mr
door mrood Dec 14, 2006 om 15:48
Garantie & verzekeringen

No claim bestelauto

Heb 26 schadevrije jaren met mijn prive-auto.Ga volgend werken als zelfstandige en heb dan ook een bestelauto nodig.Volgens Interpolis heb ik dan op de zakelijke bestelauto geen recht op no claimkorting. KLOPT DIT????????????

Wie heeft hier ervaring mee gehad?

B.v.d. Thijs Rood

792 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als interpolis (glashelder) dat glashelder stelt, dan zal dat bij hen zo zijn. Bij andere verzekeraars behoeft dat niet zo te zijn of nog beter gezegd, is dat meestal niet zo.

Wel is het vaak zo dat je geen bonus malus krijgt als het een tweede auto betreft naast de al bestaande privé auto.

En dat is ook weer niet altijd zo. Bij ABNAMRO, niet bedoeld om reclame te maken maar als voorbeeld, geeft men wel degelijk een bonusmaluskorting bij een tweede auto als met de eerste al lang schadevrij is gereden. Doe dus navraag hier en daar, buiten glashelder.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mrood,

Ik zou zeker nog meer informatie en/of offertes opvragen van andere verzekeraars. Niet geschoten is immers altijd mis!

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Unive kreeg ik als automobilist ook voor de motor korting, en de prive bestelbus ook, en werd toen overgenomen, ook als bedrijf kreeg ik direkt een leuke bonus.. en bij meerdere auto's zal het ook gelden, dus een firma die regelmatig tot de goedkoopste behoorde, en ook nog  korting Kado...

Als je als enige en gelijk aan de prive auto de bestuurders hebt, krijg je de korting, als je nieuw personeel, liefst pubers zonder ervaring een koeriersbedrijf laat beginnen dus niet...

Welke firma, en welk personeel!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stap gewoon met alle 2 je auto's over naar een andere verzekering die dat wel doet. Er zijn er genoeg. Ik heb dat zelf ook gedaan.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Informeer eens bij Erasmus. Perfecte verzekeraar waar ik al rond de dertig jaar verzekerd ben. Mijn dochter toen een jaar of twintig kreeg haar eerste auto. Na informatie mijnerzijds kreeg ze van Erasmus ook een no-claim toegezegd en, door hun ook waargemaakt. Ben weinig positief over verzekeringmij's maar deze is top!!!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn verzekeraars die een strikte scheiding aanhouden tussen zakelijke- en privé motorrijtuigen. Interpolis blijkt er -uit uw verhaal- één te zijn. Hierbij het advies om contact met andere tussenpersonen/makelaars en/of verzekeraars op te nemen om te bekijken of er voor uw bedrijfsauto een hogere inschaling kan plaatsvinden gezien het aantal opgebouwde schadevrije jaren op uw privé-auto. Wellicht dat Meeùs u in deze een dienst kan bewijzen.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2006 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

U doelt waarschijnlijk op de regeling 2e gezinsauto.

Deze regeling houdt in dat de 2e auto op dezelfde bonustrede wordt ingeschaald als de 1e gezinsauto, mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.

Deze regeling geldt, zoals de naam al doet vermoeden voor een 2e auto binnen het gezin (dus particulier gebruik), dus niet voor een auto voor een bedrijf.

De meeste verzekeraars zullen u de bonuskorting dus niet toekennen voor de bedrijfsauto, tenzij u een particuliere polis beeindigd en de royementsverklaring voor de bedrijfsauto gebruikt.