Aangetekende brief sturen aan ING.... naar een postbus nummer.
Op Google zie ik dat dit gewoon kan, maar dat de ING medewerker die de postbus komt legen zich moet identificeren alvorens die aangetekende brief zal worden overhandigd. Bij ING zelf was er niemand die me een antwoord kon geven, na 38 minuten van hot naar her te zijn gestuurd. Mijn brief is, uiteraard, belangrijk anders zou ik er niet over inzitten, maar ik wil wel weer graag kunnen internet bankieren en, in mijn geval maakt het dit allemaal extra moeilijk omdat ik dus en geen telefoon heb om foto's te maken van de brief, geen idee wat scannen is en ook niet weet wat sms is, althans, heb ik allemaal niet. Vandaar dat ik het per post "mag" doen.
Wat is wijsheid in deze? "Gewoon" per post versturen of..... Iemand een advies wat me helpt: aandurven of niet. (Overbodig: dus niemand die me kan helpen met al deze simpele handelingen anders stelde ik de vraag niet).
@tenormin,
Aangetekend naar een 'postbusnummer', dat kan naar mijn beleving niet aangezien een 'postbus' het aangetekende stuk niet kan aannemen en ook niet kan tekenen voor ontvangst.
ING een hoofdkantor met een straatnaam en postcode , alwaar het aangetekende stuk aan de receptie kan worden aangeboden.
Bijlmerplein 888. 1102 MG. Amsterdam. (even controleren voor de zekerheid)
Google zegt van wel, zoals ik omschreven heb, maar dat durf ik dus niet. En de ING weigert om me een "normaal" adres te geven. Vandaar kennelijk ook dat er, bij mijn telefoongesprek, er over zoveel kanalen over moest worden gediscusseerd. Ja, het zou, alweer volgens Google moeten kunnen: als de ING meneer zich legitimeert en handtekening zet. Maar daar ligt mijn probleem: wil zo'n medewerker dat? Zie dat je een aanvulling hebt gemaakt, waarvoor dank, maar het moet naar Leeuwarden. Staat in de instructies heel duidelijk omschreven. Ze werken niet samen, dus Amsterdam heeft geen idee dat ik naar de Helpdesk Incidenten, Leeuwarden moet schrijven c.q. antwoorden. Maar bedankt voor je meedenken.
Natuurlijk kan aangetekend naar een Postbus wel en degene die de postbus komt legen is uiteraard bevoegd om te tekenen voor ontvangst. En die doet dat ook.
Als Google aangeeft dat u in het water moet springen, doet u dat dan ook ?? Nee toch !!!
Als de brief naar Leeuwarden moet dan hebben ze ook daar een straatnaam met postcode en als debrief daar naar toe gaat, komt alles op z'n pootjes terecht.
Je kunt gewoon aangetekend naar een postbus sturen, altijd al zo geweest en nog steeds zo.
Ja, mee eens @mein33, maar ik krijg geen adres in Leeuwarden van de ING, alleen postbusnummer 99960. En nee, natuurlijk spring ik niet in het water als Google dat aangeeft, vandaar mijn vraag.
Ik stuur vaker aangetekende stukken naar een Postbus nummer.;-)
Beste @MEIN, als ik voor alle ooit aan postbusnummers geadresseerd aangetekend verzonden brieven en zelf op postbusnummer ontvangen brieven € 1,00 zou hebben ontvangen zou ik een aardig bijverdienste hebben gehad. Een postbus kan alleen worden geleegd door een bevoegd persoon en als er een aangetekend stuk ligt ligt daar een melding van in de bus en moet de brief met legitimatie apart aan 'de balie' worden afgehaald.
@heremietkreeft,
Dank voor uw inbreng, u blijkt een ervaringsdeskundige te zijn ! ;-))
@mein33 , hoofdkantoor ING Amsterdam is verkocht https://nieuws.nl/economie/20191204/oud-hoofdkantoor-ing-verkocht/
Als een medewerker van een kantoor de postbus kont legen, en hij of zij vindt daarin een kaartje voor een aangetekend stuk, kan hij dat gewoon bij het uitgifte loket afhalen en tekenen namens het bedrijf.
Wat een poeha over een brief.
Ja hoor, dat kan gewoon.
"Je kunt aangetekende post en pakketten sturen naar een postbus. We leveren de post dan af bij een PostNL-locatie. De geadresseerde ontvangt vervolgens een kaartje in zijn postbus met het adres van de PostNL-locatie waar hij de post kan ophalen. Voor alle zekerheid vragen we hem ook om zich te legitimeren. Is de post niet opgehaald? Dan sturen we hem terug naar de afzender."
Klik * hier *.
Dat heb ik dus ook gelezen Hutch, maar ben dan bang dat zo'n medewerker "geen zin" heeft zich te legitimeren. En dit is een duidelijk heel belangrijk ding voor me, want ik kan niet meer internetbankieren, dus heb totaal geen inzicht meer. Dank zij de scanner.
Maar dat is dus iemand die speciaal bevoegd is om te tekenen voor die post.
Hallo Tenormin,de ING medewerker moet ervoor tekenen.
Er zijn een paar mogelijkheden die je kunt gebruiken als je zo bang bent dat je brief in verkeerde handen valt. Op de site kun je op chatten klikken je kunt chatten op Facebook als je daar een account hebt en je kunt nog naar een lokatie gaan waar ze medewerkers hebben die je te woord staan en zo helpen.
Dank je @beps, ben op de chat al meer dan een week bezig (via Facebook): ook zij weten het echt niet, vanmiddag nog een antwoord gehad dat ik het per "gewone" post kon versturen. Maar uiteindelijk heb ik dus die brief (per koerier vanavond om 8:30 uur ontvangen, dus ook de bank gebruikt aangetekend: maar een normaal adres: niet te krijgen. Ze helpen je op de site goed, daar niet van maar ook zij: weten niet van de hoed en de rand.
Hallo Tenormin,
Maak je wel een kopie voor jezelf?
Tegenwoordig is de kennis wat betreft post en archivering bijna niet meer aanwezig. Het is, zoals dat heet,gedateerd,ouderwets dus. Alles moet electronisch. Als je dat niet kunt, ben je hopeloos ouderwet en niet meer van deze tijd. Papier, wat is dat, papier?
U gebruikt het vast nog wel. B.v. bibs afvegen, neus snuiten e.v.a. zaken: allemaal van papier gemaakt. ;-))
Misschien toch nog eens bellen wat je het beste kan doen.
In deze link staan de nummers.
https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2020132/leeuwarden/ing-bank/
Is dit de reden dat het internetbankieren niet meer lukt?
@shoppie, ik heb de afgelopen week constant aan de telefoon gehangen, gelukkig dat ik voor een tientje per maand vrij bellen heb; kom er bij niemand, werkelijk niemand uit. Dus mijn laatste vraag aan hen: geef me een normaal adres, zonder postbus: was onmogelijk. Het soort probleem wat ik heb (tja, mensen zonder mobiel, sms, scan etc.) de ouderen dus: ik weet echt niet of ik het per gewone post durf te doen. Maar dank voor je moeite om te antwoorden.
Heb nog iets toegevoegd.
Dank. Misschien dat de scanner kapot was/is. Maar, daar heb ik nu niets meer aan. Ben daar te laat mee. Ging inloggen en zag: nog 4 pogingen en dat bent u "eruit" of iets van die strekking. Dus dat durfde ik ook niet meer.
Ik begrijp dat uw scanner niet meer goed werkt? Of hebt u een ander probleem?
Wat is er overigens mis met de gewone post?
De scanner werkt, alleen: ik heb de rest niet: foto maken van de brief, sms beantwoorden, heb geen sms en bericht dan, samengevoegd met scan en email - gaat niet. Vandaar dat de Helspdesk Incidenten me een beetje tegemoet wil komen en ik dus op het probleem stuit van "aangetekend" verzenden of niet.
Maar wat voor probleem hebt u dan als de scanner werkt? Bent u de inlogcodes vergeten of zo?
Maar een brief is echt geen probleem, ook een aangetekende niet. Bedrijven krijgen zoveel aangetekende brieven en de medewerker die de post op komt halen is bevoegd. Dus u maakt zich zorgen om niets wat betreft die brief.
Zolang jij hem niet hoeft te versturen: natuurlijk is er dan geen probleem. Als ik schrijf: de scanner werkt: bedoel ik dat ik geen idee heb hoe. Dingen worden voor mijn geplaatst en dan.... is men weg. Geen uitleg, ook geen boekje met. Maar goed, de rest heb ik überhaupt niet, dus geen optie. Weet niet eens dat eens scanner inlogcode nodig had. Kan alleen maar een brief of mail scannen.
U gebruikt die scanner toch al een tijdje?
ING Leeuwarden
Zuiderplein 6
8911 AJ Leeuwarden
@mein33, in principe geweldig. Maar mag ik dan de gedwongen instructies van de ING "Incidenten Helpdesk" negeren? Dat is echt mijn laatste vraag: durf ik of niet.
Die toch niet zo schijterig en stuur die brief. Of vraag uw zoon of dochter om hulp bij die scanner.
Doen, durven, gedwongen instructies, wat kan u gebeuren als u de instructie volgt ?
@tijger, dochter om hulp vragen, uit Engeland? En zoon in Spanje? Hoe gemakkelijk kan men het maken. Ik ga maar voor het antwoord van @epcot, dus hulp van de buurvrouw nodig: aantekenen en naar het verder gelegen winkelcentrum. Hier is Primera en Postagentschap ook verdwenen.
Is er een Primera winkel, en vaak ook de Bruna, bij u in de buurt, deze zijn service punt van ING. Mogelijk dat iemand die brief voor u daar kan afgeven.
Dan heb je geen bewijs dat een brief is afgeleverd en bezorgd.
Volgens mij krijg je een bewijs als je een aangetekend stuk af geeft/verzend, ook bij het servicepunt.
Topantwoord
Je kan gewoon veilig naar een postbus een aangetekende brief versturen net zo veilig als rechtstreeks naar een kantoor waar de post ook maar op een postkamer binnenkomt.
Bij grote bedrijven komen dagelijks meerdere aangetekende stukken binnen en net als bij de deur moet er gewoon voor getekend worden bij ontvangst.
Bij grote bedrijven komen alle aangetekende poststukken bij de postkamer terecht waar deze verder wordt gesorteerd en bezorgd bij de juiste persoon/afdeling en het maakt niet uit hoe ze binnen komen, bij de receptie, in de brievenbus, aangetekend bij de deur of aangetekend in de postbus.
Dank je wel @epcot, zal de buurvrouw vragen om dat kreng aangetekend te laten versturen. En kruisje slaan, want het is natuurlijk wel heel erg druk met de post. Vandaar mijn spastische angst om......
Zorg in ieder geval dat je altijd een kopie hebt van datgene wat je verstuurd. Ik heb wel een zeer negatieve ervaring met naar een postbus sturen. Maar het kan ook aan het CBR liggen. Een jaar geleden ongeveer een dikke envelop met keuringsrapport en veel andere documenten aangetekend verstuurd naar het CBR in Rijswijk. Na vijf weken stond er nog steeds in mijn app zending onderweg. Ik heb toen van alles weer een kopie gemaakt, er nog een dringende brief en een afdruk dat mijn zending nog steeds niet aangekomen is in een envelop per gewone post verstuurd. Twee dagen later kreeg ik bericht dat de aangetekende zending was aangekomen! Het zal wel aan het CBR hebben gelegen! Terzijde, off topic, inmiddels na lang wachten toch weer een rijbewijs!
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Bij PostNL bleef brief op onderweg staan
Ben bij CBR langs geweest en de receptioniste had een i tern telefoontje nodig om te horen dat mijn brief al lang binnen was.
PostNL weigerde verantwoording te nemen voor het niet leveren van een bevestiging van aflevering.
Hij zou nog in de postbus liggen om afgehaald te worden.
Uiteindelijk na maanden en klacht bij geschillencommissie gaf PostNL toe fouten gemaakt te hebben en kreeg ik mijn geld terug.
In uw geval zou ik toch proberen om langs een ING-kantoor te gaan.
Dan kunnen zij alles direct voor uw regelen
Ging het inloggen al fout bij uw gebruikersnaam en wachtwoord, omdat u zegt nog 4 pogingen, want na het invullen van inloggegevens komt de scanner pas aan de beurt?
Nee hoor, heb gewoon (nou ja gwoon) telkens kunnen inloggen; alleen, na de vorige week ging het codenummer op de scanner niet meer aan: dan probeert men natuurlijk opnieuw: met de ongewenste toestanden daarna. Ik heb nu dus, vanavond een codenummer ontvangen wat, in mijn geval, per post beantwoord moet worden, waar ik angst voor heb. Waar @epcot me over de lijn heeft weten te trekken. Of het daarna, geactiveerd etc. nog aan de scanner ligt weet ik pas over ..... geen idee hoelang.
Hallo Tenormin,
Ik stuur regelmatig een brief, aangetekend naar een Postbusnummer.
Het is verstandig om een kopie van de brief te maken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben ik nu de enige..?
Ik vraag me af of ik de enige ben die in zijn kast een hoop navullingen(8!) heeft staan van die mini sprays (toiletverfrissers)puur en alleeen omdat de houders het niet uithouden. Ze gaan bij mij meestal tijdens de eerste flacon kapot ... dan blijf je zitten met een navulling, losse houders zijn niet te koop.
Dus blijf je houders kopen met vullingen ....
Bij navraag Jumbo(losse houders)
...
Lees meer
Verkeersoverlast. Wat kan ik doen?
Ik ervaar sinds 2- 3 jaar een enorme hinder van het verkeer, zelfs zo erg dat ik er psychisch onder te lijden heb. In 2019 heb ik mijn huidige huurwoning betrokken en wat was ik gelukkig! En ja, toen lag de weg er natuurlijk ook al. Nu zou je denken; waarom dan aan een weg gaan wonen? De eerste 2 jaren had ik hier geen last van en het verkeer is in korte tijd in veelvoud toegenomen vo ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer