Oz
door Ozaki1992 Apr 5, 2018 om 05:48
Geldzaken & recht

Advies nodig: beëindiging maatregel bewind

Goededag,

Ik zit sinds een jaar in bewind, dit omdat ik in me jeugd geen vaste woonplek had en door opbouw van schulden, tevens was er een uithuiszetting aan de hand wat voorkomen is.

Mijn schulden zijn echter niet probleematisch, ik heb een regeling lopen van 49 euro pm en spaar bijna een jaar lang elke maand +- 25% van me inkomen, tevens heb ik contact herstelt met me familie en die wilt me ook helpen.

Echter heb ik het gevoel dat me bewindvoerder alles uitsteld.. (moest 2 maanden zonder eten en bankpas rondlopen omdat ik hem verloren was terwijl nieuwe pas aanvragen 1 week duurt)

Ik heb op advies van het juridisch loket een verzoekschrift ingediend bij de rechtbank, echter wilt mijn bewindvoering deze griffiekosten niet betalen (al 3x gevraagd om te betalen en 1e aanmaning is binnen voor de griffiekosten).

Wat kan ik hier tegen doen?, ik kan tevens al mijn schulden sinds december betalen met me crypto vermogen maar deze kwestie wordt constant genegeerd door het bewinds-kantoor, echter voelt het nu aan alsof de bewindvoerder dit allemaal expres doet, ik mag tevens niet terug naar school of werken/leren terwijl dit wel een inkomen is.

Nog even de belangrijke feiten op een rij:
- Schulden zijn ontstaan door instabiele woonsituatie, omdat ik een paar jaar geen adres had kreeg ik te maken met onbekende schuldeisers, die kan je niet tevreden houden met enkel een studenten inkomen, geen familie die wou helpen
- "Maar" een schuld van ~20.000 euro, alles wordt al een jaar lang netjes betaald met een regeling van 49 euro per maand
- Spaart elke maand 25% van zijn inkomen
- Mag NIET naar de tandarts of andere medische kosten maken (draag lenzen/bril en moet naar de tandarts)
- Mag NIET naar school of werken/leren, ik heb VWO gedaan vroeger maar door instabiele woonsituatie/jeugd heb ik nooit me diploma behaald
- Negeert meeste verzoeken via de mail/voicemail, telefonisch zijn ze amper te bereiken..
- Bewindvoerder weigert griffiekosten te betalen.
- "Financiele" Situatie is al 1 jaar lang stabiel
- Familie wilt helpen, echter vertrouwen we de bewindvoerder niet.
- Crypto-vermogen uitcashen en schulden betalen (kan tevens ook me opleiding in 1x betalen)

Nu wil ik graag weten hoeveel kans ik daadwerkelijk maak in de rechtbank,, ik kan niet veel vinden op het internet hierover en wordt een beetje gestoord van de bewindvoerder, zoals aangegeven heb ik een regeling lopen van maar 49 euro per maand over een bedrag van ongeveer 20.000 euro en wil ik de kantonrechter duidelijk maken dat ik niet verder kom in het leven met de maatregel bewind

7344 15 Rapporteer

Beps
door Beps - Apr 5, 2018 om 08:13
76 Antwoorden / Vragen

Ik heb een vermoeden dat je dit veel te snel wilt. Je hebt pas een jaar afgelost, dit maakt nog geen €600,00 dit is een druppel op de gloeiende plaat ook al spaar je 25%. Jouw bewindvoerder moet het met je eens zijn om een verzoek in te kunnen dienen, lees hier hoe dit gaat, al hoewel ik vermoed dat je dit al weet. stoppen met bewindvoering

Oz
door Ozaki1992 Apr 5, 2018 om 08:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals bovenin aangegeven kan ik al sinds december alles in 1x afbetalen en heb dit meerdere malen voorgesteld, echter wordt heel de kwestie gewoon genegeerd en worden mijn griffiekosten niet betaald terwijl er wel 6x maandlasten op mijn rekening staat.

De link die je opgegeven hebt hier word ik (jammer genoeg) niet veel wijzer van. Dit is vrijwillig bewind trouwens.

panter22
door panter22 - Apr 5, 2018 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Je familie wil je helpen. Laat je familie die kosten voor de rechtbank betalen. Kun je ze later gemakkelijk terugbetalen.
Dan is het probleem toch voorlopig opgelost?

Maar ik snap je verhaal niet.
Je was een jaar geleden bijna uit huis gezet.
Je hebt een schuld van €20.000 die met €49 per maand afgelost moet worden en die is niet problematisch?
Je hebt geen werk en krijgt alleen leefgeld.
Geld voor de tandarts is er niet en er wordt 25 % van je inkomen voor jou gespaard.
En toch heb je een crypovermogen van minimaal €20.000 bij elkaar gespaard.
Heel bijzonder.

Oz
door Ozaki1992 Apr 5, 2018 om 09:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goededag,

ik heb eerder aangegeven dat ~6x maandlasten gewoon op mijn rekening staat, die 500 euro voor 1x tandarts moet echt niet uitmaken lijkt mij, ik ben al ongeveer een half jaar bezig met touwtrekken met de bewindvoerder om dit.

Uithuiszetting was omdat ik 4 maanden lang geen inkomen kreeg, had wel hiervoor altijd netjes de huur betaald

panter22
door panter22 Apr 5, 2018 om 13:09
6599 Antwoorden / Vragen

Ik hoop maar voor jou dat je werk hebt.
Heb je bijstand en dan kun je nog wel eens een probleem krijgen  met die munten. Niet alleen krijg je dan geen uitkering meer, maar mogelijk moet je de genoten uitkering terugbetalen,
.

pe
door pebk Apr 6, 2018 om 15:39
590 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op het juiste moment ingestapt bent, is een cryptovermogen van 20.000 Euro echt niet onrealistisch. De eerste betaling met bitcoin was 10.000 BTC voor een pizza. Met de huidige koers heeft men 65.9 miljoen USD betaald.

panter22
door panter22 Apr 6, 2018 om 18:22
6599 Antwoorden / Vragen

Had ik dat geweten, dan was ik nu milionair geweest. Veel succes met het geld en maak je studie af. Daar ben je slim genoeg voor.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2018 om 09:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het kan best zo zijn dat deze bewindvoerder fouten maakt, maar als ik uw verhaal zo lees, kunt u echt niet zonder bewindvoerder.

U mag niet werken en niet naar school, waar bestaat uw inkomen dan uit? En van dat inkomen ook nog 25% sparen?

En dan dat aflossen van die schuld, wordt ook eeuwigdurend.

Vraag die € 79 griffierechten dan maar even te leen bij familie.

Oz
door Ozaki1992 Apr 5, 2018 om 09:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tijger1

Ik vraag me af waarom kan ik niet zonder bewindvoering kan zoals u beweert, als ik mijn verhaal voorleg bij het juridisch loket krijg ik mee dat mijn bewindvoerder zijn werk gewoon niet goed doet.

Het vermogen was altijd al in mijn bezitgeweest, echter had ik geen toegang vanaf uithuiszetting tot december 2017.

tijger1
door tijger1 Apr 5, 2018 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, maar het JL hoort het verhaal van één kant. Die uithuiszetting ging niet door. U hebt een vermogen, maar € 20.000 schuld, dat rijmt al niet. Maar leen die griffierechten even, en u kunt procederen. U mag niet werken, dus mijns inziens geen inkomen en toch spaart udaarvan 25%.? Compleet onlogisch verhaal.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Apr 5, 2018 om 11:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Eerst goed informeren ...

en dan de gegeven adviezen volgen:  >o.a. HIER <

Het internet staat vol met 'dwarliggers-ervaringen' en het is uw recht om de bewindvoerder(s) op de vingers te tikken.

Dat u gokt met cryptomunten ... heet toch, dat u ze op enig moment kunt verkopen om de schulden snel(ler) af te lossen en u van de bewindvoering verlost bent, tenzij u minderjarig bent of om andere redenen onder toezicht staat.

Oz
door Ozaki1992 Apr 5, 2018 om 12:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartstikke bedankt voor uw reactie Hans klein.

Er gaan inderdaad zaken mis, o.a afvalstoffenheffing van juli 2017 die pas in maart 2018 wordt betaald (inclusief verhoging)

Ik heb nooit gegokt in me leven, ben dit ook niet van plan, ik heb verder geen goksschulden

Bedankt voor de link! Ik ben verder gekomen dankzij u. Ik laat het weten als er beweging komt in me zaak

hansje klein
door hansje klein - Apr 5, 2018 om 13:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Ozaki1992 ...

Nu hoop ik echter niet, dat u direct en spontaan met Leggle in zee gaat. U kunt ook (opnieuw) naar het Juridisch Loket gaan.

De link was primair algemeen bedoeld ter informatie. Leggle luistert weliswaar, maar het verdienmodel is uiteindelijk het bemiddelen van een jurist. Het juridisch Loket is gratis! Leggle dus niet!

Daarom zou ik eerst open met de bewindvoerder gaan praten (ook over Leggle) en misschien is het probleem alleen door een goede communicatie dan al sneller opgelost.

Wat belooft Leggle? >LEES HIER<

PS. Deelnemers aan het 'Crypto-systeem' zijn in mijn ogen wel degelijk 'gokkers', omdat het een groot cowboy- en/of  goudzoekerskarakter heeft.  >MEER INFORMATIE<

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2018 om 18:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent zelf schuld aan uw eigen schulden en het is onverstandig om anderen en situtaties daarvan de schuld te geven.
Schulden ontstaan in de regel door de tering niet naar de nering te zetten.
U denkt naar mijn indruk wel gemakkelijk over schulden van maar liefst zo'n 20.000 euro en vrijwel niets afbetalen per maand.
Waar komen die schulden vandaan? En waar komt uw inkomen vandaan?
Wat wilt u dan van die bewindvoerder precies?
Ik heb van uw verhaal niet de indruk dat u zonder bewindvoering zou kunnen. Ik heb evenmin de indruk dat u inzicht heeft in hoe u met geld omgaat,uw bestedingspatroon. en ik heb het idee dat u weining onder de indruk bent van het hebben van een dergelijk hoog bedrag aan schulden.  .

Oz
door Ozaki1992 - Apr 5, 2018 om 18:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar is het heel normaal in nederland om mensen in de sarnering te laten stikken terwijl ik terplekke alles kan afbetalen met maar 5 minuten toegang tot mijn internetbankieren

ik heb me geinformeerd bij de gemeente en het juridisch loket en die vinden bewind ook overbodig in mijn situatie

enfin, situatie uitgelegd bij de rechtbank en krijg ergens volgende week te horen wanneer mijn zitting is

Opgelost.

hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 13:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Veel suc6 bij de rechtbank!

(De bewindvoerder is dus op uw voorstel niet ingegaan begrijp ik uit uw tekst).

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2018 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou maar hopen dat van de week de waarde van uw cryptomunten niet instorten. Maar dan kunt u weer tegen anderen aanschoppen, want de fouten liggen naruurlijk niet bij u.

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2018 om 19:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is natuurlijk een vrij bijzondere situatie. Aan de ene kant zit je in de schulden en aan de andere kant kan je die ineens aflossen door vermogen uit crypto. Ik kan mij voorstellen dat bewindvoerders en andere instanties daar niet helemaal mee kunnen omgaan. Gelukkig kan je nu toch binnenkort bij de rechtbank terecht. Cryptovermogen is makkelijk te verbergen (behalve als je het al als fiat hebt laten uitbetalen), dus het siert je dat je dat geld wilt aanwenden om in een keer je schuld af te lossen. Let nog wel even op de belasting, over je crypto vermogen op 1/1/18 moet je vermogensbelasting betalen.

aurora1
door aurora1 - Apr 6, 2018 om 00:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat bedoelt u precies met "blijkbaar is het heel normaal in Nederland"?
Vindt u het in andere landen beter geregeld als je fikse schulden maakt?
De gemeente en het juridisch loket kennen uw dossier niet en horen alleen uw kant van het verhaal, dus opgelost? Hoe zo en hoe dan?
U geeft geen antwoord op de hier aan u gestelde vragen, waarom niet?
In ieder geval vind ik het een vreemd verhaal waar ik mijn bedenkingen bij heb.

lo
door lovewinnie - Apr 6, 2018 om 07:15
1212 Antwoorden / 1 Vragen

De rechter gaat alleen akkoord wanneer u kunt aantonen genoeg geld te hebben om in onderhoudt te voorzien en zelf met geld en vaste laten om kunt gaan. U zult dus vast inkomen moeten hebben, liefst uit werk want bijstand bent u kwijt zodra u zoals u zegt ruim 20.000 laat storten op u rekening. Is het meer dan 35000 verliest u ook nog toeslagen etc. Daarnaast moet er belasting over betaald worden.
Heeft u 20.000 euro houdt u denk zo'n 15000 over (ff grove gok, kan nog minder zijn)
U wilt daarmee schulden aflossen, oké dan alleen maar heel goed van u. Kan ik niks van zeggen. Zouden mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Maar dan? Vanwegen het extratje (dat u er schulden mee aflost maakt niet uit als ze kijken na inkomen) wordt u wanneer u in bijstand zit gekort of wordt deze stopgezet . Zit u in wajong (of soort gelijk) behoudt u wel u inkomen maar worden wellicht u toeslagen stopgezet (samen met extra wellicht te veel namelijk)
Waar komt u dan van rond? Hoe zorgt u dat u uit de schulden blijft? Wat is in inkomen en wat u vaste lasten.

Maak een duidelijk plan, ben dit mee naar de rechter en heb het niet alleen over schuld aflossen maar ook hoe u gaat voorkomen weer schulden te maken

koekeloer
door koekeloer - Apr 6, 2018 om 16:39
562 Antwoorden / 19 Vragen

U heeft 2 maanden zonder eten geleefd?
U had geen adres en heeft daardoor onbekende schuldeisers?

Allemaal een beetje onduidelijk om hiermee te helpen.

gijzzz
door gijzzz - Apr 6, 2018 om 18:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

U geeft aan dat u niet mag werken?
Dit is pertinente onzin! wanneer u in een schuldenbewind zit is het zelfs zo dat u er alles aan moet doen om uw inkomsten te vergroten.
Dit betekend dat een betaalde baan meer inkomen zal opleveren dan een uitkering.
Helaas zullen alle schuldeisers (lees ondernemers/woningstichtingen/energiebedrijven/telefoonmaatschappijen) maar een klein deel van de schade vergoed krijgen in de schuldregeling en laten ze alle trouwe klanten de rest van de schade betalen(die betalen dus extra door uw schade)
Helaas zien de uitkeringsinstanties  ook vaak dat mensen in WSNP en schuldregelingen denken dat ze de regeling mogen uitzitten in de uitkering terwijl de rechters juist verwachten dat mensen die de schulden hebben veroorzaakt ook werken om de schade te vergoeden. ( dit moet naar mijn mening overigens een harde eis worden bij dergelijke regelingen)
Kortom de belastingbetaler mag ook nog eens het inkomen van de uitkering betalen van de gene die niet werken tijdens de regeling
Of denkt u echt dat uitkeringen aan een geldboompje groeien?
Ik zou zeggen ga je schamen en ga als wiedeweer een baan zoeken en stop met klagen.

lottesanne
door lottesanne - Apr 8, 2018 om 15:50
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik blijf het een raar verhaal vinden. Nergens geeft TS aan wat voor inkomen hij heeft. Een schuld van € 20.000,00 aflossen met € 49,00 per maand? De beslagvrije voet is € 99,21. Als nu kan ook nog sparen?? , dan kan hij gerust meer gaan aflossen. Zoals eerder gesteld, de goeden lijden onder de schulden van de slechten. En crypto geld? volgens mij is TS nog steeds onverantwoord bezig. Of hij verteld de halve waarheid. Ik weet dat er bewindvoerders tussen zitten die je meteen hun licentie moet ontnemen. Maar hier is meer aan de hand. TS mag niet studeren of werken? Bizar, dat een bewindvoerder dit eist. Hoe eerder je werkt, hoe sneller de schulden zijn afgelost. Ik krijg een sterk gevoel dat TS de waarheid gewoon niet verteld.

mo
door mof - Apr 8, 2018 om 16:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Medische zorg kan geen bewindvoerder je onthouden.
en als je al je schulden kan afbetalen via je cryptovermogen moet je dat gewoon kunnen doen, en doen!
als de bewindvoerder je dat weigert, met je cryptovermogen een advocaat in de arm nemen en de bewindvoerder dwingen.
te gek voor woorden dat je je schulden niet mag afbetalen als je dat wel kunt.