mamamama
door mamamama Mar 17, 2009 om 10:53
Geldzaken & recht

Aanschaf keuken

Vorig jaar heb ik een keuken uitgezocht bij een gerenomeerd bedrijf in de achterhoek. Het betreft een toonzaal keuken waar ik bij binnenkomst direkt verliefd op was. Mij voorgestelde budget E8000,= Daar werd behoorlijk positief op gereageerd is. De offerte bedroeg echter E9150,=. Teruggegaan naar de keukenman en gezegd dat ik niet meer heb dan 8250,=. Waarop hij mededeelde wel een veer te willen laten omdat de keuken er al 3jaar stond en hij blij was er vanaf te komen i.v.m. de onmogelijke maatvoering v.d. keuken. Ik zag er echter wel wat in en na enkele nachten brainstoeien met de maat, heb ik de keuken in 3 delen opgesplitst zodat hij past in mijn keukentje van 3X3m2. Daarvoor moesten er enkele aanpassingen komen, waaronder het natuurstenen blad afgezaagd voor het kookgedeelte. Het spoelgedeelte zou dan spoeleiland worden waavoor nog een stukje van 27cm natuursteen nodig om pasklaar te zijn. De oven wilde ik niet maar daarvoor inplaats een ladenblok. De kk. mocht er ook uit en daarvoor in de plaats een servieskast. Afspraak was dat het inbouwen, de passtukken en plaatwerk inclusief is, maar ik zelf voor een loodgieter/installateur moet zorgen evenals de betegeling.

Na nog enkele keren in de showroom te zijn geweest zag ik dat het kooktoestel verdwenen was en er een onogelijke metalen gasplaat ingelegd was. Kookplaat bleek weer verkocht samen met de oven. Daarover was mij niets meegedeeld. Volgens de keukenman hoorde de k.plaat bij de oven. Ik balen... en heb direkt een ander kooktoestel moeten uitzoeken. Meerwaarde E250,= Totaalbedrag E8500,= incl.

De keukenman heeft daarna nog 3X bij mij thuis alles opgemeten. Hij zij dat het wel lukte met toepassing van een paar passtukjes e.d.Over het bedrag is nooit meer gesproken, dus ik nam aan dat 8500,= accoord was. En het ekstra te betalen bedrag voor het maken van een koof ten behoeve van de afzuigkap komen nog bovenop het reeds genoemde bedrag.

Vorige week werd de keuken geplaatst. Gisteren kwam de keukenman opeens met een voorstel. Hij liet de berekening zien die plots geen E9150,= maar E10.345,=. Doorberekend was ineens ook het plaatsen van de keuken door een extern bedrijf. Ik zei dat er iets niet klopte waarop hij vlug aangaf nog niet te zijn uitgesproken. De bedoeling is nu dat ik binnen 3 dagen E5000,= onder de tafel schuif zonder een rekening en wel een rekening ontvang van E3750,= (het oorspronkelijk afgesproken bedrag voor alleen de keuken.)

Mijn dringende vraag is nu, hoe het zit als ik dat bedrag via het verhogen van onze hypotheek straks heb ontvangen en blijkt dat ik geen rekening van E8750,= kan overleggen maar E3750,= omdat de vijfduizend euro niet op de rekening staan maar wel betaald??  Krijgen we geen aftrek meer en wordt de keuken daardoor veel duurder? Of blijkt het juist dat we dit voorstel juist wel zouden moeten doen?

581 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

€5000,00 onder de tafel ?

Dat is dus BTW fraude waar aan je niet mee moet werken.

Raadpleeg een jurist bv dejurofoon.nl

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mamamama,

Je hebt hier dus naar mijn mening te maken met een schoolvoorbeeld van een malafide keukenboer en daar moet je dus géén zaken mee doen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een keer lezend zie ik dat er na dat je gekocht hebt er apperatuur verdwenen is uit de opstelling die daar staat en dus kontraktueel van jou is.

Dat is dus diefstal lijkt mij. Heb je een rechtsbijstand verzekering informeer dan ook daar eens wat je rechten zijn.

Daarna Trosradar en het kassatv programma aanschrijven de laatste kan via de contact button in de linkerkolom onderste link.

En misschien niet schromen om de naam van de firma hier tenoemen.

hans

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Hans,

Beankt voor je reakties.

Echter kontraktueel was er nog steeds niets vastgelegd.

We hadden mondelinge gesprekken echter wel een offerte waar ik weer mondeling op gereageerd heb dat ik dat bedrag uit de offerte niet betalen kon. Waarop de keukenman een veer wilde laten, enz.enz. Geen schriftelijke overeenkomsten, geen handtekening van mijn kant.

Vriendelijke groet,

mamamama

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Read,

Ook dank voor je reaktie.

Wat je nog even weten moet is dat de keukenman een goed bekendstaand bedrijf is die in deze omgeveing ook nog geliefd is. Het is een familie bedrijfje en zeer gelovig. Je verwacht dan ook oprechtheid naast zakelijkheid. Ik denk nog steeds dat hij de formule heeft bedacht om niet alleen zichzelf te verrijken maar ook mij daarmee heeft willen helpen de de opgelopen kosten te besparen. Hij vergeet echter dat ik een rekening nodig heb voor de hypotheek. Ook vergeet hij dat ik niet zomaar 5000,= in twee dagen binnen heb. Hij verwacht het bedrag morgenavond omdat de keuken zo goed als klaar is. Snap je in welk dilemma ik nu teracht gekomen ben?

Vr.groeten,

Mama

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maw geen kontrakt, niets zwart op wit en je laat de keuken desondanks plaatsen?

En achteraf is hij op eens 2000,00 euro duurder voor  mindere kwaliteit in bouw app.

En dan nog 5000,00 euro van die som zwart betalen.

Als die oplichter zijn geld wil hebben de totale som per bank overmaken en vermelden koopsom keuken zoals afgesproken.en niets onderde tafel.

Dit hoort thuis in de rubriek opgelicht.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jawel Johanpc,

Je hebt eigenlijk gelijk maar zoals ik ookal aan Read geantwoord heb is ook waar. De mensen hebben een goed lopend bedrijfje in deze omgeving en zijn geliefd en zeer gelovig waardoor je eerder geneigd bent in goed vertrouwen iets aan te schaffen.

Normaal gesproken zou ik ook nooit en te nimmer zo gehandeld hebben en zeker niet in de stad.

Het gaat er nu om of ik nog wel hypotheekaftrek kan krijgen....

Nogmaals bedankt voor de reaktie.

Vr.Gr.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hypotheek aftrek niet over het deel dat je zwart betaald. denk ik

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus een oplichter die zeer gelovig is zou zijn gang kunnen gaan?

Kortgeleden zij een staatsecretaris " Dit land is gek"' en ik vrees dat hij gelijk krijgt.

sorry hoor.