ed
door edwin7 Mar 29, 2018 om 01:09
Geldzaken & recht

App mobiel bankieren

Ik maak mij grote zorgen over de banken die hun klanten bepaalde dingen door de strot duwen, en al die dingen dragen naar mijn mening niet bij aan de veiligheid van de klant ook al zeggen ze dat dat wel zo is.

Op mijnanwbcreditcard.nl moet ik nu mijn mobiel telefoonnummer invullen in een pop up (die ik niet kan wegklikken!) omdat dat veiliger voor mij zou zijn. Ik kan geeneens in mijn rekeningen kijken voordat ik mijn nummer invul, schande, pure terreur!

ING bank stopt in april met de TAN codes die ik veilig in mijn huis opgeborgen heb en ik kan ook de APP niet downloaden op mijn windows 10 PC, nee, dat kost ING te veel om te ontwikkelen, en ik zal hoe dan ook mijn Smartphone moeten inzetten voor het betalingsverkeer, belachelijk en gevaarlijk!

Hoe kan ik mijn telefoon beschermen tegen diefstal, hacken etc?! Wat we allemaal aan toestemming geven aan bepaalde Apps welke info ze van je telefoon mogen gebruiken, daar schrik je van, als je een app download, je geeft toestemming om al je telefoongegegevens in te zien tot je foto's en contactlijst aan toe. Als ik per ongeluk iets download kunnen ze mij hacken en alles inzien wat ik doe tot inloggegevens van bankzaken en al. Als ik op straat loop en een mes op mijn keel krijg of pistool tegen mijn hoofd weten de daders dat ik onder dwang geld kan overboeken, want vanaf april moet iedereen zijn betalingen mobiel doen/bevestigen.

Zie ik nu spoken of waarom accepteert iedereen dit maar, inclusief de consumentenorganisaties, ik wil gewoon mijn bankzaken veilig doen waar mijn telefoon geen enkele rol in heeft, want die smartphone is naar mening de zwakste schakel om je geldzaken aan op te hangen.....

8311 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 29, 2018 om 02:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou zeggen, verdiep je eens wat beter in de materie, hoef je ook geen spoken te zien.

Ten 1e kun je tancodes blijven gebruiken tot eind vh jaar. Ten 2e komt er een alternatief voor de tancodes. Ten 3e kun je gewoon op je laptop of pc blijven internet bankieren.

Het gebruik van een smartphone is niet nodig als je dat niet wilt, hoef je ook niet bang te zijn voor een mes op je keel.
Vergeten we voor je gemoedsrust maar even dat je ook een mes op je keel krijgen als ze je cash geld willen, je gouden ketting of je elektrische fiets.

pino123
door pino123 - Mar 29, 2018 om 07:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat betreft dat mobiele nummer, dat wordt wel degelijk gebruikt om misbruik te voorkomen. Indien er vreemde betalingen gedaan worden nemen zij in dat geval direct contact met je op, om dit te bespreken.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2018 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De zwakste schakel, is de klant zelf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2018 om 10:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Is hier m..b.t. de anwb creditcard geen sprake van spam? Het is mij onduidelijk, ook als gebruiker van deze kaart, wat Visa er mee zou doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2018 om 10:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Doe dus navraag bij 'ANWBVISACARD' of dit een vraag van hen is en zo ja, wat men er mee bedoelt.

Beps
door Beps - Mar 29, 2018 om 14:51
75 Antwoorden / Vragen

Ik heb te weinig geheugen op mijn mobiel en dit zal bij menig een ook wel gebeuren na een tweede up-date want dat is een gewoonte van de mobieltjes makers. Dus ik begin er nog niet aan. Of het veilig is of niet kan ik nog niet over oordelen maar je hebt gelijk met dat door de stroot duwen. Ik zal sowieso alleen via mijn laptop bankieren.

ro
door ron503 - Mar 29, 2018 om 15:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bankier ook bij de ING en ontvang nu nog de Tan codes per SMS en dat wil ik graag zo houden. Het is wel zo dat als ik de app niet installeer en dus ook geen account aanmaak er vooralsnog niets verandert dus installeer ik die app niet want internet bankieren doe ik thuis middels een bekabelde verbinding en ik heb er geen behoefte aan om overal en nergens het saldo te checken.

Cookies
door Cookies Mar 29, 2018 om 15:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het gaat natuurlijk niet alleen om overal en nergens je saldo te checken. Ik gebruik de app al vanaf het begin en vind het verdomd handig. Mijn hersens zijn niet in elkaar geslagen, niemand heeft mijn geld of smartphone ingepikt.

ro
door ron503 Mar 29, 2018 om 17:16
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat snap ik ook wel maar voor mij en wellicht vele anderen is/wordt het een kwestie van wennen en ik zal zeker een keer van die app gebruik gaan maken maar ik laat me niet overhalen of dwingen de app nu al te gaan gebruiken.

ed
door edwin7 - Mar 29, 2018 om 17:28
27 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Over het verhaaltje anwbcreditcard heb ik een email gestuurd maar nog geen antwoord gehad, het was geen spam, na inloggen direct een pop up om je telefoonnummer in te vullen zonder dat je deze pop up kunt wegklikken en je dus niet bij je gegevens kunt die alleen online beschikbaar zijn.

Na nadere bestudering over de ing app blijkt de soep nog niet zo heet gegeten te worden als dat hij wordt opgediend, ook al probeert ing zoveel mogelijk klanten toch maar die app te laten downloaden door verwarring te zaaien dat de TAN codes na 30 jaar gaan verdwijnen en mensen toch maar die app impuslief gaan downloaden omdat ze denken geen andere keus te hebben, wie ze binnen hebben kan niet meer terug natuurlijk, daarom houden ze ook op de achtergrond dat de TAN codes nog tot eind dit jaar gebruikt kunnen worden en er daarna een alternatief komt.

https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/ing-stopt-met-tan-codes-16269

U bent uitgelogd. Speciaal voor u geselecteerd:

ING neemt afscheid van de TAN-code

Mobiel bevestigen wordt de standaard
Mobiel bankieren

Na ruim 30 jaar gaat ING afscheid nemen van de TAN-code. Mobiel bevestigen met de app wordt de standaard. Hoe dat werkt? Vanuit het internetbankieren stapt u zo over naar de app en bevestigt u uw betaling. Met uw zelf gekozen mobiele pincode of met uw vingerafdruk.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 30, 2018 om 00:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

k maak mij grote zorgen over de banken die hun klanten bepaalde dingen door de strot duwen

Ik maak me grote zorgen over klagers die hun banken van bepaalde dingen beschuldigen die ongefundeerd zijn.