Zw
door Zwaag0 Dec 30, 2020 om 22:13
Garantie & verzekeringen

Retour Coolblue beschadigt

Beste mensen!

ik heb jullie hulp nodig!

ik heb begin deze maand mijn espressomachine voor reparatie terug gestuurd naar Coolblue. Dit omdat er veel water lekte uit het apparaat onder het espressomachine.

Na ruim 3 weken krijg ik het apparaat terug en zou hij zij gerepareerd door een expert. Helaas was het direct weer het zelfde probleem.. Ik heb direct Coolblue gebeld en het product geretourneerd. In de zelfde doos en omhulling als waarmee hij is opgestuurd naar mij.

nu komt het..

Ik krijg een mail dat het product beschadigt is tijdens transport en dat daardoor de kosten op mij worden verhaald en de garantie komt te vervallen!

Apart! Want ik heb het product precies terug gezonden als dat het bij mij is geleverd..

Ik weet dat ik het product goed moet verpakken en heb dat ook volledig gedaan. Coolblue geeft aan hier niks in te kunnen betekenen en dat het product zo danig kapot is. (onderkant van het apparaat is volledig gebroken) dat ze het als kapot kunnen verklaren? Dit betekend dat een espresso machine van 600 euro zo de prullenbak in kan! Terwijl het niet deugdelijk in eerste instantie is gerepareerd.

nu is mijn vraag, kan ik hier nog iets aan doen?

alvast bedankt voor het mee denken.

met vriendelijke groet,

Joris

2490 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 30, 2020 om 22:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe "oud of jong" is de espressomachine? Want al denkt men dat er na 2 jaar geen garantie op zit: het apparaat moet wel langer meekunnen. Cool Blue is wel de aanbieder van het apparaat maar heeft u al contact gezocht met de producent? Ook al heeft u hem gekocht via CB?

Zw
door Zwaag0 Dec 30, 2020 om 22:45
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie,

het apparaat is 1,5 jaar oud. Dus de garantie zit er nog op. Het is vanwege de transport schade dat ze de garantie niet kunnen uitgeven.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Dec 30, 2020 om 22:42
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas voor u is de verzender verantwoordelijk. Dat die tijdens transport beschadigd is geraakt is dus voor rekening van de verzender. Dat risico kan ondervangen worden door het verzekerd te versturen. Pas op dat moment kan u claimen bij het transportbedrijf.

Zw
door Zwaag0 Dec 30, 2020 om 22:46
Antwoorden / 1 Vragen

Even voor de volgende keer voor mij? Kan je een retour zending aangetekend versturen of kosten van het bedrijf? Of wordt dit dan op eigen kosten?

tenormin
door tenormin Dec 30, 2020 om 23:02
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Helaas: op eigen kosten een zending aangetekend en verzekerd verzenden.

ju
door juliomariner Dec 30, 2020 om 23:06
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Maar dan wel verzekerd!

panter22
door panter22 - Dec 31, 2020 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

Zijn er foto's opgestuurd met de beschadigde verpakking en het beschadigde apparaat?
Of ander bewijs van beschadinging bij het transport?
Zo niet, dan kan een medewerker van het reparatiebedrijf de doos wel hebben laten vallen.
Heb je online de track en trace bewaard? Dan kun je zien wanneer en hoe laat apparaat aangekomen is en of daar iets op vermeld staat mbt beschadiging.

ma
door malty - Dec 31, 2020 om 09:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heeft u het de eerste keer verstuurd, wat ik begrijp heeft coolblue het apparaat in een andere doos heeft terug gestuurd dan waarin u het naar coolblue heeft gestuurd?
Heeft coolblue het niet zorgvuldig genoeg verpakt, onderkant apparaat op bodem doos b.v., dat het apparaat in de verpakking van coolblue stuk is gegaan?
Ik sta er soms van te kijken hoe slordig webshops spullen verpakken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 31, 2020 om 10:01
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een heel erg lastige. In beginsel bent u verantwoordelijk voor de verzending maar er zijn wel uitzonderingen, zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html  en ga na of het bij 2. voor u genoemde aan de orde is. Zoals u het aangeeft lijkt het helaas niet zo te zijn. U heeft echter hoe dan ook recht op teruggave van het beschadigde apparaat en kunt u eventueel nog advies vragen bij een koffierspeciaal zaak of witgoed winkel die het apparaat verkoopt. Men kan dan mogelijk iets anders constateren hoewel de kans daarop mij klein lijkt.
Om die reden, helaas wel voor u nu 'mosterd na de maaltijd', is het uitermate zinvol om apparaten als deze met waarde altijd verzekerd te verzenden.

MR
door MR. Ronald - Dec 31, 2020 om 11:47
18 Antwoorden / Vragen

Helaas bent u als verzender verantwoordelijk voor de retourzending en niet coolblue.
U kunt contact opnemen met de vervoerder van uw product, deze zullen uw klacht volgens de voorwaarden van hun behandelen.