mi
door michaelverkerk030 Sep 13, 2017 om 13:01
Garantie & verzekeringen

"Worry-Free" pakket autoverhuurwebsite EasyTerra

Beste allemaal,

Mijn partner en ik hebben via de website van EasyTerra een auto gehuurd voor onze vakantie. De auto konden we uiteindelijk ophalen en inleveren bij het lokale bedrijf Avis. Nu hebben wij bij EasyTerra een "Worry-Free" pakket afgesloten. Met dit pakket zou je verzekerd zijn voor alle ongemakken. Ook wordt er nadrukkelijk aangegeven dat je je ter plaatste geen verzekeringen moet laten aansmeren, want alles is gedekt.
Bij het inleveren van de auto werd er een minuscuul deukje gevonden in de voordeur aan de bestuurders kant. Het deukje is duidelijk ontstaan door dat iemand zijn/haar deur van zijn/haar auto heeft gestoten tegen onze huurauto. Nu bleek ik verantwoordelijk te zijn voor de schade tegenover het lokale bedrijf Avis. Avis declareert de kosten bij mij en ik moet de schade dan maar zelf declareren bij EasyTerra. Dit betekend dat ik in eerste instantie de schade zelf moet betalen. In mijn ogen blijft er op deze manier van het "Worry-Free" pakket weinig over. Dit zorgt namelijk WEL voor financiële zorgen.
Nu is er een bedrag van €705,89 afgeschreven van mijn creditcard en probeer ik hulp te krijgen via de klantenservice van EasyTerra. Wanneer ik telefonisch contact probeer te krijgen wordt ik uiteindelijk doorverbonden met "Auto Europe" in Duitsland en krijg ik een Engels sprekend persoon aan de telefoon. Wanneer ik vraag om een Nederlands sprekend persoon, krijg ik te horen dat er vandaag geen persoon aanwezig is die Nederlands spreekt. Wanneer ik de vraag stel wanneer er een Nederlands sprekend persoon aanwezig is, krijg ik als antwoord "Misschien morgen, geen idee". Dit vind ik sowieso een vreemde gang van zaken, omdat ik tenslotte bij een Nederlandse website de auto heb gehuurd. De andere mogelijkheid is een webformulier invullen op de website EasyTerra. Dit heb ik vervolgens gedaan. Na het invullen wordt nadrukkelijk aangegeven dat het enige tijd gaat duren voordat je antwoord krijgt. Het feit blijft dat er een bedrag van €705,89 van mijn creditcard is afgeschreven.

De vraag is, kan ik hier iets mee?


30576 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

sy
door sylvia_71 - Sep 13, 2017 om 13:07
288 Antwoorden / 0 Vragen
10

Naar welk telefoonnummer heb je gebeld?

mi
door michaelverkerk030 Sep 13, 2017 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Naar het telefoonnummer 0800 022 37 39

Topantwoord

panter22
door panter22 - Sep 13, 2017 om 13:13
6599 Antwoorden / Vragen
10

ls u schade heeft of als uw huurauto gestolen is, moet u de volgende documenten tonen:

  • Huurcontract
  • Schaderapport van het autoverhuurbedrijf
  • Politierapport of een schriftelijke kennisgeving van de politie bij een eenzijdig ongeval
  • Een bewijs van betaling en/of een kopie van het creditcardafschrift

Er wordt alleen overgegaan tot restitutie wanneer alle documenten worden getoond en wanneer opzet en nalatigheid uitgesloten kunnen worden.

De exacte procedure staat beschreven in de voorwaarden die u bij het boeken van een huurauto dient te accepteren. Deze staan ook nogmaals op de voucher die u na de reservering ontvangt.
https://www.easyterra.nl/verzekeringen.html

Nog even in de papieren kijken die je gekregen hebt.

mi
door michaelverkerk030 Sep 13, 2017 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen politie bij betrokken geweest. Dit zou betekenen dat ik vanuit Nederland alsnog aangifte moet doen bij de politie in Spanje?

panter22
door panter22 Sep 14, 2017 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Een deukje, daan komt geen politie meer aan te pas.

mi
door michaelverkerk030 - Sep 13, 2017 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aan PANTER22: Er is geen politie bij betrokken geweest. Dit zou betekenen dat ik vanuit Nederland alsnog aangifte moet doen bij de politie in Spanje?

Aan SYLVIA_71: Naar het telefoonnummer 0800 022 37 39.

Ik blijf het een bizar feit vinden dat EasyTerra dit een "Worry-Free" pakket durft te noemen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 13, 2017 om 17:51
7225 Antwoorden / 3 Vragen
1

In een van de reviews (waar u ook op hebt gereageerd) lees ik dat die persoon op verzoek van  EasyTerra bij thuiskomst een schade retour formulier ingevuld heeft omdat deze een worry free optie had. Deze persoon kreeg binnen korte tijd zijn geld retour.
Misschien kunt u dat ook nog doen.
KLIK

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

aj
ajay - May 29, 2024 om 09:27
Huishouden & energie
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak? Lees meer