niet alles in huis hoort tot de inboedel. Helemaal geen gecompliceerde zaak.

Pa
door Partyboy-35 - Dec 28, 2016 om 21:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor een motor bedoeld voor openbaar weggebruik is wel een motor accessoire verzekering. Daarbij zou je de helm en het pak en de accessoires ervan bij moeten verzekeren. Maar omdat dit een niet gekentekend voertuig betreft is die verzekering niet mogelijk.

Ik heb 2 polis bewijzen namelijk:

Particuliere woonverzekering: inboedel, bijgebouw, sieraden, overige kostbare inboedel max €......, opstal tot max €......

Particuliere woonverzekering motorvoertuigen tot maximaal €...... euro

Ik heb nog geen antwoord gekregen van de verzekering. Bij het motorvoertuig op verzekeren was geen optie volgens de verzekeraar. Die verzekering dekt alleen het object. De crossmotor in dit geval.