al
door alexsaad Feb 8, 2017 om 01:49
Garantie & verzekeringen

Schade -en letselverzekeringen

Inmiddels 6 maanden terug, ben ik al stilstaand op mijn snorfiets geschept door een auto die de bocht te scherp nam. Intussen word ik van het kastje naar de muur gestuurd door de verschillende betrokken verzekeringen (schadeverzekering: Independer en letselschadeverzekering: ASR).

Ondanks een duidelijke viertal, door beide partijen ondertekende documenten en schadeformulieren met tekst, uitleg en een bekentenis door verzekerde, is mevrouw daarna toch afgeweken van haar verklaring in een poging onder een premieverhoging uit te komen. Ik heb toentertijd een getuige opgenomen in de schadeformulieren, maar deze is heden onbereikbaar.

Ik ben student (zonder studenten ov) en ben erg afhankelijk van mijn, inmiddels totall loss verklaarde, snorfiets.

Mijn vraag is: hoe lang kan én mag dit nog duren en wanneer zou hier eens een keer een eind aan gebreid moeten worden? Zijn daar wettelijke bepalingen voor? En hoe zit het met het intrekken van ondertekende documenten om (eventueel na overleg met derden) achteraf toch met een andere verklaring te komen?

Bij voorbaat dank!

7570 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2017 om 02:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is de tegenpartij al door of namens u aansprakelijk gesteld?
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft, dan zou ik die inschakelen.
Kijk anders eens hier : http://verhaalschade.nl/index2.php?id=6
Ik ken het verder niet en ik zou wel eerst uitzoeken hoe het precies werkt en wat het eventueel kost.
Lees ook over rechtsbijstandsverzekering ouders hier: https://www.independer.nl/verzekeringen/info/verzekeringen-kind-18-jaar.aspx

al
door alexsaad Feb 8, 2017 om 03:11
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je reactie! Ja, zij zijn door mij aansprakelijk gesteld maar hebben hun verzekerde nog niet ook werkelijk aansprakelijk geacht, alhoewel ASR wel per email heeft aangegeven dat verzekerde aansprakelijk LIJKT te zijn, maar houdt, naar eigen zeggen, nog wel "een slag om de arm".

emcede
door emcede - Feb 8, 2017 om 07:37
960 Antwoorden / 4 Vragen

Is Independer de WA-verzekeraar van de auto van de tegenpartij? Wat bedoel je met een 'letselschadeverzekering'? Dit is geen reguliere term. Misschien bedoel je een ongevallenverzekering maar die keert alleen uit bij overlijden of blijvend letsel, en daar gaat het hier (hopelijk) niet over.

En natuurlijk is er geen wettelijke bepaling. Als de verzekeraar geen aansprakelijkheid erkent, houdt het op. Het is aan jou om aan te tonen dat mevrouw wél aansprakelijk is! Is er een gezamenlijk ondertekend aanrijdingsformulier? Als dat zo is, wijs daar dan op. Wat mevrouw achteraf verklaart is leuk maar niet interessant. Is dit er niet, en kun je de getuige ook niet bereiken - tja, dan houdt het op...

al
door alexsaad Feb 9, 2017 om 07:21
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, Independer is de WA verzekering. Ik heb begrepen dat ASR vervolgens letselschade afhandelt, wellicht geen reguliere term, maar dat is wat ik ermee bedoelde.

Er is een schadeformulier in tweevoud ingevuld en ondertekend. Daarnaast tevens een in tweevoud geschreven -en ondertekende verklaring/bekentenis.

jo
door joerieve - Feb 8, 2017 om 08:38
31 Antwoorden / 7 Vragen

Ikzelf ben 4/5 jaar terug aangereden. Ik had nostimos ingeschakeld. Een onafhankelijke schade advocaat. Die hun kosten rechtstreeks aan stuur naar de verzerkering van de "dader" dus geen eigen kosten aan gehad etc

en houdt er rekening mee dat zulke zaken lang kunnen lopen. Hier liep het tweejaar en toen werd alles vanaf begin direct erkent

al
door alexsaad Feb 9, 2017 om 07:21
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je reactie!

independer.nl
door independer.nl - Feb 8, 2017 om 08:58
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ALEXSAAD,

Wat vervelend dat de afhandeling van de schade inmiddels al zes maanden duurt.
Wij hopen dat het met u inmiddels weer beter gaat.

Als de tegenpartij via Independer verzekerd is kijken wij graag voor u hoe het er op dit moment voor staat en wat u nog kunt verwachten, hier hebben wij dan wel wat informatie voor nodig.
U kunt het beste een e-mail sturen met een korte toelichting en de gegevens, of telefonisch contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Independer

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2017 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over wat voor verzekeringen hebt u het eigenlijk en van wie? En dan een viertal documenten? Één schadeformulier door beide partijen ondertekend is genoeg.

al
door alexsaad Feb 9, 2017 om 07:24
Antwoorden / 1 Vragen

Independer is de WA verzekeraar van de tegenpartij, en ASR handelt letselschades af die door de tegenpartij zijn veroorzaakt.

Schadeformulier is in tweevoud ingevuld en ondertekend, met daarnaast een tweetal ondertekende, toelichtende verklaringen.

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2017 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Independer is een tussenpersoon. En eventuele letselschade wordt afgehandeld doir de WA verzekeraar van de auto.

pe
door per - Feb 8, 2017 om 11:41
20 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar ben ik op mijn motor aangereden door een automobilist.
De tegenpartij was aansprakelijk en ontkende dat ook niet.
Op advies van mijn motorhandelaar heb ik toch een letselschade bureau ingeschakeld.
Dit bureau heeft veel voor mij gedaan, men neemt de afhandeling totaal in handen.
Ik adviseer u contact met een letselschadebureau op te nemen.
De kosten van het bureau worden door de verzekering van tegenpartij betaald.
Dit is het bureau waar ik veel aan heb gehad : http://tijbout-letselschade.nl/

al
door alexsaad Feb 9, 2017 om 07:24
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie!

hi
door hipppo - Feb 8, 2017 om 14:43
303 Antwoorden / 2 Vragen

Op een door de automobiliste ondertekend schadeformulier kan natuurlijk niet worden teruggekomen. Ik zou de betreffende verzekering daarop wijzen, die dat natuurlijk niet kan ontkennen. In feite hebt u die getuige helemaal niet nodig, als iedereen correct zou handelen.
Het kan ook geen kwaad een beetje druk op de ketel te zetten door de tegenpartij een rechtszaak in het vooruitzicht te stellen en de verzekeraar zeer regelmatig te bellen.
Ik maakte ooit mee toen ik buiten mijn schuld mijn auto total-loss reed dat de politie in haar proces-verbaal een heel ander verhaal had opgenomen dan ik had verteld en ondertekend, vermoedelijk op basis van de door de tegenpartij opgediste leugens. Ook de situatietekening klopte niet. Ik kwam dat te weten door buitengewoon inadequaat handelen van mijn rechtsbijstandverzekeraar hetgeen mij toen deed besluiten de zaak zelf maar te gaan regelen en die verzekering meteen op te zeggen. Toen ik de betreffende politieagent daarover aansprak reageerde hij met de vraag waar ik me druk over maakte. Gelukkig had ik een getuige die haar naam en adres had gegeven, zodat ik sterk stond tegenover de tegenpartij. De politie had het ook niet nodig gevonden die getuige te ondervragen.

ha
door halex Feb 8, 2017 om 17:23
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Uiteraard staat het iedereen vrij om op een ondertekend schadeformulier terug te komen. Dat zou wat zijn als alles wat je in de paniek en hektiek van het moment opschrijft voor eeuwig aan je blijft kleven!

al
door alexsaad Feb 9, 2017 om 07:30
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie! Er zijn schadeformulieren ingevuld en ondertekend. Eveneens hebben wij daar een losse ondertekende verklaring in tweevoud, met toelichting en situatieomschrijving aan toegevoegd.

Overigens denk ook ik dat niet terug te komen valt op een ondertekende verklaring. Ik begrijp je reactie HALEX, maar geloof dat juridisch gezien geen rekening wordt gehouden met "de hektiek van het moment". Dan had je het even moeten uitstellen tot je tot rust bent gekomen alvorens documenten in te vullen en te ondertekenen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2017 om 18:25
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het enige waar ik u niet mee gerust kan stellen is met de mededeling op basis van diverse ervaringen dat zoiets soms jaren kan duren.
Afhankelijk van de procedures die wel of niet gevoerd worden resp.ook van de advocaat die namens/voor u handelt. In beginsel kunt u die zelf kiezen en let op het gunstige geven dat een letseladvocaat WEL mag werken op basis van 'no cure no pay'. of wel geen resultaat, dan heeft de addvocaat pech.

al
door alexsaad Feb 9, 2017 om 07:31
Antwoorden / 1 Vragen

Super, bedankt voor de tip!

emcede
door emcede Feb 9, 2017 om 07:49
960 Antwoorden / 4 Vragen

Slecht advies, want bij no cure no pay levert TS een deel van de schadevergoeding in. Zoek een letselschadebureau. Die werken voor het slachtoffer kostenloos, omdat zij hun kosten verhalen op de veroorzaker.

marita5
door marita5 - Feb 10, 2017 om 09:23
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo AlexSaad ,

Redenen voor vertraging

Er zijn nog een aantal andere redenen waarom een schademelding vertraging oploopt of laat gemeld wordt. Denk hierbij aan de volgende situaties:

  • Als het slachtoffer lichamelijk letsel heeft opgelopen. Het slachtoffer moet namelijk helemaal hersteld zijn voordat de schade vastgesteld kan worden. De verzekeraar mag je daarover niets vertellen in verband met de privacy van het slachtoffer;
  • Als de schade in het buitenland is ontstaan;
  • Als onduidelijk is hoe het ongeval is ontstaan;
  • Als onduidelijk is wie er schuldig is aan het ongeval. Bijvoorbeeld bij een kettingbotsing met meerdere voertuigen.
Bron : independer.nl

Een tip , u schrijft letselschadeverzekering ASR , als u lichamelijk letsel heeft opgelopen ( ook als u geen letsel heeft ) , neem eens contact op met slachtofferhulp , zij kunnen u helpen en u meer inlichtingen verstrekken ( praktisch> emotioneel > en juridisch ) , werken samen met de politie .
Ik spreek uit ervaring , ik had ook een ongeval en werd van het kastje naar de muur gestuurd , de verklaring van de tegenpartij klopte voor geen meter , echter door de hulp van slachtofferhulp kwam ik meer te weten , ik had een rechtsbijstandsverzekering maar deze contactpersoon liet alles op zijn beloop , afwachtende houding , door slachtofferhulp ging alles sneller ..
De afhandeling van mijn ongeval duurde 4 jaar .

Contact slachtofferhulp , klik op de rode regels ,

https://www.slachtofferhulp.nl/Contact/

Lees hier ook veelgestelde vragen ,

https://www.slachtofferhulp.nl/Contact/Veelgestelde-vragen/