ep
door eppo87 Jan 8, 2006 om 01:48
Geldzaken & recht

Annulerings kosten

Ik had laatst een bloemetje online bestelt via bloemcadeau.nl en dit
had ik voor 12 uur gedaan, alleen werd ik er later over gebeld dat het
niet meer kon, aangezien het gebied waar het heen moest te ver rijden
was, iets waar ik kon komen. Ik heb toen gezegd dat het ook naar een
ander adres kon gaan, maar dat had ik niet bij en zou ik zodra ik thuis
zou komen even mailen.

Bij thuis komst realiseerde ik me dat ik er maandag gewoon langs ga en
dat het dus niet meer nodig was en ik dacht dan mail ik gewoon dat ik
het wil annuleren, nog ruim op tijd want er was nog niks aan gedaan,
maar nu schets mijn verbasing dat ik in eens €5,- annulerings kosten
moet gaan betalen. Ik snap als er kosten gemaakt zijn dat ik dat moet
betalen, maar in dit geval zijn er dus nog geen kosten gemaakt en vind
ik het vreemd. Ik heb ook in de algemene voorwaarden gekeken en daar
word geen word gesproken over annulerings kosten.

Nu is mijn vraag, moet ik akkoord gaan met die €5,- of heb ik gewoon recht op het volledige bedrag?

343 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 02:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mailen is vaak een slecht idee als je ergens vanaf wilt . Bovendien, je hebt het bedrijf wel aan het werk gezet, dus 5 euro voor hun moeite...lijkt me goedkoop.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kopen via internet: Rechten goed geregeld
Wist je dat je iedere aankoop via internet binnen een week na ontvangst van de spullen mag annuleren? Zonder opgaaf van redenen! Dit is één van de rechten die je als consument hebt.

In de praktijk ben je als consument op internet echter zeer goed beschermd. Veel beter dan de meeste mensen weten. Ieder gekocht product kun je binnen een week, zonder opgave van redenen, retourneren. Waarna je je geld terugkrijgt.

De Europese Unie heeft hiervoor een richtlijn (97/7/EG) opgesteld die voor alle webwinkels in de EU geldt. In Nederland zijn deze richtlijnen sinds 2001 vertaald in de Wet Koop of Afstand. Volgens deze wetgeving zijn de winkels verplicht hun klanten uitgebreid te informeren en moeten ze hen de gelegenheid geven de koop ongedaan te maken.

Lees verder:

http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=10003

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat dit in dit geval niet opgaat. We hebben het hiet over een vers product. Het zou mooi zijn, je bestelt via internet bloemen, laat ze bij je thuis bezorgen zet ze zes dagen in een vaas en ga klagen dat je de koop wilt ontbinden.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hr. of mevr. Groen,

via uw eigen link, heb ik het volgende gevonden:

"Uitzonderingen
Maar pas op, er zijn uitzonderingsgevallen waarbij dit herroepingsrecht niet geldt. Denk daarbij aan software en dvd's waarvan de verzegeling is verbroken, op maat gemaakte producten (ook computers die op verzoek zijn samengesteld), bederfelijke waar en via een veiling (bijvoorbeeld eBay) gekochte producten."

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeerde de algemene voorwaarden te lezen van: wwww.bloemcadeau.nl, maar telkens kom ik op: webformality terecht.

Is bloemcadeau.nl wel de juiste benaming?

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Eppo  Fleurop  bedoelt.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry mijn fout, maar het is boeketcadeau.nl. Dat ik het bedrijf aan
het werk heb gezet vind ik niet echt, ik heb het bestelt en ben daarna
gebeld dat het niet geleverd kon worden, ze hebben dus geen bloemist
gebeld, geen bloemen besteld, niet langs gegaan...

Ook dat van 7 dagen, ik snap dat het niet op vers producten geldt, maar
ze hebben nog niks bezorgd, dus het is niet zo dat ik er achteraf vanaf
wil...

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe snel kunnen jullie
bezorgen?

Boeketten
en rouwarrangementen: vóór 12.00 uur besteld, dezelfde dag nog bezorgd in heel
Nederland!

Dan snap ik niet hoe ze er bij komen dat het te ver rijden is, als
ze zelf zeggen dat het dezelfde dag nog bezorgd kan worden in heel Nederland???

Kan ik mijn bestelling nog
annuleren?

Indien uw bestelling nog niet is verwerkt en
betaald is dat gratis.

Als je nog niks betaald had, hoef je ook
geen 5 Euro annuleringskosten te betalen.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2006 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

mmmm... omdat ik het gelijk betaald had met het idee dat het dan zeker en sneller bezorgd zou worden kost me nu dus €5,-...