Welke rechten heb ik?
Ik ben zaterdag 6 augustus naar een milansummerfestival te zuiderpark geweest. Ik heb een chaptimaker of tewel een rotimaker gekocht.
Zondag heb ik de doos geopend en het is niet goed (fabriekfouten) gemaakt. Er zat geen boekje, kabel is een beetje gesmolten, er ontbrak een groefje. Ik heb 's avonds teruggebracht naar zuiderpark. Weer entreekaart gekocht. Ik heb de man gewezen en hij heeft mij een andere gegeven die ook zo beschadigd is alleen heeft deze wel de groefje, maar de kabel kan weer smelten als je gaat gebruiken en geen boekje gekregen. Het heeft geen keurmerk. Ik heb 3 maanden garantie. De winkel is in rotterdam. Ik had mijn geld teruggevraagd maar hij weigert. Heb nog niet gebruikt. Ik heb alleen een pinbon als bewijs. Antibaklaag heeft ook krasjes zijkant is ook beschadigd. Al die andere rotimakers zijn ook zo geen enkel is netjes. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen of kan ik het vergeten?
Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
Probeer de winkel in R'dam te benaderen per email en of telefoon.
of kan ik het vergeten?
Met een beetje pech wel.
Hallo Damini ,
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Voor verdere informatie klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Hallo Marita5
Ik heb het afgelopen za 6 aug. 2016 gekocht en gisteren al teruggebracht om mijn geld te vragen, maar hij weigert om te geven. Ik heb het niet gebruikt.
Je hebt redelijk veel rechten, er vanuit gaand dat dit gewoon een aankoop van een nieuw produkt is bij een zakelijke verkoper en niet een tweedehandsje op een rommelmarkt van een privepersoon. De vraag is of je die rechten ook kunt laten gelden en dat zal moeilijk worden, veel tijd kosten met nog maar de vraag wat het resultaat gaat zijn. Zonde van uw zuurverdiende geld maar leer er van: koop nooit iets op straat, aan de deur of via de telefoon. Trek altijd de verkoper na, het bedrijf waar deze voor staat, het retour- en garantiebeleid. Kies voor zeker en geef een paar euro meer uit voortaan.
Geen idee of die rechten ook gelden bij verkoop op een festival. Volgens mij staan die verkopers er met een kraampje, misschien niet eens echt geregistreerde handelaars. Het verhaal van winkel in Rotterdam, heeft u dat gechecked? Zoals u het roti-apparaat omschrijft, meerderen, lijkt mij dat ze "van de vrachtwagen" zijn gevallen. (Ja, geloof nu eenmaal niet alles).
@Damini ,
Stel uw vraag eens aan consuwijzer , klik op de rode regel.
https://www.consuwijzer.nl/contact
Of het Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact
Ik denk dat je het geld maar moet vergeten. Hoop dat de pan niet al te duur was. Er is een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Voortaan dergelijke zaken maar niet meer kopen op festivals, braderieën e.d.
Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen of kan ik het vergeten?
Ik zou er in ieder geval geen (reis)geld aan spenderen voor het mogelijk niet uw recht krijgen.
Kijk anders eens af en toe bij kringloopwinkels, daar zijn ze ook weleens te vinden (voor een enkele euro).
Op festivals e.d. kunt u inderdaad maar beter niet dergelijke spullen kopen. Alleen cd's e.d. heeft soms zin als het bijv.bootlegs zijn die verder nergens te koop zijn en dan bij het standje laten afspelen voor controle, en ook de prijs bij meerdere standjes als die er zijn vergelijken.
U heeft het recht op 14 dagen bedenktijd. Omdat deze winkel u buiten de normale verkoopruimte iets heeft verkocht, krijgt u herroepingsrecht. Ik ga er nu even vanuit dat u dat niet is verteld, daarmee wordt uw bedenktijd maximaal een jaar.
Voor het terugzenden van het product hoeft u in principe ook niet te betalen, omdat de verkoper heeft nagelaten u dit mede te delen.
Oké, dit is de wet. Nu de weerbarstige praktijk. Waarschijnlijk is het zo'n figuur die zijn troep op markten en festivals probeert te slijten en dan wegwezen geblazen.
Naar gelang de prijs van het product zou u er een zaak van kunnen maken, vooral als u bijv. een rechtsbijstandverzekering heeft.
Wil dit alles niets opleveren dan kunt u in ieder geval een klacht over deze ondernemer indienen bij de ACM, dat gaat via consuwijzer (zie marita5)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer