student538
door student538 Nov 16, 2013 om 12:27
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekeraar Promovendum de goedkoopste?

Promovendum geeft aan dat zij de afgelopen 4 jaar de goedkoopste waren. Dit klopt niet. Ik heb in 2011 via de Reclame Code Commissie een zaak aangespannen en met succes gewonnen. Zie https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=48107&acCode

Zij beweren nog steeds de goedkoopste te zijn, ook voor het jaar 2014! Promovendum kost € 81,25 euro per maand. Echter Zekur, prijsvechter van Univé kost € 80,25 euro per maand. Dus is Promovendum niet de laagste in prijs? Anderzorg, de prijsvechter van Menzis heeft haar tarieven voor 2014 nog niet bekend gemaakt. Voor dit jaar was Promovendum voor het eerst wel de goedkoopste basiszorg verzekeraar.

2180 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2013 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2013 om 12:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar weer naar de Reclame Code Commissie.....

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 16, 2013 om 13:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Voorwaarden?
Was het een beperkte keuze van ziekenhuizen en waren die lijsten hetzelfde?

En hoe snel zijn ze met vergoeden en moet je zelf insturen of mag de behandelaar dat doen?
Aangesloten ziekenhuizen en artsen doen dit voor je en je hoeft dan niet voor te schieten en loop geen enkel risico.

Verder eisen ze regelmatig een originele rekening en geen kopie, en als je in Dec/Jan behandeld bent en slechts 1 totaal rekening kreeg heb je een probleem.
Ook is de indien en behandel datum niet altijd even duidelijk dus vooral die mensen hebben vaak grote problemen bij overstap!

wi
door wilhelmina59 - Nov 17, 2013 om 22:56
519 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand vergeet hier iets mede te delen. Genoemde verzekeraar discrimmineert op grond van opleiding

ol
door olijfje3 - Nov 17, 2013 om 23:50
284 Antwoorden / 26 Vragen

zouden ze je opleiding controleren, het heeft me altijd verbaasd

olijfje3

pi
door pieterwolters - Nov 18, 2013 om 10:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op zondag 17 nov 2013, 22:56]Iemand vergeet hier iets mede te delen. Genoemde verzekeraar discrimmineert op grond van opleiding

Wat is daar discriminerend aan? Dan kan je ook wel gaan zeggen dat collectieve verzekeringen discrimineren omdat ze alleen mensen aannemen die bij een bepaald bedrijf of bepaalde voetbalclub zitten.

pi
door pieterwolters - Nov 18, 2013 om 10:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op zondag 17 nov 2013, 23:50]zouden ze je opleiding controleren, het heeft me altijd verbaasd

olijfje3

Lijkt me wel. Het hele idee is gebaseerd op het feit dat mensen met een hogere opleiding minder zorg nodig hebben (en vice versa). Je gaat dan niet laagopgeleide mensen verzekeren als het risico bestaat dat de kosten omhoog gaan.

wi
door wilhelmina59 - Nov 18, 2013 om 12:46
519 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is ook al weer het principe van de Basisverzekering???

jpm
door jpm - Nov 18, 2013 om 15:06
820 Antwoorden / 28 Vragen

Hihi, dan moet ik me daar zeker melden. Laag inkomen, hoog opgeleid. ('t Is maar net wat je hoog opgeleid noemt hoor).
Ik vind dit zeker discriminatie en bovendien klopt het voor geen meter. Ik ken, naast mezelf, voldoende mensen die aan het criterium 'hoog opgeleid' voldoen die chronisch ziek en/of gehandicapt zijn en zeker aan een hoog inkomen niet (meer) toekomen. Een vreselijk dom criterium en het zou inderdaad gewoon verboden moeten worden.
Dit alles gaat dan nog voorbij aan elk sociaal criterium, ik wens absoluut niet apart behandeld te worden vanwege mijn opleiding. Ook ik doe wel eens domme dingen en heb zeker de waarheid niet in pacht.
Indien Promovendum hier uitspraken doet die ze niet waar kan maken moe ze gewoon een tik op haar vingers hebben en gedwongen worden publiek te erkennen dat ze niet de goedkoopste is.

ol
door olijfje3 - Nov 18, 2013 om 19:20
284 Antwoorden / 26 Vragen

Nu gaat het over opleiding, maar als het over uitsluiten op grond van leeftijd gaat staan de meeste mensen op hun achterste benen. Als je steeds meer uitsluitingsgronden gaat creeren wordt het allemaal wel er narrow minded. Volgens mij schiet niemand daar iets mee op. iedereen hoort uiteindelijk wel bij een groep.Wat de je trouwens met de hoger opgeleide persoon die te veel drinkt of als een idioot in de auto rijdt of ondanks dat hij de risicos kent het roken niet kan laten.

olijfje3

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je mag blijkbaar ook middelbaar personeel zijn. En wie is dat niet?

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 21, 2013 om 01:05
619 Antwoorden / 29 Vragen

Zal nog even die link plaatsen, dat doe je met de pictogram rechtsboven: uitspraak Reclame Codecommissie

pi
door pieterwolters - Nov 21, 2013 om 13:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op maandag 18 nov 2013, 12:46]Wat is ook al weer het principe van de Basisverzekering???

Dat de dekking bij iedere verzekeraar hetzelfde is omdat dat door de overheid wordt bepaald....

pi
door pieterwolters - Nov 21, 2013 om 13:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 nov 2013, 19:32]Je mag blijkbaar ook middelbaar personeel zijn. En wie is dat niet?

Iedereen die niet een hogere opleiding heeft dan VMBO of MAVO. En dat zijn er best nog wel heel veel.

pi
door pieterwolters - Nov 21, 2013 om 13:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op maandag 18 nov 2013, 12:46]Wat is ook al weer het principe van de Basisverzekering???

Dat de dekking bij iedere verzekeraar hetzelfde is omdat dat door de overheid wordt bepaald, en dat mensen met gezondheidsproblemen niet gewijgerd mogen worden. Er staat nergens dat er geen selectie mag worden gemaakt op basis van opleiding of andere collectiviteit.

pi
door pieterwolters - Nov 21, 2013 om 13:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps. Moet natuurlijk "geweigerd" zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2013 om 14:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat heet goedkoop, is het niet belangrijk hoe zij u behandelen en wat hun voorwaarden zijn.?

pi
door pieterwolters - Nov 22, 2013 om 13:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hangt ervan af hoeveel zorg je nodig hebt lijkt me. Als je hoogstens 1 of 2 keer per jaar de huisarts ziet (of minder) dan is de goedkoopste verzekering prima. Ook als je een keer pech hebt en je komt in het ziekenhuis dan zit dat wel goed (het meeste zit immers in de basisverzekering).

ol
door olijfje3 - Nov 22, 2013 om 16:27
284 Antwoorden / 26 Vragen

kennen jullie de vegapolis nog? weet niet of dat nog bestaat

olijfje3

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2013 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft maar te vragen.

Klik hier.