Ce
door Centje88 Jun 8, 2020 om 17:07
Geldzaken & recht

Account verwijderen bever

Ik had een verzoek gestuurd naar Bever met de vraag of hun mijn account kunnen sluiten/verwijderen aangezien mijn vrouw
een account heeft is het niet
nodig om een extra account te hebben.

hierop kreeg ik een reactie:
Beste,

Dank voor je berciht.
Is het een idee om de account te koppelen?
Dan blijven je aankopen zichtbaar, dat is altijd makkelijk in het geval je een keer iets verliest of bij garantie.
Hiervoor heb ik dan wel het emailadres van je vrouw nodig.
Je account verwijderen mogen we pas na 2 jaar, dit is het wettelijke garantie termijn.
Ik kijk uit naar je bericht.

Met vriendelijke groet,

Annemarie

ik heb nergens kunnen lezen of op hun website gezien dat ze mijn account en gegevens 2 jaar lang mogen houden. Ik heb geen spullen gekocht dus ik heb ook geen garantie nodig ed. ik heb dit als reactie gestuurd en wederom weer de reactie verkregen wij mogen uw account niet verwijderen en dat ze hier niks aan kunnen veranderen of ik moest 2 jaar wachten.

iemand die weet hoe dit zit? Mag dit überhaupt wel?

3892 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2020 om 17:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt toch zelf uw accoungegevens daar wijzigen? Dus u kunt het veranderende iets dat niet bestaat.
Ik zou overigens ook maar het account van uw vrouw daar laten verwijderen/veranderen. Daar wil je dan toch helemaal niets meer kopen?
Het maakt maar weer eens duidelijk dat je zuinig moet zijn met het uitdelen van gegevens. Overal accounts aanmaken is nergens voor nodig.
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/verwijderen-persoonsgegevens/

Donuts
door Donuts - Jun 8, 2020 om 17:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Van sommige vragenstellers begrijp ik werkelijk helemaal niets. Ook van u niet. Annemarie wacht op uw bericht en i.p.v. even een berichtje sturen met: "met het betreffende account zijn nooit aankopen gedaan, dus s.v.p. z.s.m. aan mijn verzoek tot verwijdering account gevolg te geven", gaat u hier een topic openen.

Ce
door Centje88 Jun 8, 2020 om 17:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al een reactie gestuurd dat ik geen aankopen heb gedaan en wederom kreeg ik weer het antwoord wij verwijderen uw account niet dit mogen wij pas na 2 jaar. Dus graspollen ipv mensen afzeiken wens ik u een fijne dag toe en geniet van uw glas azijn ;)

Ce
door Centje88 - Jun 8, 2020 om 17:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1
als ik mijn gegevens zelf kon verwijderen had ik dit al gedaan. Aangezien dit niet mogelijk was heb ik de klantenservice een bericht gestuurd waarop ik de reactie kreeg dit mogen wij pas na 2 jaar ivm wettelijke garantie. Mijn vraag is dus heel simpel of dit überhaupt mag? Ik heb eerder elders mijn account verwijderd zonder problemen en indien de optie er niet was dit via de klantenservice laten doen en ook nooit geen problemen mee gehad tot ik bij bever kwam.

mijn vrouw heeft wel aankopen gedaan dus die account kunnen ze niet verwijderen maar dat hoeft ook niet.

aurora1
door aurora1 Jun 8, 2020 om 20:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had gemeld de gegevens wijzigen in iets dat niet echt bestaat. En ik had een link gegeven met advies van het Juridisch Loket, heeft u dat dan niet gelezen? Verder: u wilt kennelijk daar blijven kopen ondanks dit gedrag en dat u daarom het account van uw vrouw wilt laten voor wat het is? Er zijn vele winkels met vergelijkbare producten die zich wél fatsoenlijk en volgens de wet gedragen, dus waarom daar blijven?

Donuts
door Donuts - Jun 8, 2020 om 18:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@centje88: u geeft onvolledige informatie, dan kunt u ook antwoorden verwachten die niet correct zijn! En als u het goed vindt, neem ik wel een prosecco rosé.

Ik heb hetzelfde probleem bij diverse webshops gehad die met dezelfde argumenten kwamen als Bever, ik heb hun argument van tafel geveegd, waardoor alsnog mijn volledige (incl. oudere aankopen) accounts zijn verwijderd.

Provider Ben deed verschrikkelijk moeilijk over deze kwestie, bij hun heeft het me veel werk gekost om gedaan te krijgen wat ik wilde.

Succes!

Ce
door Centje88 Jun 8, 2020 om 18:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heeft u mijn vraag niet goed gelezen. Ik vroeg namelijk of het überhaupt mocht wat er gezegd werd. Ik vroeg niet om een antwoord wat ik als reactie kon geven. Maar goed. Ik zal even verder kijken wat ik nog kan doen aangezien bever zich vastklemt aan het 2 jaar wettelijke termijn. Ik heb voorheen nooit problemen gehad met het verwijderen van account bij diverse webshops dus ik vind dit zeer vreemd dat bever zich hier aan houd. Bedankt voor uw aanvulling en proost ????

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jun 8, 2020 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Ce
door Centje88 Jun 8, 2020 om 18:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit heb ik inmiddels ook al gedaan. Bedankt voor uw reactie

Topantwoord

ma
door malty - Jun 8, 2020 om 20:21
1112 Antwoorden / 1 Vragen
justmeagain
door justmeagain Jun 8, 2020 om 23:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

Duidelijk dus.

Ce
door Centje88 Jun 9, 2020 om 00:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Thnx! Hier kan ik wat mee. Ik heb geen aankopen gedaan met dit account dus ze kunnen wel het account verwijderen. Althans dat is wat ik eruit kan halen. iig bedankt

alfatrion
door alfatrion - Jun 8, 2020 om 22:58
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Die zogenaamde wettelijke termijn van twee jaar is ook onzin. De wet kent gewn termijn voor aankopen.

justmeagain
door justmeagain - Jun 8, 2020 om 23:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

@alfatrion.Lees de link van Malty hierboven even door. Ze moeten de gegevens bewaren!