pe
door peterus Jun 25, 2010 om 18:16
Garantie & verzekeringen

Ziektekosten verzekering verhoging.

Met de nieuwe regering op komst zal het mij niet gaan verbazen dat we in USA toestanden gaan belanden als het om de eigen bijdrage gaat die nu 165 euro bedraagt en gewoon verdubbeld gaat worden,resultaat,een uitholling van ons sociaal stelsel die voor de gewone man eerdaags onbetaalbaar gaat worden,de rijker rijker en de armen armer jammer dat we niet hebben nagedacht met onze stem.

664 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel topics gaan er nog over dit onderwerp geopend worden!!

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........dat we niet hebben nagedacht met onze stem.............. Denk jij. Ik heb toch echt nagedacht en met mij vele anderen, verwacht ik.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja wat doen we hier aan?
waar moet het allemaal na toe als het zo door gaat?
en wat als ik het niet kan betalen, ben nu al bij als de maand om is

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij moet blij zijn

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze proberen al jaren de specialisten aan te pakken, dat blijkt niet mogelijk. Waarschijnlijk zitten er in Den Haag te veel specialisten in de politiek, zodat die lagere inkomens blokkeren. En de ziekenhuisen en huisartsen gaan steeds de zorg oprekken. Alles moet kunnen. Voor je het weet zet men je je hele leven lang aan de medicijnenindustrie.
Wat kunnen ze wel doen om te bezuinigen? Juist, eigen risico omhoog.
Maar let op.......er komt nog veel meer op ons af!!!! Het basispakket zal nog veel meer worden uitgekleed.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2010 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

krieties schreef op zaterdag 26 jun 2010, 20:52: Ze proberen al jaren de specialisten aan te pakken, dat blijkt niet mogelijk. Waarschijnlijk zitten er in Den Haag te veel specialisten in de politiek, zodat die lagere inkomens blokkeren. En de ziekenhuisen en huisartsen gaan steeds de zorg oprekken. Alles moet kunnen. Voor je het weet zet men je je hele leven lang aan de medicijnenindustrie.
Wat kunnen ze wel doen om te bezuinigen? Juist, eigen risico omhoog.
Maar let op.......er komt nog veel meer op ons af!!!! Het basispakket zal nog veel meer worden uitgekleed.

Hallo sonjaatje:
Dit is nou gewoon een top antwoord te noemen van:krieties.
Met paars plus op komst hoop ik dat je wat geld achter de hand hebt!

ve
door verwijderd - Jul 19, 2010 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was vorige week bij een plaatsvervangend huisarts(de mijne is op vakantie) en daar hing een poster met de tekst:
"De zorg/aandacht die u gewend was, kunt u niet meer krijgen"
de reden is dat de huisartsen moeten inleveren, en wij(de patiënten) moeten daar voor opdraaien. Dus de H.A. kan je niet meer de aandacht geven en de zorg die je eigenlijk nodig hebt. Een 10 min. consult is idd een 10min. consult.

Hou mijn hart vast!
En Amerika style, daar zijn ze de laatste 2 jaar al langzaamaan mee begonnen.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2010 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Een 10 min. consult is idd een 10min. consult........... Dat is al jaren zo; plm. 15 jaar geleden moest ik toen al melden dat ik een dubbelconsult wilde als ik dacht aan 10 min. niet genoeg te hebben.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2010 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op maandag 19 jul 2010, 17:25: ..........Een 10 min. consult is idd een 10min. consult........... Dat is al jaren zo; plm. 15 jaar geleden moest ik toen al melden dat ik een dubbelconsult wilde als ik dacht aan 10 min. niet genoeg te hebben.

Ik had een nota van de tandarts ontvangen,met daarop vermeld;
Consult kosten van; hoe mijn gebit verder te behandelen?
Navraag bij de tandarts van hoe of wat?
Hij had mij gevraagd;Of ik nog vragen had?
Bespreking Kosten,€25.75
De verzekering betaalde de rekening en kreeg geen reactie terug van hun toen ik dit voorlegde.
Hoezo gaat de eigen bijdrage eerdaags omhoog?
En ik denk dat velen met mij, dat dit slechts een topje van de ijsberg is te noemen van de;graaicultuur in Nederland.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 01:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat nu die eigen bijdrage van de basisverzekering niets te maken hebben met tandartskosten(=vrijwillige aanvullende verzekering)

Beeld van tpoicstarter is onvolledig en eenzijdig en derhalve onjuist.

Er zijn hier al veel discussie over. vallen in herhaling.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zorg zoals geregeld wordt tussen specialisten en zorginstellingen is niet altijd transparent.
Mijn tandarts weigert met de zorginstellingen te werken en moeten wij derhalve contant betalen en declareren bij de zorgaanbieder.
Tot mijn grote schrik, ging voor de controle waar ik vorige jaar nog 38€ voor moet betalen inclusief tandsteen verwijdering, en vorige week moest ik ineens 158, 67 € voor hetzelfde maar wel met een kaakfoto, want het moet zoals mij wordt gemeld.
Ik bedoel hiermee: ik zie hoe duur het is, maar vele onder ons weten het helemaal niet en gaan doodgewoon verder met dat ze altijd gewend zijn: mijn verzekering betaald doch....
Juist omdat alles niet transparent genoeg is, weet de consument (patiënt) niet hoe duur het was toen en nu!
En idd, de zorg wordt zo duur, maar mede door de vindingrijke van de artsen die altijd zoeken naar iets om extra te kunnen verdienen, wordt op lange termijn alles onbetaalbaar voor de kleine man...

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker wel nagedacht en gewaarschuwd tegen de gevolgen van VVD aan de macht.

Zeker niet gestemd op VVD.

Zeker wel straks de dupe van nieuwe pluk ze beleid.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, 10, 20 en 30 jaar geleden klaagden de mensen al over politieke besluiten en de (financiële) consequenties er van. De Nederlander kennende, zal dat ook de komende 10, 20 en 30 jaar zo door gaan. Niks nieuws onder de zon dus.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond

Je schrijft: Zeker wel nagedacht en gewaarschuwd tegen de gevolgen van VVD aan de macht.

Zeker niet gestemd op VVD.

Zeker wel straks de dupe van nieuwe pluk ze beleid.

Ik kan het even niet volgen beste collega. Kun je enige uitleg geven bij jouw aannames en aan wie jouw post is gericht.

Met dank, Pedro.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Read
antwoord aan t.s. en nu dus u.

Ik heb
Zeker wel nagedacht en gewaarschuwd tegen de gevolgen van VVD aan de macht.
Ik heb
Zeker niet gestemd op VVD.
Ik ben
Zeker wel straks de dupe van nieuwe pluk ze beleid.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

testcase schreef op zaterdag 24 jul 2010, 01:10: Laat nu die eigen bijdrage van de basisverzekering niets te maken hebben met tandartskosten(=vrijwillige aanvullende verzekering
Beeld van tpoicstarter is onvolledig en eenzijdig en derhalve onjuist.

Er zijn hier al veel discussie over. vallen in herhaling.

Geachte testcase,
Laat ik nu een schoonmoeder hebben die haar man niet heeft gezorgd voor een onbezorgde oude dag,dus alleen AOW en dat bedraagt 982 euro want ze is weduwe.
En hoeveel mensen denk jij nou wel niet die in zo'n situatie zitten en dan heb ik het nog niet over de bijstand etc.
En hoop niet dat je van zo'n bedrag moet rondkomen want het is gewoon vaste armoede te noemen.
En de VVD die er is voor de rijken en afstevend op een rechts kabinet hoop ik dat je nog wat geld op de plank hebt liggen,want USA toestanden gaan er gewoon komen en dat werkt echt wel verloedering in de maatschappij los.
En wie betaald die rekening dan weer?Juist de man met de pet en zo glijden we van een zeer welvarend land af naar de status:Derde wereld land.
Tenzij je vind dat voedselbanken,zwervers en gedwongen verkoop van je woning,etc de normaalste zaak van Nederland te noemen is?
Ik hoop dat er wel zoveel discussie los komt dat men eens gaat nadenken daar in Den-Haag,jammer dat de regenten cultuur steeds aan bod blijven als het om regeren gaat.En lees ook:Zit niet op die PVV te wachten,want die Geert moet eens weten/beseffen dat we allemaal wereldbewoners zijn ongeacht kleur etc.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

We kunnen pas hier iets schrijven als er misschien dit jaar nog een nieuw kabinet zou komen en ze dit gaan aanpassen dus voorlopig rust met verhogingen.

Dus het voordeel is dat ze dit vermoedelijk pas later gaan doen, en of de VVD gaat regeren is nog maar de vraag, zonder VVD is volgens Emile Roemer ook mogelijk, maar dat weten we pas als het rond is.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peterus,

Laat ik nu een moeder hebben die weduwe is en ook alleen AOW krijgt en zeer afhankelijk is van de zorg(verzekering). Ik kan u vertellen dat zij vooral dankbaar is voor de zorg die ze krijgt. En het lukt haar nog steeds om rond te komen met haar AOW. Het is een uitdaging, maar zeker niet onmogelijk.

Uw schoonmoeder heeft met 3 soorten kosten te maken:

1) Inkomensafhankelijke bijdrage op haar AOW
2) Nominale premie
3) Eigen risico

1) Bij de invoering van de verzekeringswetgeving is da AOW dusdanig verhoogd dat er geen netto negatieve effecten zijn op een AOW uitkering. M.a.w. woorden dat kost dus niets extra.

2) Uw moeder krijgt en volledige zorgtoeslag. Als u even goed zoekt, kost haar een basisverzekering slechts ca 30 euro in de maand. Dat is een schijntje als je naar de werkelijke kosten van de zorg kijkt.

3) Als uw moeder veel zorg gebruikt, zal ook de eigen risico voor haar rekening komen. Vriend en vijand zijn het er over eens dat de huidige eigen risico niet werkt waarvoor het bedoeld is en was.(beperking zorgvraag). DIt gaat pas echt helpen als dit aanzienlijk wordt verhoogd naar ongeveer 750 euro. Dit zal uiteraard gepaard gaan met een forse daling van de nominale premie. Ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar probeer het beeld wel genuanceerder neer te zetten dan de topicstarter.

Uw schoonmoeder heeft voor de essentieel basiszorg ca. 45 euro per maand. Dit is 4% van haar inkomen. Een alleszins redelijk bedrag. als er een aanzienlijk verhoging wordt doorgevoerd.

De discussie over de zorgverzekering wordt zelden in de volledige context gevoerd. Maar er is wel een probleem met de almaar stijgende kosten. Naar anderen wijzen (overheid of uw schoonvader) gaat dit probleem niet oplossen.

U stelt dat de rekening terecht komt bij JAN met de pet. DIt is pertinent niet zo. Juist de laagstbetaalden worden zeer beschermd. In het huidige systeem zijn het vooral de hogere middeninkomen die relatief het meest betalen aan de zorg. Zij zullen vooral de rekening gaan betalen als we de zorg niet onder controle krijgen.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mopperen, mopperen en nog eens mopperen op forums als deze.
Mopperen tegen elkaar, helpt helemaal niets.

Het volk krijgt de leiders welke zij verdienen / kiezen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Opa Bertje,

De Thuisblijvers zijn groter dan VVD indien ze ook zetels hadden gekregen!
Helaas kiezen vele op 1 onderwerp of omdat ze het al jarenlang doen zonder te denken, Christenen die CDA stemde, PvdA omdat je arbeider bent of een partij omdat je de plaatselijke zo goede man vind.
Dus zonder verder te kijken stemmen vele dus "beetje dom" zoals Maxima ooit vertelde!

ve
door verwijderd - Nov 4, 2011 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op zondag 25 jul 2010, 19:02: We kunnen pas hier iets schrijven als er misschien dit jaar nog een nieuw kabinet zou komen en ze dit gaan aanpassen dus voorlopig rust met verhogingen.

Dus het voordeel is dat ze dit vermoedelijk pas later gaan doen, en of de VVD gaat regeren is nog maar de vraag, zonder VVD is volgens Emile Roemer ook mogelijk, maar dat weten we pas als het rond is.

Wat vind u inmiddels van het nieuwe kabinet met de VVD/CDA
Zo ook dat de eigen bijdrage/risico naar €220 gaat in 2012.
Er steeds meer zaken uit het basispakket verdwijnen in no time?

ve
door verwijderd - Nov 4, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al een heel oud gezegde of je door de hond of door de kat gebeten wordt maak niet maar gebeten ben je dan toch. Politiek is met de wind meewaaien als je mee wilt regeren

ve
door verwijderd - Apr 26, 2012 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn 2 jaar verder en betalen dus nu €230.aan eigen risico bijdrage.
Het kabinet is gevallen,wat ik niet betreur.
Maar met 14 miljard tekort op de begroting zal de rekening wel bij de burger terecht gaan komen en betalen we in no time €300 eigen risico bijdrage.
Hoop alleen dat we nu eens met zijn allen een halt toeroepen aan dit soort praktijken en een stop toeroepen aan de regenten cultuur van; CDA/PVDA/VVD.
Door wijs te stemmen met de volgende verkiezingen en dat een ieder ook eens gaat stemmen!
MVG,Peterus

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

opabertje schreef op maandag 26 jul 2010, 19:19: Mopperen, mopperen en nog eens mopperen op forums als deze.
Mopperen tegen elkaar, helpt helemaal niets.

Het volk krijgt de leiders welke zij verdienen / kiezen.

we hebben nieuwe leiders!
Eigen bijdrage wordt €350.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

peterus schreef op woensdag 3 okt 2012, 18:12: we hebben nieuwe leiders! Eigen bijdrage wordt €350.

Dat besluit was al in dit voorjaar genomen door de Kunduz coalitie, t.w. VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie!

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op woensdag 3 okt 2012, 20:19:
peterus schreef op woensdag 3 okt 2012, 18:12: we hebben nieuwe leiders! Eigen bijdrage wordt €350.

Dat besluit was al in dit voorjaar genomen door de Kunduz coalitie, t.w. VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie!

Had ik het niet bij het juiste eind dan?
Voor het jaar 2015 is het €500 en in 2017 €700.
Hoop dat uw inkomen ook zo stijgt?