mijn vraag is ;mijn dochter heeft van een incassoburo een aanmaning gehad wegens in gebreke zijn van een betaling aan vgz . mijn dochter heeft nooit een rekening gehad van de zorgverzekeraar .en nu moet ze 100 euro aan incassokosten betalen voor iets waar zij nooit een rekening van heeft gehad . er staat ook niet bij vermeld waar het van is . het mooie er aan is dat mij dat vorige maand ook overkwam ,maar vertelden ze bij de zorgverzekeraar dat ze een foutje had gemaakt (bij mij was het een rekening van de ambulance kosten die ik nooit heb gehad )en ze laat waren met rekeningen versturen . mijn vraag is nu kan dit zomaar en zijn er nog meer mensen die problemen hebben met vgz.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
BGZ STELLETJE OPLICHTERS, ZIT AL 4 JAREN ER AAN VAST, WAARDELOZE MAATSCHAPPIJ, EN ALS JE EEN ACHTERSTAND ZOU HEBBEN KAN JE ER OOK NIET WEG !!, OOK NIET OVERSTAPPEN, IK HEB 1500 EURO TEGOED MAAR JE RAAD HET AL NOOIT EEN CENT ONTVANGEN !! TANDARTS MEERDERE MALEN DE NOTA INGEDIEND, MAAR DIE KRIJGEN ALLE BONNEN RETOUR TERUG, IK KREEG EEN BRIEF EEN VOPY GEZONDEN, MAAR DAT ACCEPTEREN ZE OOK NIET, DUS FLUITEN NAAR JE GELD KAN JE DUS, ZIE EERDERE BERICHTEN BIJ KASSA.NL OVER VGZ, WORD ER OOK GEK VAN IK BETAAL GEWOON NIET MEER, KRIJG DAN EREN BOETE VIA HET CJIB MAANDELIJKS 36 EURO TE BETALEN, BETER 36 EURO DAN 140 EURO VOOR IETS WAT JE TOCH NIET KWRIJGT, ZELF MEDICATIE VAN APOTHEEK MOET JE ZELF BETALEN
Al contact opgenomen met VGZ met het verzoek om eerst de factuur te versturen voordat incassobureau ingeschakeld wordt omdat dit tot nu toe nog niet door u ontvangen is.
Hoe staat het met de postbezorging in uw wijk? Mogelijk heeft PostNL de brief verkeerd bezorgd.
Aan incassobureau laten weten dat er nooit een rekening verstuurd is en dochter dus eerst wil weten wat gedeclareerd wordt. Ook aangeven dat als de rekening klopt dochter betaalt zonder incassokosten.
je kan bellen, mailen schrijven, post verzenden tot je een ons weegt !!!, incasso bureau zijn ze goed in en je komt van VGZ niet meer vanaf, stelletje honden !!, waardeloos bedrijf en verzekeren???? nee betalen !!! , via belasting kan je het terug vragen, hoe kom ik van VGZ af? CZ is 1000 x beter nooit een rekening alles automatich en geen incasso, VGZ heeft administratie nog steeds niet op orde
=tdehond schreef op zondag 1 jul 2012, 07:22: Al contact opgenomen met VGZ met het verzoek om eerst de factuur te versturen voordat incassobureau ingeschakeld wordt omdat dit tot nu toe nog niet door u ontvangen is.
Hoe staat het met de postbezorging in uw wijk? Mogelijk heeft PostNL de brief verkeerd bezorgd.
Aan incassobureau laten weten dat er nooit een rekening verstuurd is en dochter dus eerst wil weten wat gedeclareerd wordt. Ook aangeven dat als de rekening klopt dochter betaalt zonder incassokosten.
[quote=soepkiep schreef op zondag 1 jul 2012, 09:51]wij zijn ook weg gegaan bij v.g.z en zitten nu ook bij de c.z groep die is veel beter dan v.g.z of interpolis
kon ik daar maar weg !! klote bedrijf ze willen me niet laten gaan, dus betaal ik ook niets meer mijn man zit bij CZ nooit problemen, kan ik een gezins polis nemen?? maar dan blijft vgz ernaast nog bestaan, ik heb geprobeert me dood te laten verklaren bijVGZ en dan hoor je ineens niets meer van ze ik stuur alle nota's retour met afzender persoon onbekend op dit adres, of persoon overleden, moet je wel 80x doen dan snappen die gasten het pas
[quote=tdehond schreef op zondag 1 jul 2012, 07:22]Al contact opgenomen met VGZ met het verzoek om eerst de factuur te versturen voordat incassobureau ingeschakeld wordt omdat dit tot nu toe nog niet door u ontvangen is.
Hoe staat het met de postbezorging in uw wijk? Mogelijk heeft PostNL de brief verkeerd bezorgd.
Aan incassobureau laten weten dat er nooit een rekening verstuurd is en dochter dus eerst wil weten wat gedeclareerd wordt. Ook aangeven dat als de rekening klopt dochter betaalt zonder incassokosten.
post.nl is waardeloos komt bijna geen post meer aan ! of open of gescheurd, of vies en nat, of helemaal niets, en als je post.nl beld weten ze er nooit iets van IK BETAAL GEWOON NIET MEER
[quote=abarth schreef op zondag 1 jul 2012, 10:36]Danny Zwolle,
Niet betalen is in ieder geval geen oplossing. Zorg dat je een 3e persoon naar je zaak laten kijken want u komt er duidelijk niet meer uit met VGZ.
waar moet ik dan nu 2100 euro vandaan halen en tandartskosten 1995 euro? ik zie het niet meer zittemn een zwerver die een ongeluk op straat krijgt wod ook geholpen, maar mij wl een boeten geven van 130 % waardeloos, ik stem PVV
@dannyzwolle, ook de PVV helpt u niet uit de problemen met VGZ. Misschien een idee om langs te gaan bij het juridisch loket. Neem alle papieren mee en kijk of u tot een oplossing kunt komen. Hulp daar is gratis. klik hier voor de adressen.
[quote=dannyzwolle schreef op zondag 1 jul 2012, 11:11] ik stem PVV
Ik zou CZ stemmen in jouw geval ;-)
Misschien moet je het eens hogerop gaan zoeken om dit opgelost te krijgen:
--Heeft u een klacht over of een geschil met uw zorgverzekeraar, neem dan eerst contact op met uw zorgverzekeraar. Komt u er samen niet uit, dan kunt u misschien terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).--Info Hier
Dus je gelooft in "korte lontjes" politiek. Je bent er zelf een voorbeeld van dat dat zich tegen je keert. Zet eerst alles voor jezelf eens op een rijtje, voordat je (mogelijk onterecht) begint te schelden!!!!!
[quote=lewi0651 schreef op zondag 1 jul 2012, 00:44]mijn vraag is ;mijn dochter heeft van een incassoburo een aanmaning gehad wegens in gebreke zijn van een betaling aan vgz . mijn dochter heeft nooit een rekening gehad van de zorgverzekeraar .en nu moet ze 100 euro aan incassokosten betalen voor iets waar zij nooit een rekening van heeft gehad . er staat ook niet bij vermeld waar het van is . het mooie er aan is dat mij dat vorige maand ook overkwam ,maar vertelden ze bij de zorgverzekeraar dat ze een foutje had gemaakt (bij mij was het een rekening van de ambulance kosten die ik nooit heb gehad )en ze laat waren met rekeningen versturen . mijn vraag is nu kan dit zomaar en zijn er nog m eer mensen die problemen hebben met vgz.
Brief van incassobureau en nooit een rekening ontvangen. Dat kan, helaas verdwijnt er tegenwoordig nogal eens een zak post in de natuur om het maar eens netjes uit te drukken. De eerste stap. Neem contact op met de zorgverzekeraar. Zij moeten een kopie van de originele rekening naar jou verzenden cq. via e-mail naar je sturen. Daar heb je recht op. Tevens dient men na de verstreken betalingsperiode die op de factuur staat vermeld, een eerste aanmaning te sturen. Als je die niet betaalt binnen de aangegeven periode DAN zijn zij gerechtigd de betaling over te hevelen naar een incassobureau.
Als de betalingsachterstand niet weg gewerkt wordt blijft u gebonden aan VGZ.
Als ik kosten maak bij de tandarts door b.v. een kroon te laten plaatsen moet ik ook betalen ongeacht welke verzekering ik heb.
Alleen dient mijn tandarts het deel wat de verzekering vergoedt bij de verzekering en de rest betaal ik direct aan de tandarts. Dat werkt goed voor zowel tandarts als voor mij.
=dannyzwolle schreef op zondag 1 jul 2012, 11:11:
=abarth schreef op zondag 1 jul 2012, 10:36: Danny Zwolle,
Niet betalen is in ieder geval geen oplossing. Zorg dat je een 3e persoon naar je zaak laten kijken want u komt er duidelijk niet meer uit met VGZ.
waar moet ik dan nu 2100 euro vandaan halen en tandartskosten 1995 euro? ik zie het niet meer zittemn een zwerver die een ongeluk op straat krijgt wod ook geholpen, maar mij wl een boeten geven van 130 % waardeloos, ik stem PVV
Vlgs de site van VGZ sturen ze zelfs twee aanmaningen
In de aanmaning is een uiterste datum opgenomen waarop het verschuldigde bedrag op onze rekening moet zijn bijgeschreven. Het is belangrijk dat u op tijd betaalt. Hiermee voorkomt u een volgende aanmaning en de bijbehorende extra kosten.
Bij een tweede aanmaning brengen wij € 15,- administratiekosten in rekening. Na een derde aanmaning zullen wij de vordering overdragen aan een incassobureau. De bijkomende incassokosten en de verschuldigde wettelijke rente zijn dan voor uw rekening.
Communiceer schriftelijk (mail) met zowel VGZ als het incassobureau. Uiteraard is het niet meer dan normaal dat er een kopie factuur of iets dergelijks bij de brief van het incassobureau zit; je mag weten waarvoor je dient te betalen.
(Google evt. ook op incassokosten, check de hoogte van deze kosten.)
Wat vervelend dat je dochter geen aanmaningen ontvangen heeft. Als je een e-mail stuurt met de klacht en het klantnummer naar webcare@vgz.nl, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen.
[quote=webcare vgz schreef op maandag 2 jul 2012, 12:01]Beste lewi0651,
Wat vervelend dat je dochter geen aanmaningen ontvangen heeft. Als je een e-mail stuurt met de klacht en het klantnummer naar webcare@vgz.nl, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen.
Met vriendelijke groet, Zorgverzekeraar VGZ
Birgit Walet Medewerker Webcare Beste VGZ webcare medewerker, binnen hoeveel dagen mag men op een reactie rekenen? Op 03-07 heb ik naar bovenstaand e-mail adres geschreven maar tot op dit moment geen enkele reactie mogen ontvangen.
Het zou toch wel prettig zijn dat er op korte termijn gereageerd zou worden aangezien VGZ het steeds maar nalaat om declaraties per post naar mij te versturen ook al heb ik dit via de telefoon duidelijk kenbaar gemaakt. Als ex- VGZ abonnee heb ik namelijk geen andere keuze volgens uw website.
Vandaag nogmaals een mail verzonden naar het webcare team van VGZ omdat ik nog steeds geen reactie heb ontvangen, niet van het webcare-team en niet per post. Op een eerder geplaatst Twitter bericht wordt ook niet gereageerd. Bestaat dit team eigenlijk nog wel of hoe serieus moeten we berichten nemen onder het mom van "stuur even een reactie naar webcare@vgz.nl"?
Ik heb in mijn eerste mail al een link naar dit topic opgenomen, duidelijker kan ik het niet maken. Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat ik zoveel moeite moet ondernemen om een factuur per post te krijgen. Een andere wijze is er niet als ex VGZ klant, online inloggen kan namelijk niet meer maar toezeggingen vai de telefoon worden niet nagekomen en echt vriendelijk word je ook niet te woord gestaan als ze even geen antwoord op je vraag hebben.
Inloggen ex-VGZ klanten tijdelijk niet mogelijk
Bent u sinds 1 januari 2012 geen klant meer van VGZ, maar wilt u toch inloggen in Mijn VGZ? Dit is helaas op het moment niet mogelijk. Wilt u toch uw documenten zien? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij sturen u dan de documenten per post.
Vandaag een eerste reactie ontvangen van webcare@unive.nl (nee, niet van vgz.nl) en dat mijn "klacht" in behandeling is genomen door de afdeling Klachten management. De vragen die ik heb gesteld hadden voor mij niet via de klachtenafdeling hoeven gaan, maar als dat mogelijk niet anders zal kunnen, prima dan. Ook op een algemene Tweet is nu gereageerd dus er is iemand wakker geworden aan de andere kant ;)
Mijn excuses aan topic-starter lewi0651 voor het "gebruiken" van dit topic en als deze liever heeft dat ik een nieuw topic opstart dan geef dit maar even aan. Indien gewenst blijf ik mijn bevindingen delen.
@carola.83, jij begrijpt toch zeker ook wel dat zo'n webcare team voor iedereen bedoelt is en niet specifiek voor één persoon? Of denk je dat ze wachten op die ene reactie van topicstarter en de rest van Nederland dan maar negeren? Denk je dat serieus?
[quote=p750mmx schreef op dinsdag 10 jul 2012, 13:51]@carola.83, jij begrijpt toch zeker ook wel dat zo'n webcare team voor iedereen bedoelt is en niet specifiek voor één persoon? Of denk je dat ze wachten op die ene reactie van topicstarter en de rest van Nederland dan maar negeren? Denk je dat serieus?
Als jij ze contact met een Link naar een topic van een andere vraagsteller dan gaan ze vast niet direct denken oh we gaan ff alles lezen om te ontdekken over wie dit nu gaat want die heeft er ook een reactie tussen staan nee........... Dan is het niet zo gek dat ze niet per direct op jou gaan reageren natuurlijk Maak dan je eigen vraag gewoon aan zou ik zeggen ipv verwarring bij een hulpvraag van ander te stichting en als je ze benaderd stuur dan in elk geval geen link naar iets (van een ander) mee...
Dat je geen rekeningen of aanmaningen hebt ontvangen komt vaak door Post.nl, daar zijn sinds ze de vaste postbodes de laan uit hebben gestuurd veel problemen met de postbezorging! Ik krijg ook vaak post van de de buren en dan niet alleen van die naast mij maar ook van een paar straten verder met hetzelfde huisnummer. Ik gooi deze post altijd bij die mensen weer in de bus, maar veel mensen gooien het vaak bij het oud papier. Dus als u geen post heeft ontvangen zou ik maar eens contact opnemen met Post.nl!
@stacey, jou reactie heeft me duidelijk gemaakt dat het geen zin heeft om hier een apart topic van te maken of nog nieuwe informatie aan dit topic toe te voegen. Je moet niet willen reageren enkel om een reactie te plaatsen omdat deze aan je totaal aantal reacties wordt toegevoegd. Je moet reageren om zinnige inhoud aan een topic toe te voegen en daar ben je voor nu niet echt in geslaagd.
Jij onderschat hoe goed een webcare team kan werken (niet specifiek VGZ, er zijn er 10-tallen), die kijken normaal gesproken echt wel verder dan hun neus lang is en natuurlijk heb ik in mijn mail naar webcare toe duidelijk gemaakt waarom het gaat. Dat ik daarbij link naar een topic plaats is extra info maar daar hoeft men verder niets mee te doen als men niet wil. Ik heb in dit topic enkel duidelijk willen maken dat er niet snel gereageerd werd op mijn mail naar webcare@vgz.nl, dit is algemene info, meer niet. Mogelijk heeft topic starter hetzelfde ervaren, of andere lezers, maar mogelijk ook niet en maak ik het alleen maar mee. Hier laat ik het bij.
[quote=p750mmx schreef op dinsdag 10 jul 2012, 14:42]@stacey, jou reactie heeft me duidelijk gemaakt dat het geen zin heeft om hier een apart topic van te maken of nog nieuwe informatie aan dit topic toe te voegen. Je moet niet willen reageren enkel om een reactie te plaatsen omdat deze aan je totaal aantal reacties wordt toegevoegd. Je moet reageren om zinnige inhoud aan een topic toe te voegen en daar ben je voor nu niet echt in geslaagd. .
Daar ben jij zeker niet in geslaagd want je gooit jij probleem met voorrang in het topic van en ander en neemt hele topic gewoon over met je geklaag .....
Dus Ik onderschat niets wat betreft webcare team maar vind het nogal Asociaal dat je op een ander topic wilt mee fietsen.......... Er staat daar een contact adres en gebruik dat dan gewoon met je eigen naam en gegevens en dus zonder Link naar een ander, dat is al iemand een bericht sturen met een ander z`naam eronder en blijf er in een ander z`n topic niet over doorgaan. Topic van en ander geheel overnemen en je daar ook nog beklagen dat je niet direct antwoord krijgt vind ik niet erg netjes.........
Ik wil ook graag reageren op de problemen met VGZ. Ik heb inmiddels mijn recht-bijstand ingeschakeld. Raad dat ook zeker aan als je er niet uitkomt met VGZ. Kortom bij het VGZ is het administratief een rotzooitje. Zit er al vanaf mijn 16e jaar als het ooit opgelost is zeg ik VGZ op. Wil een ieder succes wensen die problemen heeft met VGZ.
[quote=thailand1960 schreef op maandag 3 jun 2013, 10:58]Ik wil ook graag reageren op de problemen met VGZ. Ik heb inmiddels mijn recht-bijstand ingeschakeld. Raad dat ook zeker aan als je er niet uitkomt met VGZ. Kortom bij het VGZ is het administratief een rotzooitje. Zit er al vanaf mijn 16e jaar als het ooit opgelost is zeg ik VGZ op. Wil een ieder succes wensen die problemen heeft met VGZ.
*informeer eens of je niet een klacht kunt indienen bij de KIFID in Den Haag
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen. Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel. Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel
...
Lees meer
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.