Ti
door Titi Aug 7, 2017 om 21:27
Garantie & verzekeringen

Slechte ervaring met Domestic general verzekering?

Ik heb een verzekering lopen voor mijn inbouwfornuis.Intussen heb ik mijn huis verkocht,iets wat niet in de planning was.Tot mijn verbazing zegt Domestic General dat ik een jaar lang  moet blijven betalen.Dus ik betaal voor iets dat niet van mij is.Wat kan ik doen om de betalingen te stoppen?

17857 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2017 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb wel vaker over rare verzekeringen gelezen, maar dat iemand een verzekering afsluit voor zijn inbouwfornuis heb ik nog nooit gehoord. Was u bang dat het gestolen zou worden of zo?

Ik mag toch aannemen dat u polisvoorwaarden hebt? Lees ze eens door.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 7, 2017 om 21:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Domestic heeft niet om uw verhuizing gevraagd, u pleegt nu contractbreuk en daarom willen ze dat u doorbetaald.

ge
door george321 - Aug 7, 2017 om 22:33
390 Antwoorden / 1 Vragen

Deze verzekering zal op jaarbasis verlenging gaan denk ik. Dus een jaar opzegtermijn.

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2017 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een jaarbasis verlenging heb je na een jaar geen jaar opzegtermijn.

ge
door george321 Aug 7, 2017 om 23:28
390 Antwoorden / 1 Vragen

Waar slaat dit dan op : Tot mijn verbazing zegt Domestic General dat ik een jaar lang  moet blijven betalen. Betekent dit niet een jaaropzegtermijn wegens jaarbetaling?

pi
door pieterwolters - Aug 7, 2017 om 23:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je verzekering meeverkopen?

hansje klein
door hansje klein - Aug 7, 2017 om 23:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik denk dat Domestic General hier eerder slechte ervaringen met ú gaat maken ... contract is contract!

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2017 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als men zijn huis verkoopt of auto kan een verzekering ook tussentijds worden opgezegd.

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2017 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het wel een verzekering en niet een onderhoudscontract of zo?

Cookies
door Cookies - Aug 7, 2017 om 23:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is dus een service contract, inderdaad geen verzekering http://www.domesticandgeneral.com

DOOR TIJGER1 - 7 AUG. 2017 OM 23:23
32311 ANTWOORDEN / 15 VRAGEN

Is het wel een verzekering en niet een onderhoudscontract of zo?

Paola Castor
door Paola Castor - Aug 8, 2017 om 00:03
66 Antwoorden / 1 Vragen

Vooraf de de specifieke voorwaarden van de verzekeraar doornemen bij het afsluiten van de verzekering, daarmee had u deze specifieke vraag kunnen voorkomen. U zult de betalingsverplichting jegens Domestic General moeten voldoen c.q. uitdienen.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 8, 2017 om 00:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zit u in de eerste termijn van het onderhoudscontract? Of al in een stilzwijgende verlenging?

hansje klein
door hansje klein - Aug 8, 2017 om 09:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De verzekeraar geeft aan, "dat in bepaalde situaties contracten tussentijdes kunnen worden opgezegd. Door de vele variaties in de contracten verdient het de aanbeveling om in het contractwerk (de algemene voorwaarden) na te kijken en het opzegformulier te gebruiken ... ".

Wij hebben uw contract niet voorliggen, dus nogmaals de aanbeveling ... enz. enz.