D.
door D.Schuijren Jan 5, 2016 om 19:18
Garantie & verzekeringen

PostNL weigert een beschadigd, verzekerd pakket te vergoeden

Ik heb een aantal maanden terug een verzekerd pakket gestuurd naar iemand in China, maar de inhoud bleek beschadigd.
Betreffende persoon heeft me foto's gestuurd als bewijs, dus dacht dat ik sterk stond.
Diezelfde persoon heeft echter niet bij het lokale postkantoor gemeld, dat de inhoud beschadigd was.
Postnl vindt dit reden genoeg om niets te vergoeden.
Daarbij waren zij pas 5-6 maanden later klaar met het onderzoek. Waardoor het ook geen zin meer heeft om die persoon alsnog een klacht in te dienen.
Kan dit zomaar? Wordt door laksheid van de ontvanger €500 door mijn neus geboord?

(voor evt PostNL medewerker: referentie 02080029)

3573 5 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2016 om 22:05
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas de ontvanger had dit wel direct moeten melden. Wie zegt dat betreffende persoon het niet zelf heeft beschadigd. Blijft een welles nietes spel in dit geval.

do
door don45 - Jan 6, 2016 om 12:33
57 Antwoorden / 21 Vragen

postnl is altijd een groot probleem als er met verzending iets mis gaat, ze schuiven in 99,9% van alle gevallen de schuld van zich af en keren nooit uit.
verzekeren van een zending daar word u ook niet beter van, dit bedrijf erkent nooi schuld.
klagen is meestal (99,9% ) zinloos.
het word tijd dat ze meer concurentie krijgen.
wij versturen al met andere bedrijven die wel service verlenen als met de verzending is mis gaat.
geen postnl meer voor ons.

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 6, 2016 om 15:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ter geruststelling, had diegenen het wel gemeld had je nog niets vergoed gekregen (geloof maar niet dat PostNL daadwerkelijk ook maar ergens contact mee gehad heeft). Hoop niet dat je hiervoor vaak het dure 090x nummer van PostNL gebeld hebt.

jo
door jorisw Jan 6, 2016 om 22:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat we binnenkort als PostNL wordt overgenomen (er schijnen meerdere gegadigden te zijn) allemaal een gat in de lucht springen. Slechter kan het nooit worden. Meteen ook al dat stelende personeel ontslaan. En alle managers. Toch?

ro
door roelfien 65 - Jan 6, 2016 om 23:48
29 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft geen zin om bij Postnl een klacht in te dienen,ze geven nooit toe dat de fout bij hun ligt.
het duurt weken voor je iets hoort,en dan krijg je een vage mail waar al in staat dat het geen zin meer heeft,ze kunnen het niet meer nagaan wanneer het poststuk leeg was gehaald en door wie.

h.
door h.terpstra - Jan 7, 2016 om 00:57
202 Antwoorden / 1 Vragen

Onlangs was er een programme bij Radar . Post nl. knijpt het personeel zo ver uit, dat er geen geld over blijft ,ook al ben je verzekerd de schade uitgekeerd kan worden. ( dit is geen gein)
Meld het bij Radar. Die hebben de expertise. En de beeldbuis. Sterkte, H.