altijdgeluk
door altijdgeluk Mar 20, 2006 om 23:29
Geldzaken & recht

Absurde rekening voor een verkooppraatje Telefoongids

Begin dit jaar heb ik een
gratis vermelding in de Telefoongids aangevraagd,
voor privé en mijn praktijk. Hierop werd ik gebeld door een van
Telefoongids Online
medewerksters, die een bezoek voorstelde, om informatie te laten zien
over
vermeldingen. Ik wou geen bezoek, heb gezegd dat ik maar een kleine
praktijk
heb, maar de dame heeft doorgezet. “Is het vrijblijvend?” vroeg ik.
“Ja”,
antwoordde ze. Het bezoek heeft een half uur geduurd, de dame toonde
grafieken
over hoe vaak de Telefoongids en hoe vaak de Gouden gids geraadpleegd
worden,
en ze stelde wat vragen over mijn praktijk. Ik heb wederom uitgelegd,
dat ik
maar een kleine praktijk heb, weinig verdien en een vermelding niet
terug kan
verdienen en er een maximum aan werk is dat ik kan doen - dus ook al
zou ik vele reacties krijgen, ik er niet rijk van zou worden. De
conclusie is dus
dat een gratis vermelding moet volstaan.




Nu komt ineens een rekening van € 284,41 van Telefoongids online, voor het aabiedingsgesprek!!! van een half uur.






  1. Ik heb nooit om een
    bezoek gevraagd, alleen om een gratis vermelding Het initiatief is alleen
    van TG online uitgegaan.
  2. ik heb nadrukkelijk
    vooraf gevraagd of het vrijblijvend is en er werd Ja op geantwoord.







Wat kan ik nu het beste doen? Onnodig te zeggen ben ik niet van plan om te betalen.



Zijn deze praktijken van TG online bekend?



Alvast hartelijke dank voor jullie tips!


 


Ben digibeet en hoop dat het verder lukt met de site.

820 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

trolline
door trolline - Mar 21, 2006 om 00:56
49 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hoi.


Als je niks hebt getekend, dan hoef je niet te betalen.


Ze zijn goed in verkooppraatjes en daar moet je niet intrappen. Ik ben toen ook gebeld en bij mij kwamen ze er niet in. Toen gooide ze kwaad de hoorn erop. Prima.


Als je een eigen praktijk hebt, dan krijg je vaker met zoiets te maken en NEE leren zeggen is dan heel belangrijk.


Niet betalen, als ze niks kunnen bewijzen, niet op reageren , niks doen.


Succes groetjes Ineke

dirck
door dirck - Mar 21, 2006 om 11:12
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

Er is een grote kans dat het gesprek opgenomen is, vraag ze daarom eens naar een bandopname van dat gesprek.

Als het inderdaad opgenomen is en er wordt helemaal niet over een prijs
gesproken en er wordt ook gezegd dat het vrijblijvend is, dan hebben ze
geen poot om op te staan.

Is het niet opgenomen, dan hebben ze al helemaal geen bewijs.



Kunt u ze geen rekening sturen voor de tijd dat u niet heeft kunnen werken in uw praktijk? (knipoog)







willemo_1
door willemo_1 - Mar 21, 2006 om 11:56
167 Antwoorden / 0 Vragen
0

De telefoongids (www.telefoongids.nl) is een uitgave door en/of namens de KPN.
De overige uitgaven zoals o.a. het telefoonboek (www.telefoonboek.nl), CDFoon (www.cdfoon.nl) e.d. zijn uitgaven van anderen waarbij de één wijst naar de ander indien er op fouten/gebreken wordt gewezen.


Met vriendelijke groet,
Willem


 

tr
door trappist - Mar 21, 2006 om 12:33
240 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Telefoongids BV die de gids uitgeeft is sinds 2003 een zelfstandig bedrijf en staat geheel los van KPN!


kan mij overigens niet voorstellen dat u moet betalen voor een offerte, en de eerste vermelding in de gids zou gratis moeten zijn voorzover ik het kan nagaan, en die kunt u online opgeven, kan het niet zijn dat u bij een of ander malafide bedrijfje bent terechtgekomen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2006 om 20:22
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

iedereen met een telefoonaansluiting, vast of mobiel wordt normaliter gratis in de telefoongids vermeld. (tenzij aangegeven is dat dat niet mag).


De door u genoemde praktijk riekt naar oplichting. U behoeft niets te betalen, u heeft immers niets ondertekend. Zou gesteld worden dat een mondelinge toezegging ook rechtsgeldig is, stel dan dat het hun woord tegen het uwe is.


Colportage methoden als deze zijn toch meer als bekend??

henson
door henson - Mar 21, 2006 om 21:03
338 Antwoorden / 36 Vragen
0

Alweer negatieve berichten over (voormalig) KPN?


 

altijdgeluk
door altijdgeluk - Mar 21, 2006 om 21:19
35 Antwoorden / 12 Vragen
0

Heel hartelijke dank voor al jullie reacties!



Ik zal een strenge brief schrijven en hoop dat ze mij dan met rust laten.



Is er iets dat ik zeker in de brief moet vermelden?





altijdgeluk
door altijdgeluk - Mar 21, 2006 om 21:21
35 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hallo Willem,

ik hoop dat je de sneeuwpop in de vriezer hebt bewaard, veel te mooi om te smelten!





bu
door buitengoed - Mar 21, 2006 om 22:34
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zelf ontving ik op naam van mijn bedrijf een rekening van 239 excl BTW voor vermelding. De brief ziet eruit als een rekening, met een accept giro eraan vast. Het is geen rekening. Lees goed. Het is een aanbod voor vermelding ...(op een site die niemand bekijkt??) hget is geen nota!


Iedereen die zo gek is om deze look-a-like nota te betalen trapt er in en probeer dan maar je geld terug te halen.Wellicht op de site van Kamer van Koophandel info te vinden, zij waarschuwen regelmatig voor dit soort spookfacturen. TG Online heeft wellicht een KvK bestand gebruikt. TG Online en meer van dit soort "bedrijven" bellen regelmatig met een mooi verhaal en aan het eind van het gesprek blijkt dat je er veel moet betalen voor iets dat ze eerst gratis aan lijken te bieden.


Veel succes ermee! 

altijdgeluk
door altijdgeluk - Mar 21, 2006 om 22:38
35 Antwoorden / 12 Vragen
0

BINGO, buitengoed! Je hebt helemaal gelijk, ik ben erin getrapt! Het is
een aanbod, en ik maak me daar zo ongeloovelijk druk om.


Heel hartelijke dank aan allen, en vooral Buitengoed, buitengewoon goed.



He he, een pak van mijn hart!



heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 22, 2006 om 09:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

zo zie je dus maar weer eens hoe ze het proberen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer