ar
door arend03 Jul 26, 2011 om 19:44
Garantie & verzekeringen

Servicevergoeding

Mijn verzekering (Nedasco) rekent m.i.v. het nieuwe polisjaar
een bedrag van 3,50 euro per maand als "servicevergoeding".
Bij navraag werd gezegd dat er toch wel veel werk bij kwam kijken, dus 1x per jaar een acceptgiro opsturen kost mij dan
12 x 3,50. Is dit al bij meer verzekeraars gebruikelijk?
Ga sowieso zelf op zoek aan een andere maatschappij.

1843 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat komt meer voor dat tussenpersonen per maand een "kostenvergoeding" gaan declareren. Daar is hier eerder een vraag over geweest, maar kan 'm niet terugvinden. Die vroeg - als mij goed herinner - iets van € 12,50 per maand. Daar liepen gelijk alle klanten weg.

Loopt de verzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij dan Nedasco?

Je kunt dit vermijden door over te gaan naar een direct writer.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Arend03,

Allereerst vervelend dat u onduidelijkheid heeft over het begrip servicevergoeding. Een tussenpersoon kan aan zijn klanten een servicevergoeding rekenen voor de service die hij biedt, zoals advisering, schadebehandeling en het bewaken van de polissen.

Daarnaast lichten wij graag toe welke rol Nedasco heeft.
Nedasco is geen verzekeringsmaatschappij, maar een serviceprovider waaraan uw tussenpersoon diensten kan uitbesteden. Uw tussenpersoon geeft advies aan consumenten, zoals u, en wij voeren dit uit. Meer informatie over ons vindt u op www.nedasco.nl.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Nedasco B.V.
Afdeling Sales & Marketing

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja Nedasco,
mooie woorden maar ik ben in ieder geval gewaarschuwd want mijn verzekeringspremie is net zo hoog als u aan "servicekosten" rekent.
Succes met uw zaken maar ik ben bang dat u op het verkeerde paard wed en u zich de markt uit prijst.
Maar ja, niet iedereen begrijpt de grondprincipes van marketing en denkt dat het zoiets is als reclame.

De Vrije Vogel