la
door lampekap Sep 5, 2014 om 22:13
Garantie & verzekeringen

Schade aan iemand anders zijn auto

een vriendin van mij heeft schade gereden aan de auto van een vriendin.
helaas is deze vriendin niet all risk verzekerd, en ligt er dus een rekening van 750 euro, nu zegt haar tussenpersoon dat ze ook niks vergoeden, klopt dit ?
Je bent toch niet voor niks verzekerd voor allerlei dingen.

Bedankt voor de antwoorden.

603 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2014 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik het goed begrijp, reed een vriendin van u in een auto van een andere vriendin en heeft zij daarmee schade veroorzaakt?

De verzekering die bij de auto hoort, vergoedt de schade die dus aan ANDEREN is veroorzaakt.

Een WA verzekering vergoedt NIET de schade aan de eigen auto. Dus die schade komt voor rekening van de vriendin van uw vriendin.

Mocht de situatie anders liggen, dan moet u dat maar uiteenzetten.

la
door lampekap - Sep 6, 2014 om 10:13
19 Antwoorden / 28 Vragen

Je hebt het goed begrepen er zit een deuk in de deur omdat ze uit moest wijken voor iemand anders en een paaltje raakte, maar je kan dan niks met een verzekering die je zelf hebt.

Je betaald elke maand braaf 50-60 euro aan van alles, maar als er een keer wat is dan krijg je niks.
Dus ze heeft pech en kan 750 euro gaan sparen.
Ok zal het haar zeggen vandaag, maar ze moet nog wel een keer bellen maandag.

emcede
door emcede - Sep 6, 2014 om 10:53
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dat klopt. Je stelling over van alles betalen klopt echter niet: de aansprakelijkheidsverzekering vergoedt nooit schade die je als bestuurder van een auto aan die auto veroorzaakt! Er is geen premie betaald voor een cascodekking, dus de kosten blijven voor rekening van de vriendinnen zelf...

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2014 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze heeft geen pech. De auto was gewoon niet casco verzekerd. Dat is het risico van een auto lenen/uitlenen.

pi
door pieterwolters - Sep 10, 2014 om 10:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lampekap schreef op zaterdag 6 sep 2014, 10:13]
Je betaald elke maand braaf 50-60 euro aan van alles, maar als er een keer wat is dan krijg je niks.
Dus ze heeft pech en kan 750 euro gaan sparen.

Je betaalt niet zomaar voor "van alles". Je betaalt voor wat er in de polis staat. En als dit er niet in staat...

target
door target - Nov 13, 2014 om 23:50
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lampekap schreef op zaterdag 6 sep 2014, 10:13]Je betaald elke maand braaf 50-60 euro aan van alles, maar als er een keer wat is dan krijg je niks.

Met een WA-verzekering; als je per ongeluk een dikke ferrari van iemand anders in elkaar rijdt wordt dat netjes aan die andere betaald en moet er héél véél geld bij op je brave 50-60 euro per maand.