gerdaterhaar
door gerdaterhaar May 25, 2007 om 14:35
Geldzaken & recht

Advocaatkosten

Ik heb via ilocal.nl een advocaat gevonden en via deze website een geschil voorgelegd. Ik heb een antwoord gekregen van het advocatenkantoor en in de mail stond dat ik een afspraak kon maken om het dossier te bekijken. Er is toen niet gesproken over enige kosten. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat een eerste (advies)gesprek bij een advocaat gratis was. Na het gesprek van 30 min. heeft de advocaat gezegd wat er mogelijk was en wat zijn tarieven waren. Nu krijg ik een rekening van 255,11 euro ook voor de beantwoording van de mail. Is dit terecht?

461 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Gerda Ter Haar,

Wellciht kunt u meer informatie inwinnen via de Orde der Advocaten. Kijkt u eens hier op hun site, aangaande problemen met advocaten:

Problemen met uw advocaat

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--Er is toen niet gesproken over enige kosten. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat een eerste (advies)gesprek bij een advocaat gratis was--

Je moet nooit zomaar ergens van uit gaan, zeker niet dat dingen gratis zijn.............

Sommige advocaten doen dit wel, andere niet, dus als je er een om advies gaat vragen dien je dit even van te voren te vragen.

Zou ook wel netjes zijn als ze je dit even melden wellicht, maar dit zijn ze niet verplicht, ze verrichten nu gewoon werk, tijd is geld, en dat kunnen ze dus berekenen.

Groetjes,

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde geldt overigens voor advocaat op toevoeging, ook niet alle advocaten doen dit, dus als je speciaal tarief krijgt omdat je te weinig vermogen hebt moet je daar ook op letten als je straks een advocaat in de arm neemt !

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 02:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een advocaat via Ilocal???? Dat is sowieso een advocaat die wanhopig op zoek is naar klandizie.

Dat u aanneemt dat een eerste gesprek gratis is, is helaas uw fout. De rekening zult u helaas moeten betalen.

Groet, C.