"Worry-Free" pakket autoverhuurwebsite EasyTerra
Beste allemaal,
Mijn partner en ik hebben via de website van EasyTerra een auto gehuurd voor onze vakantie. De auto konden we uiteindelijk ophalen en inleveren bij het lokale bedrijf Avis. Nu hebben wij bij EasyTerra een "Worry-Free" pakket afgesloten. Met dit pakket zou je verzekerd zijn voor alle ongemakken. Ook wordt er nadrukkelijk aangegeven dat je je ter plaatste geen verzekeringen moet laten aansmeren, want alles is gedekt.
Bij het inleveren van de auto werd er een minuscuul deukje gevonden in de voordeur aan de bestuurders kant. Het deukje is duidelijk ontstaan door dat iemand zijn/haar deur van zijn/haar auto heeft gestoten tegen onze huurauto. Nu bleek ik verantwoordelijk te zijn voor de schade tegenover het lokale bedrijf Avis. Avis declareert de kosten bij mij en ik moet de schade dan maar zelf declareren bij EasyTerra. Dit betekend dat ik in eerste instantie de schade zelf moet betalen. In mijn ogen blijft er op deze manier van het "Worry-Free" pakket weinig over. Dit zorgt namelijk WEL voor financiële zorgen.
Nu is er een bedrag van €705,89 afgeschreven van mijn creditcard en probeer ik hulp te krijgen via de klantenservice van EasyTerra. Wanneer ik telefonisch contact probeer te krijgen wordt ik uiteindelijk doorverbonden met "Auto Europe" in Duitsland en krijg ik een Engels sprekend persoon aan de telefoon. Wanneer ik vraag om een Nederlands sprekend persoon, krijg ik te horen dat er vandaag geen persoon aanwezig is die Nederlands spreekt. Wanneer ik de vraag stel wanneer er een Nederlands sprekend persoon aanwezig is, krijg ik als antwoord "Misschien morgen, geen idee". Dit vind ik sowieso een vreemde gang van zaken, omdat ik tenslotte bij een Nederlandse website de auto heb gehuurd. De andere mogelijkheid is een webformulier invullen op de website EasyTerra. Dit heb ik vervolgens gedaan. Na het invullen wordt nadrukkelijk aangegeven dat het enige tijd gaat duren voordat je antwoord krijgt. Het feit blijft dat er een bedrag van €705,89 van mijn creditcard is afgeschreven.
De vraag is, kan ik hier iets mee?
Topantwoord
Naar welk telefoonnummer heb je gebeld?
Naar het telefoonnummer 0800 022 37 39
Topantwoord
ls u schade heeft of als uw huurauto gestolen is, moet u de volgende documenten tonen:
- Huurcontract
- Schaderapport van het autoverhuurbedrijf
- Politierapport of een schriftelijke kennisgeving van de politie bij een eenzijdig ongeval
- Een bewijs van betaling en/of een kopie van het creditcardafschrift
Er wordt alleen overgegaan tot restitutie wanneer alle documenten worden getoond en wanneer opzet en nalatigheid uitgesloten kunnen worden.
De exacte procedure staat beschreven in de voorwaarden die u bij het boeken van een huurauto dient te accepteren. Deze staan ook nogmaals op de voucher die u na de reservering ontvangt.
https://www.easyterra.nl/verzekeringen.html
Nog even in de papieren kijken die je gekregen hebt.
Er is geen politie bij betrokken geweest. Dit zou betekenen dat ik vanuit Nederland alsnog aangifte moet doen bij de politie in Spanje?
Een deukje, daan komt geen politie meer aan te pas.
Aan PANTER22: Er is geen politie bij betrokken geweest. Dit zou betekenen dat ik vanuit Nederland alsnog aangifte moet doen bij de politie in Spanje?
Aan SYLVIA_71: Naar het telefoonnummer 0800 022 37 39.
Ik blijf het een bizar feit vinden dat EasyTerra dit een "Worry-Free" pakket durft te noemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer