jk
door jkooij1949 Sep 25, 2017 om 14:27
Garantie & verzekeringen

Waar moet in zijn voor vragen over het artikel "teveel betalen voor uitvaarten."

In  de nieuwsbrief van KASSA van vrijdag 22 september 2017 staat het artikel: "Nabestaanden betalen teveel voor uitvaarten.

Mijn vrouw is afgelopen woensdag overleden en nu blijkt dat we ook moeten bijbetalen.

In het verleden hadden we een Natura-verzekering bij NUVA. Deze is op een bepaald moment overgegaan naar Yarden.

Ik heb brieven daarover nog wel.

Nu wil ik graag weten of ik ook "Opgelicht" word Yarden.

En waar ik informatie kan kijken om te bekijken wat mij te doen staat.

Vriendelijke groet. J. Kooij

1508 8 Rapporteer

ge
door george321 - Sep 25, 2017 om 14:35
390 Antwoorden / 1 Vragen

Gecondoleerd en sterkte met uw verlies.

Vergelijk aub wat er in uw polis staat als dekking met bedragen en wat er op de factuur staat die u tot bijbetaling vraagt.
Als u (als voorbeeld) een koffietafel achteraf van 50 personen was verzekerd en er zijn 100 personen geweest, dan snapt u waar het verschil zit.Wel kan er van de "niet afgenomen" verzekerde dingen wat heen en weer geschoven worden, maar U bent degene die de polis en de rekening heeft. Ook natura verzekeringen kennen grenzen.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2017 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een jaar of tien geleden ook een brief gehad hebt van Yarden met gejammer dat ze de natura uitvaarten niet meer voor die polis kunnen verzorgen, maar dat u ineens maar voor een bepaald bedrag voor de uitvaart verzekerd bent, durf ik met een gerust hart te stellen dat Yarden u ook probeert op te lichten.

Wat u te doen staat, is vooralsnog NIET betalen.

Ik zal proberen een link te zoeken, waarin u kunt lezen wat u moet doen.

Po
door Pontiac - Sep 25, 2017 om 15:40
131 Antwoorden / 5 Vragen

Tot onze spijt maakten wij als kinderen het zelfde mee bij de crematie van ons mam , we zijn om de tafel gaan zitten met de begravenis ondernemer in Zwolle en deze verklaarde dat alles gedekt was maar wij moesten toch ruim 500 euro na/bij betalen en na info bleek dus ook dat Yarden hier de polis had overgenomen van de oorspronkelijke verzekerings maatschappij .Links of rechts om je haalt bakzijl bij deze geslepen jonges/meisjes van Yarden.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2017 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2017 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit stond er in de Volkskrant.

https://www.volkskrant.nl/economie/yarden-laat-families-na-uitvaart-tot-wel-duizenden-euro-s-extra-betalen~a4517875/

Uiteindelijk moet u bij het Kifid zijn, als Yarden niet overstag gaat.

jo
door jorisw - Sep 25, 2017 om 19:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Laat dit een les voor anderen zijn: gewoon lekker zelf sparen voor je begrafenis en deze "verzekeraars" links laten liggen. Bij de meeste uitvaartverzekeringen betaal je uiteindelijk meer aan premie dan wat je krijgt.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2017 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor uw gemak.

http://www.hansvrij.nl

i
nlogcode:   6

uitvaart