do
door doornroosje1957 Jun 21, 2013 om 20:59
Garantie & verzekeringen

Niet uitbetalen na annulering reis

Heb na boeken reis in jan. 2013, in juni 2013 een reisverz. + ann.verzekering aangeschaft. Dacht nl. dat ik al een doorl.reisverz.en ann.verz.had. Nu heeft mijn dochtertje een paar dagen voor vertrek de waterpokken gekregen en mocht ik niet meer reizen ivm besmetting. Heb dus moeten cancellen, heb zelfs verklaring van de huisarts dat zij de waterpokken had op moment van vertrek.Nu wil mijn verzekering niet uitbetalen daar ik eerder een ann.verz. had moeten aanschaffen. Mag en kan dit? Moet dit binnen een bepaalde tijd gebeuren??

5306 11 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Jun 21, 2013 om 21:14
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*als het goed is, dan kunt u dat in de verzekeringsvoorwaarden vinden/lezen

tappie
door tappie - Jun 21, 2013 om 21:21
289 Antwoorden / 82 Vragen

Maar ik kan me voorstellen dat u ,ik noem een zijstraat,op 15 juni een verzekering/annulerings verzekering afsluit en op 16 juni meld dat u niet gaat, dat de verzekering daar moeilijk over gaat doen,dus wanneer is de verzekering afgesloten en wanneer had u moeten vliegen?

tenormin
door tenormin - Jun 21, 2013 om 21:34
16849 Antwoorden / 108 Vragen

dag doornroosje, ja, je had de annuleringsverzekering maximaal 14 dagen na het boeken af moeten sluiten. Je hebt eigenlijk geen been om op te staan, om het maar plastisch uit te drukken.

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2013 om 21:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoelang voor vertrek heeft u die annuleringsverzekering dan afgesloten? Dat kan nooit heel lang van te voren zijn geweest, of heeft u de annuleringsverzekering pas afgesloten toen u al wist van de waterpokken?

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2013 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een reisverzekering kunt u nog afsluiten op de dag van vertrek, maar een annuleringsverzekering uiteraard niet. Dat moet binnen 14 dagen na het boeken. Wel zo logisch.

tenormin
door tenormin - Jun 21, 2013 om 21:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

doornroosje, nog even dit:
HIER. Kun je nog even lezen dat het echt binnen 14 dagen na boeking moet zijn.

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2013 om 22:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klinkt logisch. Wel absurd dat je de verzekering dan toch kan afsluiten, dan zouden ze toch echt moeten zeggen dat een annuleringsverzekering afsluiten geen zin meer heeft.

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2013 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft Ts een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten, dan vraagt geen verzekeraar wanneer je op reis gaat, vooral omdat zij in de veronderstelling verkeerde zo'n verzekering te hebben.

testcase
door testcase - Jun 21, 2013 om 23:50
189 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijk me logisch dat een reis en annuleringsverzekering alleen kan gelden voor reizen die vanaf dat moment geboekt worden.

loreleigil
door loreleigil - Jun 26, 2013 om 20:59
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 21 jun 2013, 22:11]Klinkt logisch. Wel absurd dat je de verzekering dan toch kan afsluiten, dan zouden ze toch echt moeten zeggen dat een annuleringsverzekering afsluiten geen zin meer heeft.Dat is niet helemaal waar. Ik kon na 14 na boeking nog een annuleringsverzekering afsluiten, maar dan zouden bestaande aandoeningen uitgesloten zijn. Dus als ik aangereden zou worden, zou het wel degelijk onder de verzekering vallen. De voorwaarden verschillen alleen heel erg per verzekeraar. Sterker nog, niet elke verzekeraar accepteert mensen na 7/14 na boeking nog (sommige verzekeraars hanteren 7 dagen).

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2013 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ts boekt in januari en sluit een annuleringsverzekering af in juni, voor een reis die in juni begint.